Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenänvarsi kipeänä, mikä voisi olla? Ihankuin joku olis hakannut...

Vierailija
31.01.2010 |

Hakkaamisen kai kuitenkin muistaisi :)

Mulla on lievä flunssa tai sitten vain allerginen nuha menossa. Mulla on lähes aina allergista nuhaa näin talviaikaan. Mutta nyt mulla on toista päivää nenänvarsi hieman turvonnut ja tosi kosketusarka! Aika pelottava tunne. Mikä ihme tuo voisi olla? Ai niin, välillä vesirään joukossa on hieman verta, minkä luulin johtuvan vain kuivista limakalvoista näin pakkasilla.

Ei kai tuo vaan voi olla merkki nenäsyövästä tai jostakin muusta kamalasta.

Kävin pari viikkoa sitten lääkärissä päänsäryn vuoksi ja hän tutki silloin poski- ja nenäonteloni ja tulehdusarvot sekä verenkuvakin otettiin. Kaikki olivat normaalisti. Lääkäri kuitenkin totesi niskojeni olevan aivan jumissa ja olenkin käynyt nyt hierotuttamassa niitä. Ja päänsärky on hellittänyt. Nenä ei silloin vielä oireillut, joten en ottanut sitä mitenkään puheeksi. Voikohan tuo päänsärky olla yhteydessä nenäkipuun.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hyvin erikoinen nenänvarren kipu. Ei flunssaa. En muista lyöneeni mihinkään. Toivottavasti nyt ei ainakana lähde hirveesti turpoamaan.

Vierailija
42/53 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans samanlaine kipu. Olen ollu allergisessa nuhassa muutaman päivän. Johtunee siitä ja ylenpalttisesta niistämisestä. Muistelen et mulla on ollu ennenki tämmöne kipu ja se on vaa sit itekseen häipyny ajan myötä pois viikon parin kuluessa.

Itelläni ainakaa ei oo kyynelkanavat tms oireillu eikä Poskiontelot ollu tulehtuneet.

Tuski mitää vaarallista siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös samaa kipua mutta löin nenäni oveen😅 Olen välillä kömpelö mutta tapahtumasta on jo melkein 2 viikkoa mutta silti kipeä. Lääkäriin en pääse näinä korona-aikoina koska en ota riskejä kuulunhan riskiryhmään. Silloin samalla myös ylähampaani löin mutta kipu on lakannut kokonaan. Jos joku osaisi auttaa sillä ei ole flunssa oireitakaan jne.

Vierailija
44/53 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että on joku nenän sivuontelontulehdus. Ei siis poskionteloiden, vaan joku vastaava. Eräällä tutullani ollut tuollainen ja joskus siitä ohimennen kertoi. Oli ihan uusi juttu itselleni ( kuten myös tutulleni), joten ei jäänyt mieleen tuo oikea diagnoosi, kun tuosta oli puhetta. Mutta oireet oli juuri tuollaiset.

Vierailija
45/53 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aivan tuskainen tämän samanlaisen kivun kanssa. Nenä on toiselta puolelta vahvasti turvonnut, siinä on reikä tms keskellä. Silmälasit tuota tuskaa. Kovin kunnallinen juttu.

Vierailija
46/53 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän sivuontelontulehdus. Nenän varressa menee kapeat sivuontelot (ei siis poskiontelot) ja nämäkin voivat tulehtua. Ystävälläni ollut tuollainen, kuulemma todella kipeä vaiva oli.

Vierailija
47/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida nyt tänne, koska tämä oli eka ketju mikä löytyi kun googlasin asiaa.

Itselläni ollut siis nenä/nenänvarsi kipeä nyt useamman päivän. Tänään olin lääkäriin asiasta yhteydessä ja tuloksena oli ihan vain jonkinlainen tulehdus nenässä, jonka on aiheuttanut flunssa/nenän paha kuivuminen.

Ja siis kuiva nenä minulla on tosiaan ollutkin.

Hoitona 2,5% hydrocortisonia nenään sisälle kaksi kertaa päivässä nyt jonkin aikaa. Ihmettelin tätä, mutta lääkäri sanoi hänellä itselläänkin ollut tällainen vaiva aiemmin.

Eli ei siis mitään vakavampaa tällä kertaa. Toki nähdään alkaako hoito auttaa, mutta uskoisin. Ei mitään syytä epäillä mitään muutakaan.

Vierailija
48/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuiitti.

Tai sitten nenärusto tulehtunut. 

Mist myö tiiettäis, kun ei olla lääkäreit.

Vierailija
49/53 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuiitti.

Tai sitten nenärusto tulehtunut. 

Mist myö tiiettäis, kun ei olla lääkäreit.

Nenän kohilla on viel noi silmien kyynelkanavatkin... jotain tukkeumaa tai tulehdusta... 

Ooks mie liäkär. No, en ou.

Vierailija
50/53 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva löytää tämä ketju, harvoja koko netin syövereissä tästä vaivasta! Mulla just nämä samat oireet, kipu alkoi sunnuntaina. Maannataina alkoi kirkas räkä vuotaa ja painetta oli nenän varressa ja tuntui vähän ulottelevan sivulle ja ylös. Eilen kävin yksityisellä lääkärissä ja lääkäri sanoi, ettei ole tällaista tullut aiemmin vastaan. Ei ottanut ultraa tmv, vaan pikacrp (8) ja buranaa muutama päivä. Tänään ke olo kipeämpi ja kasvot tuntuu ihan samalta kuin kesällä, jos olen ollut liian pitkään auringossa. Sellainen jännä lämpö/hehku. Lämpö 36,6 ja oon nyt ollut 10h ilman buranaa, yöksi otan.

Kovin on mystistä ...pitää marssia loppuviikosta lääkäriin uudelleen, ikinä ei ole aiemmin ollut mitään tällaista. Tosiaan aivan kuin olisi iskun saanut, mutta mitään ei ole nenään sattunut.

Vierailija
51/53 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V50 jatkaa: toinen lääkäri osasi kertoa, että vaiva on tukirankaperäinen, mahdollisesti heijaste kaularangasta. Jumi siellä kyllä on muutaman viikon kummitellut... 👍

Vierailija
52/53 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neeha kirjoitti:

KIIREELLINEN VASTAUS TARVITTAVA YSTÄVÄLLINEN HENKILÖ.

Hei hyvät ihmiset. Osaako joku vastata, että kuukausi sitten alkaen mulle kipeä nänä ja nenän oikella ja vasemalla näkyy turvotus myös tosi kipeä. Olin käynyt lääkärissä ja se antoi mulle resepsipaperi,josta lukee ostaa lääkettä apteekista.Ostin eikä autanut mitään mulle. Nyt kipu on siirtynyt koko kasvoihin ja koulu kaveritkin ovat huomanneet miten kosvoni on muutunut ja kuumenee. Nänä ja kasvoni satuvat ja kuumenevat. Kokoajan laitan kasvoihin ja nenään kylmä vettä, joka auttaa mua vähäsen, mut kun vettä kuivuu kuume ja kipu tulee taas kasvoihin enkä tiedä miksi. Syön aina purana eikä auttaa. Nyt kipu ja kuume siirtyi koko päähän ja kun yritän mennä ulos pää pyöree, silmästä tulee kuume enkä pysty katsoa toiseen ihmisten silmästä silmiin. Mikä tää on oikeesti. En itse ymmärrä eikä mulle ollut aikaisemmin. Se on vittun ärsyttävä ja laukkous sanotaanko niin. Voik

Grafeenioksidista johtuu. Asiat mitä voit tehdä: 1. Kääntynyt, katumus ja rukoilu 2. NAC 3. CDL 0,3 % (www.dioxan.se)

Kadu tavallisten syntien lisäksi kaikkia varsinkin post 2020 otettuja ns.testejä ja injektioita.

Vierailija
53/53 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 4. Kännykkä paljon kauemmas naamasta ja pois alueelta jossa 5G torni vieressä ja paljon säteilyä.

5. Preussinsininen on vasta-aine cesiumille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi