Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uskovaisuus ja aikuisen naisen halu

elämä on juhla
16.04.2022 |

Olen elänyt lapsuuteni uskonnollisessa kodissa, en mitenkään ahdasmielisessä, mutta kuitenkin ilmapiirissä, missä seksistä tai seksuaalisesta nautinnosta ei puhuttu. Seksi kuului avioliittoon. Olin naimisissa yli 20 vuotta, kaksi lasta, seksiä toisinaan säännöllisesti ja toisinaan satunnaisesti. Avioliiton loppuaikoina ei lainkaan. Ex- mieheni oli kiltti ja hellä, seksi oli omanlaistaan. Jos nyt sanon, että hyvin perinteistä, niin se kuvaa asiaa.

Eron jälkeen alkoi prosessi jossa sukelsin itseeni kaikin tavoin. Vähitellen kun aloin ymmärtää kuka oikeasti olen. Aloin myös tutkimaan omaa haluani, ylipäätään ymmärtää, että minulla on oma halu, omat mieltymykseni ja fantasiani. Muutamia lyhyitä irtosuhteita, mutta ei mitään pysyvämpää, eikä seksuaalisestikaan mitään järisyttävää. Olin löytänyt oman käden onnen ja sillä pärjäilin hyvin. Työ ja uuden elämän rakentaminen vei arkea. Lisäsin liikuntaa ja aloin katsomaan tarkemmin mitä suuhuni laitoin, tiputin painoa, etenin uralla. Itsetuntoni kasvoi, aikuiset lapseni löysivät paikkansa elämässään. Suhde ex- mieheenkin oli ihan ok.

Kun 50 lähestyi ja vaihdevuodet tulivat ajattelin, että tästä turvallisesti kohti vakaata ja mahdollisimman tervettä vanhuutta:) Mutta vähitellen sisäsälläni alkoi sykkiä, tuntua pohjatonta halua elää vielä kun voi. Lapsuuden kodin uskonnollisuus löi kasvoille, tunsin vihaa siitä miten kaikki nuoruuden nauttinnot olivat ikään kuin jääneet kokematta. Koin jonkilaisen murrosiän 50 vuotiaana, miehiä oli useampia reilun vuoden aikana. Joitakin ihan hyviä kokemuksia, joitakin ihan karmeita. Ei kuitenkaan mitään uhkavaa ja terveenäkin pysyin.

Haluni ja himoni saivat täyttymyksen 55 vuotiaana kolmen kiihkeän yön aikana Tallinnan vanhan kaupungin romanttisen hotellin ullakkohuoneessa. Olin kolmen päivän työseminaarissa, jossa tutustuin virolaiseen 62 vuotiaaseen kollegaan. Hän oli allaan arvostettu, siisti ja sosiaalisesti todella taitava. Sivistynyt ja mielenkiintoinen ihminen. Ensin istuimme iltaa työasioista jutellen, mutta melko nopeasti olimme jo vaihtamassa elämäntarinoitamme. Hän oli myös uskonnollisesta kodista, ahdasmieliseen aikaan sekoittui myös silloisen neuvostoajan vaikutus. Vaihdoimme kokemuksia. Väillämme väreili.

Kun olimme läpikäyneet lapsuudet, koulut, avioliitot, lapset ja lasten lapset tulimme tähän hetkeen. Mitä minulle kuuluu juuri nyt? Yhtäkkiä hän kysyy : "Miten seksi?" Kysymys oli niin yllättävä, että vain hymyilin tyhmänä. En tiennyt, että hän puhuu myös suomea, olimme koko ajan käyttäneet englantia. Hän huomasi hämmennyksen ja kysyi uudestaan hieman hassusti murtaen: "Saatko panna?" Tilanne oli todella outo, koska hän puhui hyvin sivistyneesti ja oli kovin kohtelias ja nyt yhtäkkiä....

Hän sanoi, että on oivaltanut, että seksistä pitää puhua, ei voi muuten tietää mitä toinen haluaa. Jos ihmisen ajatuksia ei voi lukea, niin varsinkaan ihmisen seksuaalisia mieltymyksiä ei voi arvata, pitää käydä dialogia, kysyä, olla avoin. Ja jotta voi olla avoin, on hyvä käyttää mahdollisimman suoraa kieltä, puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja minulle minun äidinkielellä. Ja sitten puhuimme viinilasin ääressä pitkään. Käytimme kuitenkin englantia, koska minä en kykene vironkieleen ja hänen suomenkielen taitonsa oli koomista

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu oli valtava. Kostuin. Puhuimme ja puhuimme, mutta tiesin mihin tämä johtaisi...

Kun hän ensimmisen kerran koski kättäni pöydän yli tunsin sähköiskun menevän lävitseni.

Kolme ihanaa yötä. Kaunista ja hellää rakastelua. Rietasta ja eläimellistä panoa. Naurua ja itkua. Orgasmeja jollaisia en uskonut olevan. Seksin jälkeen pitkiä syvällisä keskusteluja. Tutkimusmatka nautintoon, omaan ja toisen. Lukko minussa aukesi, ymmärsin kiihottuvani sanoista. Seksin aikana hän puhui aina suomea, se oli suoraa ja kiihottavaa. Ei olsi varmasti toiminut, jos intonaatioa ei olisi yhtä aikaa ollut niin koominen. Se ei voinut olla loukkaavaa vaan siinä oli koko ajan lämmintä huumoria, kuten; Ihana aikusen naise märkä pilu tai;nyt saat paksua nevostokyprää takaa.Kiihotti ja nauratti. Ja hänen kyrpänsä oli toisiaan ihan paksu, ei iso , ei valtava, mutta vahva ja paksu. Toisena yönä sain niin valtavan orgasmin, että itkin. Kokemus oli jollain lailla uskonnollinen. Olin kuulemma huutanut jeesusta, tätä en kyllä itse muista. Itse ajattelen, että jokin lapsuudesta asti minussa ollut pato murtui.

Koskaa ei ole siis liian myöhäistä löytää uutta ja hypätä rohkeasti.

Suhteemme jatkui vuoden verran, sitten hän sairastui vakavasti, olemme edelleen ystäviä ja tapaamme muutaman kerran vuodessa.

Sellainen tarina, ehkä jotain kiihotti, ehkä joku piti naurettavana, ehkä joku oivalsia jotain. Kaikki kommentit otan vastaan, jos sellaisia tulee

Elämä on juhla.

Vierailija
2/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tuo totta tai ei, niin ainakin kiihottavaa luettavaa. Käsi kävi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilökohtaista varmastikin. Oma kokemukseni uskovaisuuteen taipuvaisista naisista on se, että heidän kanssaan asiat ovat tavallistakin vaikeampia. Vaikka naisten kanssa on yleensäkin säätöä säätöjen perään, niin uskovaistaustaisilla näitten normaalisäätämisien päälle tulee vielä se mitä jeeveli/ isä/ äiti/ seurakunta/ mummo/ sedät ja tädit/ pastori/ saarnaaja/ ystävättäret on mieltä tästä meidän seurustelusta/ pussailemisesta/ seksistä/ yhdessäolosta/ , onko tämä nyt soveliasta?

Muutama tämäntyyppinen tapaus tuli nuoruudessa koettua, ja pakko myöntää että pyyhe lensi kehään aika nopeasti ennenkuin mikään seurustelu (minun mielestäni) ennätti edes alkaa. En vain kertakaikkiaan jaksanut sitä, jos kerran minä aiheutin niin suurta selittelyn ja häpeän tunnetta olemassaolollani, niin silloin oli parempi suunnata eri teille. 

Vierailija
4/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen viriili tämä 62 vuotias virolaismies....

Vierailija
5/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina oletetaan, ettei mies enää voi olla viriili vanhempanakin.

Itsellä mies 60, ja panee jokainen päivä, ei siinä ole ihmeellistä yhtään. Joskus panee montakin kertaa, tosin ei sitten välttis laukea, mutta mielikseni nai.

Vierailija
6/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon seksielämä alkaa vasta nelikymppisenä. Siihen asti kaikki on ollut vain lapsellista puuhastelua.

Vierailija
7/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On surullista, että uskonto tai lapsuuden muu ilmapiiri heijastuu meidän toimintaamme vielä vuosien päästä. Hienoa, että itsensä ja halunsa voi kuitenkin löytää vielä myöhemmälläkin iällä.

Vierailija
8/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon seksielämä alkaa vasta nelikymppisenä. Siihen asti kaikki on ollut vain lapsellista puuhastelua.

Voi olla. Monella se lapsellinen puuhastelu on sitä ainoaa jota yleensä on, sillä kun sen "laadukkaimman" seksin ikä tulee vastaan, on seksi ja parisuhde muuttunut kämppäkaveruudeksi ja yhteisen asuntolainan maksamiseksi. Siinä vaiheessa sen seksin pitää olla todella laadukasta, jos ja kun sitä on 0-2 kertaa vuodessa...

Vierailija
9/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan tulisi kehittyä suuntaan, jossa jokaista perustarpeitaan toteuttavaa ns.  avoimessa liitossa elävää (siis yhteisellä sopimuksella) "vieraissa käyvää" naista ei tuomittaisi huoraksi

itse olen +50 ja nautin seksistä enemmän kuin koskaan, mutta en oman mieheni kanssa. 

Tämä on mieheni kanssa sovittu ja ok.

Silti sukulaisten, naapureiden, työyhteisön ja muun sosiaalisen paineen alla pitää hakeutua hotelliin, toiseen kaupunkiin, laivalle jne,

Jos naisen halu olisi hyväsyttävää niin saisi miehetkin useammin. Nythän saamattomien miesten tilanne on aika lohduton ja thai- hieromot ja prostituutio kasvaa kasvamistaan

10/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kerroit! Uskonnolliset tai uskovaiset kodit paremminkin, olivat usein sotien jälkeen monien lakien alaisia. Hengelliset liikkeet, kaikki, taakoittivat nimenomaan seksuaalisuuteen liittyvillä, ei raamatullisilla opeilla. Itsetyydytyksestä lähtien, muusta puhumattakaan!

Olen sanonut; miettikää edes hetki Jumalan luomistyötä ja Hänen ajatustaan siinä, Hän loi naiselle klitoriksen, jolla ei ole muuta merkitystä kuin nautinto!! 

Helluntaikodissamme asioista ei puhuttu, ne oli opittava muualla. Elämän opettamana seksuaalisuuden merkitys ihmiselle ja parisuhteelle on luotu merkitykselliseksi, ei vain operaatioksi!

Seksikielteisiin naisiin en ole törmännyt, uskovaiset ihan yhtä innokkaita kuin muutkin.

Seksi ei myöskään ole mikään hengellinen suoritus sinällään. Jumala sen loi, eikä Hän siitä kirjaa pidä. Kaksi vapaata ihmistä ei riko mitään!

Opettaisin mielelläni ja toisin uutta kokemusta heille, jotka ihmissäätöisten "lakien" vuoksi ovat jääneet paitsi ja jäävät!

Vierailija
11/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitat. Oma kotini oli myös uskonnollinen. Tuntui, että hyvää ei juuri ollut ja kaikki paha pidettiin viimeiseen asti salassa. Isä joi, ehkä myös löi. Meillä oli rintamiestalon kellarissa sauna ja usein lapsena kuulin miten isä alisti äitiä ja mm huoritteli ym. Kesti todella kauan päästä näistä mielikuvista yli ja esim hyväsyä oma halua ja nautinto ilman häpeää ja pelkoa. Tavallaan kateellisena luin tuota Tallinnan kuvausta, itse olen nyt 44 vuotias ja edellisen kerran olen saanut kolme vuotta sitten. Mahdottomalta minusta edelleen tuntuisi hakeutua pelkkään seksisuhteeseen lähimaillakaan sosiaalista elinpiiriäni. 

Vierailija
12/80 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin ! Kiltoris on luotu nautintoa varten, sillä ei ole muuta tarkoitusta. Miten surullista, että monet naiset löytävät sen vasta kun alkaa olla myöhäistä ja useat miehet eivät löydä sitä koskaan...

Vierailija
13/80 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tulee mieleen monta  tärkeää asiaa.

Niin kauan kun esim. koulujen seksuaalikasvatus on häpeään kasvatetun luokanvalvojan varassa, joka ei mainitse sanaakaan naisen nautinnosta tai seksin terveysvaikutuksista ylipäätään, kasvatamme tulevat sukupolvet estoisiksi. Katsokaa etelän maita, siellä nainen on seksuaalinen ja eroottinen,  samba soi ja lanteet keinuu. Meillä taas kerrotaan nuorisolle sukupuolitaudeista ja ehkäisystä, yleensä vielä pelottelevaan sävyyn. (tärkeitä asioita nekin) Eikä nautinnosta puhuta mitään. Toivottavasti tämä on muuttumassa, haluan uskoa niin. 

Vielä suurempi vastuu on meillä vanhemmilla, miten me kavatamme lapsiamme? Näkyykö hellyys ja seksuaalisuus kotona? Onko ok nauttia  ja esim. kosketella itseään? Puhutaanko seksistä ja toisen kunnioittamisesta? 

Sallitaanko erilaiset seksuaaliset suuntautumiset,  onko kotona ilmapiiri, jossa itseksi kasvaminen on ok?

On totta, että moni nainen löytää nautintonsa vasta aikuisiällä, mutta miettikää kaikkia niitä lesboja, homoja tai vaikka vaan epävarmoja heteropoikia, jotka ovat uskonnolisen perheen helvetin tulien uhkailun alla. Ellet ole vahava ja saa joltain vahvistusta, et pysty repimään itseäsi uskonnolisesta yhteisöstä ulos. Sen jälkeen ei puhuta, en vain seksuualiterveyden menettämisestä vaan vaarassa  on myös koko mielenterveys....

Ketjun aloittajan tarina käsitteli naisen halua ja estoista vapautumista, Taustalla juurikin uskonnollinen koti. Lukko aukesi kun kuvioon tuli mies, joka kävi dialogia, ei aavistellut tai olettanut vaan pystyi puhumaan seksistä. Kenekään seksuaalista suuntaumista tai mieltymyksiä ei näe päälle. Voi toki arvuutella ja aavistella. Voi itse aktin aikana fyysisesti kokeilla miten toinen reagoi, Mutta miten mahtvaa onkaan jos pystytään käymään keskustelua. 

Seksi tapahtuu korvien välissä.

Kyse ei ole kalun tai pimpin koosta, ei iästä, eikä edes sukupuolesta.

Kyse on halusta ymmärtää toisen halua ja tutkia miten omat mieltymykset tai fantasiat istuvat siihen.

PS.  Minut kasteli tarinan ulkomainen vanha herra,  joka puhui seksin aikana suomea hassusti murtaen, suoraan ja rivosti, mutta samalla huumorin kautta. Minä sain tuosta mielikuvasta kiinni, kiitos siitä.

Rva38

Vierailija
14/80 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta klitoriksesta muuten, täällähän eräs mies, joka jatkuvasti kuvailee yhtä naista "klitorishulluksi". Tosi asenteellista ja surullista!

Vierailija
15/80 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta klitoriksesta muuten, täällähän eräs mies, joka jatkuvasti kuvailee yhtä naista "klitorishulluksi". Tosi asenteellista ja surullista!

No ei ole vain yksi etkä voi tietää heidän sukupuolta. Ihan yhtä lailla tämä "parjattu nainen" haukkuu täällä muita, muttei myönnä sitä ikinä.

Vierailija
16/80 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis sitä mieltä että naista saa noin haukkua? No enpä ole nähnyt haukkumisia. Ja onkinvain oletus että mies, ei toinen nainen kenenkään klitorista kai parjaisi.Ja onhan tämä nainen saanut kehujakin. Asioilla tuppaa olemaan kaksi puolta.

Asenne vammoja...

Vierailija
17/80 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole vain yksi etkä voi tietää heidän sukupuolta. Ihan yhtä lailla tämä "parjattu nainen" haukkuu täällä muita, muttei myönnä sitä ikinä.

Mistä sinä voit tietää "no ei ole vain yksi"? Eihän täällä kukaan voi kenestäkään mitään tietää!

Vierailija
18/80 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä voit tietää "no ei ole vain yksi"? Eihän täällä kukaan voi kenestäkään mitään tietää!

Katsos kun tiedän mitä itse kirjoitan ja mitä kirjoittaa joku muu :) Helppoa! KH on ainoa joka täällä tietää aina kaikkien sukupuoletkin, jopa peukuttajien.

Vierailija
19/80 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän mihhestä tuntuisi, jos hänen nautintaelintää pilkattas ja haukuttaisi. Täällä monet miehet puhuvat naisista todella monin tavoin haukkuen sidukkavalaiksi, lehmiksi, messuhalleiksi ja vaikka miksi. Olisko syytä siis alkaa haukkumaan miesten elimiä?

Äläs  hakeile oikeutusta naisvihaan.

Vierailija
20/80 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KH, luulisi että pääsiäisenä olisi sen verran munan tarjontaa ettei olisi tarvetta aloittaa sitä iänikuista mesoamista asiallisissa keskusteluketjuissa. Onko sinulla tylsää, vai mistä kenkä puristaa?