Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada mies uskomaan, että häntä ei enää kaivata täällä?

Vierailija
16.04.2022 |

Avioerohakemus on laitettu, postinsa käänsin kaupunkiin, jossa hän asuu muutenkin edelleen jokatoisen viikon.

Mutta silti, hän on tulossa normaalisti takas, vaikka oon tehnyt selväksi, että en enää halua. Mun auto on hänen nimissä, kuinka saan sen auton kokonaan omiin nimiin? Hän on merkannut itsensä omistajaksi, saanko yksin muutettua näitä tietoja?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän sillä ole mitään väliä kuka auton kulut on maksanut jos se ei kerran ole sinun nimissäsi. Miksi ihmeessä olet antanut miehen kauppahetkellä laittaa sen omiin nimiinsä?

Tilanne kuulostaa tosi oudolta. Teknisesti toisen ihmisen postia ei voi kääntää toiseen osoitteeseen, eikö tähän tarvita vahva tunnistautuminen netissä? Olisi aika erikoista jos voisi tuosta vain ilmoitella jonkun muun ihmisen postiosoitteeksi jonkun ihan muun.

Jos ihminen on tuollainen kuin miehesi eikä vain hoida asioita kunnolla eikä suostu vaihtamaan autoa sinun nimiisi (miksi suostuisi?) niin muuta itse pois ja hanki oma auto. Miksi maksaa toisen käytössä olevasta autosta mitään?

Vierailija
22/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä miehen

virallinen osoite on?

Virallinen osoite on muutettu nyt sinne missä asuu puolet ajastaan.

Kuka on muuttanut osoitteen, sinäkö? Et sinä voi tehdä tuollaisia juttuja toisen puolesta. Kuulostaa siltä että muutenkin olet aika pihalla ja ylioptimistinen sen suhteen miten tämä menee. Esim. tuo auto - jos mies in merkitty sen omistajaksi niin silloin se on hänen autonsa. Et saa sitä ilman että hän myy sen sinulle tai antaa lahjaksi (jolloin voi tulla lahjaveroseuraamuksia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, semmosta Porvoossa tänään.

0/5.

Vierailija
24/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä miehen

virallinen osoite on?

Et voi muuttaa miehesi virallista osoitetta. Hänen pitää tehdä se itse. Postin voi väliaikaisesti kääntää vaikka kesämökille, mutta se ei vastaa osoitteenmuutosta. Jos rekisteriotteessa lukee, että miehesi on auton omistaja, niin et voi sitäkään muuttaa yksipuolisesti. Jos vakuutukset on sun nimissä, niin ne voit irtisanoa.

Vierailija
25/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän sillä ole mitään väliä kuka auton kulut on maksanut jos se ei kerran ole sinun nimissäsi. Miksi ihmeessä olet antanut miehen kauppahetkellä laittaa sen omiin nimiinsä?

Tilanne kuulostaa tosi oudolta. Teknisesti toisen ihmisen postia ei voi kääntää toiseen osoitteeseen, eikö tähän tarvita vahva tunnistautuminen netissä? Olisi aika erikoista jos voisi tuosta vain ilmoitella jonkun muun ihmisen postiosoitteeksi jonkun ihan muun.

Jos ihminen on tuollainen kuin miehesi eikä vain hoida asioita kunnolla eikä suostu vaihtamaan autoa sinun nimiisi (miksi suostuisi?) niin muuta itse pois ja hanki oma auto. Miksi maksaa toisen käytössä olevasta autosta mitään?

Kuka sen auton kauppa hetkellä maksoi?

Vierailija
26/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kaikkea ap:n mielikuvitusmies onkaan saanut kokea?

Vierailija
27/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä miehen

virallinen osoite on?

Et voi muuttaa miehesi virallista osoitetta. Hänen pitää tehdä se itse. Postin voi väliaikaisesti kääntää vaikka kesämökille, mutta se ei vastaa osoitteenmuutosta. Jos rekisteriotteessa lukee, että miehesi on auton omistaja, niin et voi sitäkään muuttaa yksipuolisesti. Jos vakuutukset on sun nimissä, niin ne voit irtisanoa.

Saako vakuutusta edes omiin nimiin, jos ei omista autoa? ”Ap” maksanut miehen nimissä olevan vakuutuksen?

Vierailija
28/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin voin siirtää naapurin Penan mersun mun nimiin ja samalla muuttaa Penan osoitteen huitsin nevadaan, koska en jaksa kattella sen naamaa😆

Vierailija
29/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä miehen

virallinen osoite on?

Saako vakuutusta edes omiin nimiin, jos ei omista autoa? ”Ap” maksanut miehen nimissä olevan vakuutuksen?

Ei saa. Meillä vakuutukset oli kaikki minun nimissäni, mutta miehen autovakuutusta ei saatu samaan, sillä en omistanut autoa, enkä ollut edes haltijana. Eli tämhän on hyvä tilanne ap:lle. Senkun jättää maksamatta, ei vaikuta häneen. Toki on eri asia onko se sille miehelle reilua?

Vierailija
30/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ap ole ketään auttamaan sen auton kanssa? Esim. meillä annettiin tyttärelle auto, ja tämän mieshyväkäs oli merkannut itsensä sen auton omistajaksi. Nyt ajateltiin porukalla käydä kovistelemassa mies eron jälkeen luovuttamaan se auto sille, kelle se kuuluu.

Vierailija
31/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen kirjat on muualla kun sun kämpässä, mutta mies ei suostu poistumaan sun kämpästä ja luovuttamaan avaimiaan sulle, niin soitto vaan poliisille.

Vierailija
32/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia?

Vierailija
33/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sinun auto, jos se kerran on miehen nimissä🤣

Kyllä naurattaa minuakin. Se auto ostettiin mulle, mä olen maksanut verot ja vakuutukset. Miehen auto seisoo pihalla rikkinäisenä. Mutta mies oli ostohetkellä kuitannu ittensä omistajaksi sille autolle, joka oikeasti on mun.

Miten niin "oikeasti" sun? Ei se muutu sun autoksi sillä, että päätät niin.

Ratkaisevaa, kenen nimissä auto on ostettu ja jos ap. nimissä on tehty kauppakirja ja löytyy maksutosite, niin silloin auto on ap. ellei sitten ap. ole siirtänyt allekirjoituksin omistusoikeutta miehelle. Mutta siitäkin pitäisi löytyä paperi. Ja miksi ap. maksaa vakuutuksen ja kenen nimissä se on?

Vierailija
34/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ap ole ketään auttamaan sen auton kanssa? Esim. meillä annettiin tyttärelle auto, ja tämän mieshyväkäs oli merkannut itsensä sen auton omistajaksi. Nyt ajateltiin porukalla käydä kovistelemassa mies eron jälkeen luovuttamaan se auto sille, kelle se kuuluu.

Miten mies "merkkasi" tyttärenne omaisuutta nimiinsä? Ja miten AP:n mies "kuittasi" AP:n omaisuutta omiin nimiinsä? Mikäli auton virallinen omistaja ei autoa virallisesti luovuta, niin miten random tyypit voi mielivaltaisesti merkkailla nimiinsä toisen omaisuutta? Kun en ole koskaan tämmöisestä kuullut, niin voisitteko selventää?

Vierailija
35/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sinun auto, jos se kerran on miehen nimissä🤣

Kyllä naurattaa minuakin. Se auto ostettiin mulle, mä olen maksanut verot ja vakuutukset. Miehen auto seisoo pihalla rikkinäisenä. Mutta mies oli ostohetkellä kuitannu ittensä omistajaksi sille autolle, joka oikeasti on mun.

Misti suostuit tällaiseen järjestelyyn, jossa maksat miehen omaisuuden ylläpidosta?

Vierailija
36/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen virallisen osoitteen on muuttanut? Sitä ei nimittäin pysty toisen puolesta tekemään. Muutenhan kuka tahansa voisi muuttaa kenen tahansa osoitteen vaikka minne. Toisen osoitteenmuutos pois asunnostaan vaatii käräjäoikeuden päätöksen ja usko minua, sitä päätöstä ei viikossa eikä kahdessa saa. Auto on luonnollisesti sen, joka on merkitty omistajaksi ja sitä ei pysty kukaan toinen siitä vaihtamaan.

Vierailija
37/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on sen, jonka nimissä se on, joten se ei ole sun auto. Entä kenen asunto on?

Vaikka se nyt ehkä epäreilua onkin (elämä toisinaan on), niin jos sä haluat täyden eron niin sun pitää hommata itsellesi oma asunto ja ihan oma auto, mikäli ette käsillä olevaa tilannetta saa ratkaistua muuten.

Mikäs tuossa on epäreilua?

Vierailija
38/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä avioehto?

Vierailija
39/39 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osana avioeroa tulisi teettää omaisuuden ositus, mikäli ei ole solmittu avioehtoa.

Esim. toi auto voi olla ap:n omistuksessa osituksen jälkeen mikäli näin sovitaan, vaikka itse autosta ei olisi euroakaan maksanut hankintahetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi