Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako joku sellasta, että puhelinkoppiin pystyi soittamaan?

Vierailija
16.04.2022 |

Mä muistan odotelleeni kopissa heilan puhelua ja ai hitto se oli jännää, kun puhelin soi. Tavallaan oli aika kivaa aikaa, kun yhteydenottoa piti erikseen odottaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan, että yhdessä baarissa oli koppi ja sinne tuli puheluita milloin kenellekin. 

Vierailija
2/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista soittaneen puhelinkoppiin, mutta olen soittanut sellaisesta. Taidettiin kaveriporukalla soitella myös kuumaan linjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
4/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä.

Vierailija
5/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista soittaneen puhelinkoppiin, mutta olen soittanut sellaisesta. Taidettiin kaveriporukalla soitella myös kuumaan linjaan.

Ai 059 numeroon? Me soitettiin sinne hakaneulalla koulun puhelinkopista =)

Vierailija
6/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2016 ajoin taksitolpille joihin pystyi soittamaan. Taisi mummo kerran soittaakkin

Vierailija
7/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin sovittu kaverin kanssa, että soittaa mulle aina tiettyyn aikaan, kun mulla ei ollut rahaa ja se pystyi kotoaan soittamaan.

Vierailija
8/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 50 vuotta sitten puhelu ulkomaille mm. Ruotsiin, piti tilata.

Sitten odotettiin. Tuli soitto, että nyt puhelu valmis. Yhteys vastaanottajalle aukesi

Vierailija
9/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli myös lennättimiä joista pystyi soittamaan.

Myöhästyin kerran viimeisestä junasta Turussa, eikä ollut sitten pennin penniä rahaa :-)

Päästiin naiseni kanssa matkustajakotiin kun jätin kelloni pantiksi respaan.

Seuraavana päivänä lennättimeen soittamaan systerille Treelle (livahdin salaa koppiin, enkä maksanut puhelusta tiskillä) ja hän laitteli rahaa tilille.

Maksoin kelloni pantin, mentiin viinakauppaan ja alettiin juopottelemaan oikein kunnolla.

Vierailija
10/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suomessa ole koppiin voinu koskaan soittaa

Vierailija
11/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, miten niin ei? mulle on soiteltu kyllä

Vierailija
12/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan Lennättimellä (posti-tele jne edeltäjä) tiloja, joissa oli useita yleisölle tarkoitettuja puhelukoppeja (puhelut piti silloin tilata ja ne yhdistettiin käsin).

Niitä nimitetiin joskus yleisön lennätyskopeiksi.

Vierailija
13/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinä et ollut olemassa vielä puhelinkoppien aikaan, se ei tarkoita sitä, että niitä ei olisi ollut. Voi olla, että ei voinut soittaa kaikkiin koppeihin, mutta monissa oli  näkyvissäkin sen  numero, johon sai soittaa.

Vierailija
14/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyi. Mullekin soitettiin leirillä .

Vierailija
15/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinä et ollut olemassa vielä puhelinkoppien aikaan, se ei tarkoita sitä, että niitä ei olisi ollut. Voi olla, että ei voinut soittaa kaikkiin koppeihin, mutta monissa oli  näkyvissäkin sen  numero, johon sai soittaa.

Näin olikin tosiaan, se numero näkyi siinä puhelimen vieressä! 

Vierailija
16/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistat väärin. Puhelinkoppiin ei koskaan ole voinut ottaa vastapuheluita, vaan ne toimivat kolikolla.

Muistelet varmaan Lennätintä,josta lähetettiin sähkösanomia ja sai soittaa puheluita ja vastapuheluita.

Vierailija
17/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuonna 2005 hoidossa mielisairaalassa, josta oli mahdollista soittaa puhelinkortilla käytävällä olevasta yhteisestä potilaspuhelimesta, kortteja myytiin sairaalan kanttiinissa. Omaa kännykkää sai käyttää osaston ulkopuolella, mutta hoidon alussa en vielä ollut saanut vapaakävelyoikeutta. 

Vierailija
18/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt muistat väärin. Puhelinkoppiin ei koskaan ole voinut ottaa vastapuheluita, vaan ne toimivat kolikolla.

Muistelet varmaan Lennätintä,josta lähetettiin sähkösanomia ja sai soittaa puheluita ja vastapuheluita.

En muista, meidän talon edessä oli perus puhelinkoppi (ei mikään lennätin) ja sinne mulle soitetiin ihan 100% varmuudella

Vierailija
19/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin puhelinkoppiin soittamaan ja tunnustamaan ihastukselleni että olen hulluna häneen. Katsoin numeron puhelinluettelosta. Isänsä nimellä lankapuhelin.

Vierailija
20/36 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä puhelinkoppeja, lankapuhelimia ja Nokia 3310:a.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän