Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenänvarsi kipeänä, mikä voisi olla? Ihankuin joku olis hakannut...

Vierailija
31.01.2010 |

Hakkaamisen kai kuitenkin muistaisi :)

Mulla on lievä flunssa tai sitten vain allerginen nuha menossa. Mulla on lähes aina allergista nuhaa näin talviaikaan. Mutta nyt mulla on toista päivää nenänvarsi hieman turvonnut ja tosi kosketusarka! Aika pelottava tunne. Mikä ihme tuo voisi olla? Ai niin, välillä vesirään joukossa on hieman verta, minkä luulin johtuvan vain kuivista limakalvoista näin pakkasilla.

Ei kai tuo vaan voi olla merkki nenäsyövästä tai jostakin muusta kamalasta.

Kävin pari viikkoa sitten lääkärissä päänsäryn vuoksi ja hän tutki silloin poski- ja nenäonteloni ja tulehdusarvot sekä verenkuvakin otettiin. Kaikki olivat normaalisti. Lääkäri kuitenkin totesi niskojeni olevan aivan jumissa ja olenkin käynyt nyt hierotuttamassa niitä. Ja päänsärky on hellittänyt. Nenä ei silloin vielä oireillut, joten en ottanut sitä mitenkään puheeksi. Voikohan tuo päänsärky olla yhteydessä nenäkipuun.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlaisia oireita nyt tammik. 2016.

Nenänvarsi aristaa toispuoleisesti , pientä jomotusta myös muualla kasvojen alueella.

Lääkäri ei tiennyt mistä voisi johtua. Outo juttu.

Voiko joku virus aiheuttaa tällaisia oireita?

Vierailija
22/53 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi oireileva ihmettelijä. Nenä on tosi kipee oikeelta puolelta, mitään ei näy, nuhaa ei ole eikä silmätkään vuoda. Kolme viikkoa sitten alkoi oireet, sitten oli n. viikon verran poissa kun olin reissussa ja nyt taas alkoi kun tulin kotiin. Muetin vaan sitä kun meillä on ok talo ja sähkölämmitys, voisko se olla syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin eilen kivun nenärustossani kun vähän painoin nenää sivusuuntaan nenää pyyhkäistessä. Nyt tänään kipua tuntuu koko ajan tuossa ruston ja luun liittymäkohdassa ja kipu säteilee ikävästi poskipäihin ja otsaan. Mitään flunssaa tai vastaavaa ei ole. Särky ei toistaiseksi ole kovin kovaa, mutta tuo kivun säteily päähän on ikävää. Onpahan kummallisen tuntoinen vaiva! Itse olen miettinyt, että voisikohan tämä olla yhteydessä minua ajoittain vaivaaviin lieviin reumatyyppisiin nivelkipuihin, jotka pysyvät poissa kun muistan välttää viljatuotteita.

Vierailija
24/53 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama nenävarsu kipu tullut. Mikä syy siihenkin. En ole lyönyt sitä mihinkään. Toista päivää mennään.

Vierailija
25/53 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa erikoista. Löysin tämän ketjun, kun etsin hakusanoilla Kipeä nenä. Mulla on nyt kolmatta päivää nenä kipeä, juuri siitä ruston ja luun kohdalta, ihan kuin ois turpaansa saanut. Yhtenä aamuna vaan oli kipeä ja on edelleen. Mitä hittoa tää on?

Ilmeisesti kaikilla on mennyt ohi. Todella outoa kipua.

Vierailija
26/53 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli taannoin yhtenä päivänä nenä yleisesti ärtyneen tuntuinen, mietin onko flunssa tulossa. Seuraavana päivänä nenä oli turvonnut ja punainen siitä ruston ja luun kohdalta, ei dramaattisesti, mutta selkeästi kuitenkin. Oli sellainen kyömynenä, kun normaalisti nenäni on suora. Kipu oli kovahko varsinkin koskiessa, kosketusta ihan kavahdin karkuun. Lääkäri diagnosoi nenän rustotulehduksen, sain voimakkaan tulehduskipulääkekuurin (suun kautta ja ulkoisesti) ja sillä parani. 

Vierailija
27/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne,olen tosi huolestunut.

Vierailija
28/53 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään mennyt ohi itsekseen? Onko tarvinnut antibiootteja tms?

Vierailija
29/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Minulla on nenä juuri samalla lailla kipeänä nenänvarren toiselta puolelta. Tosi kelju kun silmälasitkin aiheuttavat kipua. Onko se sitten tuo kyynelkanavan tulehdus? Hengittäminenkin sattuu siihen.

Vierailija
30/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Just oli syreptokki A.n aiheuttama angiina. Epäilen johtuvan siitä.

Vierailija
31/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Just oli syreptokki A.n aiheuttama angiina. Epäilen johtuvan siitä.

Mulla oli vain influenssa mutta siitä on jo kuukausi aikaa.

Vierailija
32/53 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torakka tms.??

Vierailija
33/53 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
34/53 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voisi olla, kun on nenänvarsi kipeä ja nenästä tulee paksumpaa limaa, tuntuu kuin olisi tukossa. Joku tulehdus? Flunssassa en ole ollut.

Vierailija
35/53 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö syy?

Vierailija
36/53 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuittaan vielä tähän vanhaan keskusteluun, koska joku samaan sairastunut löytää tämän kuitenkin. Kyse on nenärustojen tulehduksesta, tod näk pitkittyneen flunssan tai poskiontelontulehduksen seuraus. Ainakin minä sain tähän antibioottikuurin, myös silmätulehdus vaivasi samaan aikaan.

Vierailija
37/53 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku kipeänä neljä päivää ja nyt tämä nenäkipu vielä, kuumetta ei ole ja vain vähän lämpöilyä oli parina päivänä. Niskat jäykkänä ja kipeänä ollut pitkään sekä poskiontelot ja nenä tukossa. Mikäli paranee ilman lääkitystä mä tulen tänne sitten kertomaan, jos tästä elossa selviän.

Vierailija
38/53 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenätonttu Se vain siellä kutittelee. Lyö muutaman kerran kovasti nenääsi niin kyllä Se sieltä tipahtaa pois ja sitten tallaat sen kuoliaaksi.

Ai että kun nauroin tätä. :D Melkein tipuin tuolilta.

Vierailija
39/53 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi sama vaiva joka on kuvattuna muutamassa tämän viestiketjun viestissä: nenänvarsi on merkillisellä tavalla kipeä ja kosketusarka erityisesti toiselta puolelta. Jonkin verran turvotusta on myös. Takana on pari viikkoa kevätallergiaa ja siihen liittyvää nuhaa. Mitään flunssaa tai vastaavaa ei ole ollut tänä talvena tai keväänä. Jossain vaiheessa niistäessä aloin ihmettelemään kosketusarkaa nenää ja nyt nuhan hellittäessä se jäi jäljelle. Onneksi sain lääkäriajan ylihuomiselle joten katsotaan mihin johtopäätökseen siellä päädytään.

Vierailija
40/53 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö ikinä? Samaa oireilua täälläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän