Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset tunkee koirineen iholle kun minulla on koiranpentu

Vierailija
16.04.2022 |

Pentu on nyt 5kk vanha. On arka vieraita koiria kohtaan (jotka on usein monta kertaa isompia) joten olen päättänyt ettei hihnassa moikata. Meillä on tuttuja koiria joiden kanssa sitten leikkii.

Lenkillä jos tulee toinen koira vastaan niin menen eri reittiä jos mahdollista. Jos ei niin menen selkeästi tien reunaan ja selkä toisia päin. Palkkaan omaa pentua kun se on rauhassa ja se on aina ihan rauhassa kunhan ei toinen koira tule liian lähelle. Sanon vielä aina ääneen että OHI.

Mutta Ei ole kerta eikä kaksi kun toinen kiertää koiransa kanssa mun selän taakse ja päästää sieltä ilman lupaa oman koiransa mun koiran luo, tai sit jäädään oikeasti siihen metrin päähän viereen sen oman koiran kanssa seisomaan ja toljottamaan. Siitä sit pentu alkaa haukkumaan kun yks ei mene ohi vaan tulee iholle.

Ihan oikeasti, eikö koiranomistajilla liiku mitään päässä, ihan perus ohitussäännöt pitäis jokasella olla hallussa?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsytti koiran pentuaikana ja edelleen toi sama, että ängetään moikkaamaan ja kysymättä ja jopa selän takaa.

Valppaana saa kyllä olla.

Meidän koira on söpö ja ilme ”hymyilevä” koko ajan, ehkä siksi monet haluaa lähestyä. Kooltaan pieni seurakoirarotuinen.

Ollaan järjestelmällisesti oltu moikkailematta muita koiria hihnassa.

Siitä ei juurikaan ole iloa koiralle että nuuskitaan ja aloitellaan leikkiä, sitten onkin jo hihnat solmussa ja pitää jatkaa matkaa.

Muutenkin hihnat tekee kohtaamisesta hankalan ja epäreilun koirien kannalta.

Leikkitreffit on sitten erikseen tuttujen kanssa.

Koira ei ole missään vaiheessa ollut arka, mutta ollaan opetettu siihen että vastaantuleva koira ei ole potentiaalinen leikkikaveri, se ohitetaan rauhallisesti, tekipä tämä toinen koirakko ihan mitä vaan.

Ja tosiaan, niin kuin joku totesi, ärsyttävintä koiran omistamisessa on toiset koiranomistajat.

Vierailija
62/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pentu olisi hyvä sosiaalistaa pienenä, niin ei tulisi tuota arkuutta.

Sosiaalistaa kyllä. Oma koira oli pentuna hyvin seurallinen, ja iloinen muiden koirien kanssa. Kun oltiin 5kk ikäisen pennun kanssa kävelyllä, vastaan tuli ulkoiluttaja kahden ison koiran kanssa, jotka ahdistivat pennun nurkkaan, ja toinen jopa puraisi pentua päästä. Isoen koirien ulkoiluttaja ei ollut moksiskaan, vaan sanoi, ettei ne mitään pahaa tee. Sanoin pari voimasanaa, ja isojen koirien ulkoiluttaja ymmärsi katseestani, että nyt on paras komentaa koirat takaisin. Valitettavasti vahinkoa oli jo tapahtunut. Pään haavat eivät olleet pahoja, mutta tämän jälkeen pentu kammosi isoja koiria, ja nyt ollessa itsekin iso, hakeutuu aina pois tilanteesta jos siellä on muita koiria. Ainoastaan "parhaat tutut kaverit" kadun varrella saavat hännän heilumaan, ja leikin alkamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi