Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**,, MARRASMURUJEN PERJANTAI ,,**

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tää oikee on? momentti synnyttää jo? ja muilla käynnistykset sovittu.. eli vaikka oonki alkukuusta niin jään tänne silti yksin odottamaan vauvaani :D koittakaas jaksaa kerätä niitä viikkoja vielä :)

eilen illalla tuli taas niitä kipeitä supistuksia. ne kestikin pitempään kuin edellis iltana.

postista pitäis lähtee hakee isänpäivä paketti. samalla käydä varmaankin kaupassa. tiskit odottaa tuolla samoin ruoka joka ois hyvä tehdä valmiiksi kun mies tulee. se myöhästy taas tänä aamuna töistä eikä ehtinyt syödä mitään.

taas meni viikko.. ihan hujahtamalla. nyt ois 36 viikkoa kasassa. jei :)

mietiskelin eilen illalla taas tulevaisuutta :D aika pitkällekkin, nimittäin nimiäisiin asti. mun vanha kokki kaveri lupas tehdä kakut tilaisuutta varten. vielä ois astia ongelma. nimittäin kahvikuppeja ei löydy 20 hengelle sitten millään. pitää kysästä jos vaikka parilla sukulaisella ois teemaa niin sais kasattua ees saman näköset kupit vaikka eriväriä sitten mut se on pientä. kunhan ei mainosmukeista joudu tarjoomaan sumppeja :D

oikeesti ois paljon muutakin mietittävää ja pohdittavaa, mut tää on sentään kivaa.

piupau 4 viikkoa vielä :) apua ...

mites muuten noi madam mammat ja ennustaja ellit.. ootteko joku kysynyt niiltä ennusteita? kaveri sano et se oli kysynyt ja oli mennyt vikaan molemmat. ne sano että sen vauva syntyy syyskuun jotain ja jotain, vieläkin se sitä oottaa.. ihan uteliaisuuttani sit lähetin molemmille mailit. ottelen vastauksia. saa nähdä meneekö oikeen sitten :)

jos nyt sinne postiin ja kauppaan jne..

ootellaan 36+0

Vierailija
22/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Momentti meinaa vielä lähteä? Kauheeta, alkoi jänskättään pelkkä ajatuskin et marrasmurut alkaa tosiaankin " ihan aikuisten oikeesti" jakaantumaan pikku hiljaa.

Mä tosin taidan olla niitä viimeisiä jotka tällä palstalla roikkuu ku la VASTA 22. marraskuuta, enkä usko et tulee ennen..

Mut Momentille voimia.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin kellottaa vielä. kuumassa suihkussa kävin ja nyt ei tunnu niin paljon- lähinnä kiristyksiltä.

mulla noi synnytykset on perinteisesti kestänyt ihan sikapitkään (siis toista vuorokautta tämän vahvusilla suppareilla) ja aina on oksitosiinitippa tarvittu. ajattelin nyt täällä vielä katsella jokusen hetken. mies on kuitenkin tulossa kotia kohti.

viimeksi pari viikkoa sittenhän mulla supisteli 5min välein 4 tuntia ja loppui sitten- eli voi loppuakin vielä. katellaan nyt vahvistuvatko vai haalenvatko kokonaan pois. lupaan etten synnytä kotisohvalle! ;-)

ja on täällä appiukkokin, että yksin en ole. ambulanssi tulee myös 15 sisällä kun hälytetään. (olen itse noissa ea-kuvioissa mukana että tiedän varmaksi)

hip hei- appiukkoa ruokkimaan nyt.

mom

Vierailija
24/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoko se Momentti lähtee synnärille...? Onnex on sentäs tonkin verran viikkoja kasassa...huh huh,hurja aatella että jotkut lähtee jo synnärille... Tsemppiä kamalasti=)!

Mä varmaan kärvistelen täällä vielä joulukuunkin puolella,ku la on niin loppukuusta (24.11),mutta toivottavasti pääsis siinä puolen kuun aikaan hakeen sitä nyyttiä=)!

Oma (.): Eipä ihmeitä,vaavi on taas varmaan poikittain,on niin tukalat oltavat välillä. Niin kamalan täysinäinen olo...yöllä menee pyörimisex,onnex veskiin ei tartte raaahautua ku kerran yössä.

Soitin äsken Kelaan ja ne on vihdoin tehneet mun äitiysraha-päätöksen,saas nähdä miten sen kans käy...

Ootteko te muuten jo saaneet verolaput takasin??? Mä pistin takas,ku lisäsin matkakorvaikset eikä oo vieläkään kuulunu mitään! Luultavasti saan jonkun verran palautuksia,mutta kuinka paljon...

Ihanaa,huomenna pääsee Ikeaan shoppailemaan=)! Meinaan kattoo vaaville jotain mobilea sängyn päälle,olkkariin lamppuja ja tietty aina tulee jotain pieniä heräteostoksia hankittua=)!

tiitiäinen78 ja tasan33, kyllä se siitä=)!

Vierailija
25/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka momentille suppareista... Yleensähän sitä sanotaan, että kyllä sen tietää kun pitää lähteä... Että aika kipeää se yleensä tekee. Mutta toki on niitäkin, joilla supparikivut tuntuu ihan siedettäviltä ja kotona vielä pärjäisi, vaikka todellisuudessa pitäisi olla jo kovaa kyytiä sairaalaan menossa. Mulla oli kyllä niin, että kun esikoinen syntyi torstaina, niin tiistain supisteli ihan koko päivän, aamulla alkoi rakastelun jälkeen ja siinä supistellessa meni limatulppakin. Supisteli klo 11-23, sitten loppuivat kuin seinään. Tulivat koko ajan säännöllisesti, 10 minuutin välein. Mutta eivät olleet _niin_ kipeitä. Mietin koko päivän, että pitääkö lähteä vai ei. Mutta kun välit ei tihentyneet ja kipu oli tosiaan ihan siedettävää, niin kotiin jäätiin. Torstaina sitten tiesin heti ekasta supparista, että TÄMÄ on nyt sitä, että se tiistainen suppailu oli ollut ihan lastenleikkiä tähän verrattuna... En siis tosiaankaan kestänyt kuin sen reilun puoli tuntia kotona, sitten kipu oli jo ihan sietämätöntä.

Sitten Saagalle turvotuksesta... Mulla on ollut sitä jo viikkotolkulla ja tällä hetkellä se on kyllä kaikista vaivoistani se ärsyttävin ja elämää haittaavin. Olen siis ihan joka puolelta turvonnut, jalkoja ja käsiä pistelee koko ajan, jalkapohjat ei kestä kävelyä, käsiä ei saa nyrkkiin ilman että se tekisi tosi kipeää, yöllä heräilen vähän väliä siihen, että kädet on täysin puuduksissa, vaikka asento on ihan ok. Mikään ei mulla ole helpottanut tätä. Sama homma oli esikoiseltakin ja oon kai vaan jo tyytynyt siihen, että loppuaika on tätä. Eipä lääkärikään tiistaina mitään apua osannut antaa. Sitä samaa, suolan välttelyä, ananasta, veden juontia jne. mitkä nyt itsekin tiesin. Ja tosiaan jos jaksaa liikkua, niin hyvä olisi. Mulla vaan tosiaan nuo jalkapohjat ei kestä kävelyä, eikä myöskään selkä. Että aika kortilla on liikunta täällä.

Muuten ei kai mitään uuttaa. Supistelee aina välillä sarjoissa, sitten loppuu. Muutama oikein kipeää tekevä suppari tulee päivittäin, yleensä illalla. Toivottavasti se enteilisi sitä, että tämäkin vauva syntyisi nopsaan :)

Ja eilen sain Anttilan kassalla taas kuulla kysymyksen siitä, että paljonko on jo yliajalla... Juu ei yhtään.

Mutta mukavaa perjantaita ja momentille tsemppiä, jos joudut/pääset tositoimiin!!!

Marrastoive rv 36+5 (jee, pian menee 37 rikki :))

Vierailija
26/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullu tännekään vielä lopullista verotuspäätöstä. Lokakuun loppuun mennessä pitäisi viimeistään kai tulla.

Vierailija
27/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingefäralle lääkärin " näppituntumasta" ... Mulla esikoisen kanssa rv 39+6 lääkäri (hyvin kokenut ja paljon painoarvioita tekevä) arvioi vauvan 3,7kg painoiseksi näppituntumalla. Ja saman arvion antoi ultraus. Poikahan oli sitten 4,7kg kun syntyi rv 40+2... Että en ihan luota ;)

Nytkin lääkärineuvolassa lääkäri kokeili mahan päältä vauvaa ja oli sitä mieltä, että ei tää nyt mikään iso oo... Mutta totesi heti perään, että hän ei tosiaankaan sano edes mitään kiloja, saati grammoja, sillä tietää miten pieleen ne helposti menee. Ja että varmaankaan vauva ei voi kovin pieni olla, mutta käteen ei vaan tunnu niin isolta.

Vierailija
28/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli uudestaan se lappunen et paljonko saan palautuksia. tosin vaihdoin vaan tilinumeron. jos ne matkakorvaukset jne pitkittää asiaa jotenkin.. en tiedä.

nii ja se lappu tuli tän viikon alussa.

Vierailija
29/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä ennustajista...

Elikä mä lähetin ihan piruuttani ihan alkuraskaudesta sille ennustaja-ellille viestiä ja sain vastaukseksi,että meille syntyy

poika 30.11.2006 ja

toinen poika syntyis 16.10.2009,

saapa nähdä että kuinka mahtaa käydä...=)!

tiitiäinen78

Vierailija
30/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset supistelut/kivut/vihlonnat ovat vaikuttaneet alakertaan.

Kohdunsuu on pehmentynyt mutta vielä kiinni. Supistelut kuitenkin jatkuvat ja sainkin määräyksen aloittaa levon.

Samalla sain myös neuvon olla katsomatta supistuksia kovinkaan pitkälle, vaan mun pitää olla herkkä lähtemään synnärille.

Nyt rupesi vain mietityttämään että aikooko tämä vauva syntyä tällä viikolla, viikonloppuna vai onko mulla kenties mahdollisuus päästä vielä pidemmälle näiden viikkojen kanssa? Jos kohdunsuu rupee aukeamaan niin se on varmaan menoa sitten? Kokemuksia siis kaivataan pehmenneestä kohdunsuusta, lyhentyneestä kohdunkaulasta (nyt oli 2,5), supistuksista yms. Ja mitä sairaalassa tehdään jos suunniteltua sektiota ei ole ehditty sopimaan? Hätäsektioko? Siihen en haluaisi...

Kai ne sairaalassa yrittää ensin lopettaa lääkkein nämä supistukset.

Koska esikoinen on syntynyt sektiolla niin ... miten suppareita kellotetaan? Ei minkäänlaista havaintoa tästä. Supistuksia tulee melkoisen tiuhaan nytkin ja miehen oli aivan pakko lähteä käymään töissä. Onneksi nämä supistukset ei vielä satu, sitten vasta hädässä olisinkin. Mutta jotain nämä ovat tehneet tuonne alas...

Kyllä nämä supistukset tuntuu mutta ei satu...

Jos siis ei lasketa noita vihlomisia mukaan...

Jos musta ei viikonlopun aikana kuulu mitään, olen kai joutunut sairaalaan...

Ensi viikolla joudun menemään uudestaan neuvolalääkärille ja terveydenhoitajalle. Ensin tietenkin varaan ajan vain terveydenhoitajalle ja se sitten varaa mulle ajan lääkärille...

Nyt kun en tiiä mitä tämä kaikki merkkaa, mitä tuleva tuo tullessaan mun on myönnettävä että nyt pelottaa...

Mutta eikös momentilla ollut vielä huonompi tilanne kuin mulla...

Jos Momentti pärjää, toivon että mekin pärjätään...

Voi olla että jos nämä tuntemukset jatkuu vielä sillonkin kun mies tulee kotiin, lähden näytille sairaalaan. Saavat ottaa jotain supistuskäyrää vaikka..

Swehina rv 34+5

Vierailija
31/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mieltä vaivaamaan tuo epäsuhta eri arvioiden välillä. Kommenttisi rohkaisee, jospa istukka pelittäisi loppuun saakka :)

Vierailija
32/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyy lukemaan...

Vierailija
33/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

swehina: mä olen käsittänyt että 34 viikon jälkeen annetaan vauvan syntyä jos on syntyäkseen , että ei aleta estelemään.en ole varma jos sektio suunnitteilla, mutta, mulla on vähän sisäsuu auki ja sormella 2 senttiä kaulaa jäljellä. ei katsonut enää ultralla ku oli 34+0 sillon ja sanoi että on voinut sisältä aueta vähän enemmän mutta että ulkosuu oli kiinni ja pehmeä. ja ei kattonut siksi enää ultralla ku ei halua että se syntyy sen takia ku enää ei estellä. (siis 32 katottiin ultralla ja oli 3 senttiä ja lähtenyt aukeemaan. )

niin ja vauva ollut laskeutuneena vk 31 asti mutta vielä vähän pää heiluu.

nyt sain sit luvan liikkua normaalisti, ja supistuksiakaan ei ole lenkillä tullut. mulla ollut suppareita yleensä vain jos on ollut tulehdus. Eilen sit sain jo yhdyntäluvan takaisin, tosin jos viikon käyttäisi kortsua niin ei se sperma ainakaan aiheuttaisi synnytystä. viikon päästä saa kyllä tulla jos on tullakseen on sen verran kokoa vauvalla. torstaina on onneksi synnytystapa-arvio.

muutamia supistuksia ollut päivittäin mutta lakkaavat aina eile illalla oli 5 minuuttia väliä. mut mulla ollut tosi ei kipeitä ne aiemmatkin ja nyt vähän enemmän kipeitä mut ei mitenkään merkittävästi. mut selvää on että just nuo menkkamaiset supparit on niitä mitkä aukasee mulla.

Verenpaineet oli nousussa, 130/80 ja ollut 100/50 eli huomattavasti korkealla mulle. turvotustakin on reilusti. valkuaista ei virtsassa ni ei vielä kaameeta hätää, käyn anopin luona mittailee parin päivän välein painetta. ja torstainahan jo lääkäri. sanoi että jos menee nyt v.loppuna 90:een paineet ni pitää mennä maanantaina neuvolassa käymään.

Onko muilla ollut näin " alhaiset " paineet itselle korkeat ja siksi epäilty että olisi raskausmyrkytys mahd. tulollaan, tosin ei valkuaista virtsassa.? kun onhan tuo alapaine hypännyt aika huimasti. Todella ikävää kun vasta sain lenkkeilyluvan ja suppareitakaan ei tuu ees. ni ois voinu alkaa liikkumaan että paikat kypsyisi jo vähän. nyt sit täytyy levätä välillä noiden paineiden takia. seksiä kyllä kokeillaan kun kerta lupa saatiin, sitä odotettu heinäkuusta asti ja halut on aikamoiset! =)

mutta tässä jo kovasti odotellaan josko parin viikon päästä jo olisi edes lähellä tuo synnytys, toivottavasti, kun vauva on iso ja paineet nousussa. alkaa jo vähän jännittää...

on täällä muitakin kenellä alkaa olla merkkejä jo aikalailla. jokos se momentti lähti?

-ellu ja masukki- rv 35+0

Vierailija
34/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun nyt vertaa ja pohtii tätä synnytystäkin!

Esikoisesta minulla viikoilla 36+4 kohdunsuu pehmeä, kiinni ja 2cm (siis lyhentynyt). Syntyi käynnistyksellä viikoilla 41+5. Kivuttomia suppareita oli ollut pitkin raskautta ja hiukan kivuliaammat alkoivat käynnistyksen vastaisena yönä. Tosin niitä tuli ihan muutama miten sattui. Käynnistys sitten yhdellä sytotec-murulla ja siitä alkoi h...tti! Kakkosesta viikoilla 36 oli kohdunsuu kiinteä, kiinni eikä edes lyhentynyt. Kivuttomia suppareita pitkin raskautta, limatulpan huomasin menevän joskus alta viikon enne synnytystä ja muutamaa päivää ennen alkoivat kivuliaammat satunnaiset supparit. To-pe yönä alkoivat sitten enemmän säännöllisemmin, mutta *vain* 10 min välein. Sairaalaan lähdin kuitenkin neuvolaan soitettuani iltapäivällä, vaikkei supparit sen tiheämmin tulleetkaan. Siellä olin 3cm auki ja poika syntyi sitten hiukan yli puolenyön.

Nyt oli viikoilla 34+6 kohdunsuu pehmeä, kiinni ja lyhentynyt (3cm). Kivuliaita suppareita ei oikeastaan ole. Ehkä sitten mennään esikoisen mallin mukaan reippaasti yli! Että täällä sitä ollaan sitten vielä kun te muut jo olette käärönne noutaneet...

Jaa veroista... tänne tuli laput jo jonkin aikaa sitten. Pikkaisen tulee palautusta. Olisin muuta ihmetellytkin, kun työttömänä tässä ollaan oltu jo ihan liian pitkään =(

Yritäpäs Momentti olla kintut ristissä =P No, jos on vauva tullakseen, niin hienoille viikoille olet jo sinnitellyt! Eipä sitä voi luontoa kauheasti estellä, jos vauva maailmaan jo haluaa.

Tosiaan sitä ollaan täällä varmaan häntäpään synnyttäjiä, vaikka laskettu aika onkin neljän viikon päässä. Aika moni saa pian suunnitellulla sektiolla nyytinsä. Hurjaa! Ihan alkaa vauvattaa jo kovasti...

Mitähän muuta... tämä raskausdementia pehmentää kyllä pään aika tehokkaasti =O

TalviSalama + Tiitiäinen 36+1

Vierailija
35/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on kotona 10 minuttin päästä ja just pääsin synnärin puhelimesta. sanoi että jos viikkoja olis paljon niin käskis vielä olla kotona, varsinkin kun olen hidas synnyttäjä. mutta kun viikkoja on vähänlaisesti ja antbioottitippa pitäiis synnytykseen saada niin mieluummin näytille piakkoin. eli minä pistän kassin kasaan ja soitan lapsille hoitajaa. supistuksia tulee tasaisesti vaan sen 7minuutin välein, mutta ei hirmu kipeiltä tunnu. ilmeisesti jos jään sitten sairaalaan katsomaan että laantuuko ja onko paikat minkä verran auki.

itse kyllä veikkaan että tämä on vielä väärä hälytys kun vedet ei ole menneet mutta katotaan nyt. olo on kuin ekakertalaisella.

nyt alkaa todella jännittää....IIIIIIIK!

Vierailija
36/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauvan annetaan syntyä jo viikolla 35, jos on syntyäkseen. Käsittääkseni olet Swehina jo kuivilla. Ennenaikaiseksi hänet luetaan, mikäli hän syntyy ennen viikkoa 38. Minulle terkka sanoi, että tämä meidän kolmonen voisi aivan hyvin syntyä jo 36. viikolla...ei siis huolen häivää :-)

Huh, miten jännät paikat täällä joillakin on! Oma fiilis alkaa olla jo myös sellainen, etteivät nuo minunkaan vihlaisut kohdunsuulla tiedä hyvää. Nyt on vihlonut jo kolmatta viikkoa + supistellut niin, että henki salpaantuu, mutteivat ne supparit tee sillä tavalla kipeää. lääkäri tarkisti paikat pari viikkoa ja viimeksi viikko sitten ja sanoi jo viimeksi, että kohdunsuu on alkanut reippaasti pehmenemään...mikähän siellä mahtaa olla tilanne nyt, kun nuo vihlonnat ovat muuttuneet koko ajan pahemmiksi vain...voi olla, että meillekin tulee vauva hieman etuajassa, mikäli näihin merkkeihin on luottamista. Fiilikset ovat samat kuin yliajalla olisi jo nyt, vaikka huomenna on 34 viikkoa vasta täynnä...kokemusta on jo päivälleen laskettuna syntyneestä esikoisesta ja pari viikkoa yli menneestä kuopuksesta, eli tämä kolmas voi olla ihan mitä vain, varsinkin kun molemmat synnytykseni ovat lisäksi lähteneet käyntiin täysin eri tavoin...Kai sitä pitäisi alkaa pikkuhiljaa pakkailemaan sairaalakassia valmiiksi...

Kanelisokeri

Vierailija
37/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, koettakaahan selvitä sieltä ehjin nahoin *halaus*! Uskon, etteivät enää synnytystä lähde estelemäänkään siellä.

Kanelisokeri

Vierailija
38/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitten käykin...jos väärä hälytys niin ei kai se ainakaan haittaa että menee varuilta näytille...varsinkin uudelleen synnyttäjänä.

kanelisokeri: tosiaan mullakin noi liitoskivut aika kovat varsinkin iltaisin ja vihloo kyllä välillä puolin ja toisin ja erilailla kun sit supistuksen yhteydessä. ja tuntuu oikeen ku vauva puskee päätään haaroväliin kovaa. en tiiä miten näitä merkkejä tulkitsisi kun olen ensisynnyttäjä, mutta jos tuo seksin aloittaminen saisi aikaan supistuksia niin alkaisi edetä jo tämä homma vähän enemmän.(vauva kun on iso) ja siltikin voi mennä vielä laskettuun aikaan vaikka miten alkaisi supistuksia tulemaan. voi kun olisi ennustaja.

Sitä mä tulin vielä kysymään että siitä ambulanssilla menosta. mulle on kaikki sanoneet että jos tulee verta runsaasti tai vauva on perätilassa ni sit ois mentävä ambulanssilla , mut ei mitää että jos vedet nyt menis ku vauva ei ihan kiinni. meillä matkaa 100 kilsaa ja olis kyllä kiva tietää miten menetellä jos vedet menee ja vauva ei vielä kiinni. olin kyllä tähän asti ihan omalla autolla lähdössä, mieskin lähellä töissä.tosin heti kun vedet menee ni pitää lähtee ku tuo matka tuollainen.

mut vastatkaa viisaammat jos tiiätte mikä se varsinainen suositus on?

-ellu ja masukki rv 35+0-

Vierailija
39/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit että ambulanssilla vaan taksilla synnyttämään, kun vedet menneet ja matkaa 40km. Itse ambulanssimiehen vaimona voin suositella ehdottomasti ambulanssia. Itse menen aina synnyttämään ambulanssilla, matkaa sairaalaan noin 70km, vaikkei vedet edes menneet. Mieheni ja hänen " työkaverinsa" ehdottomasti sitä mieltä, että synnyttäjät ambulanssilla sairaalaan, etenkin jos matkaa on ja useampi lapsi jo tulossa.Se on äitin ja lapsen kanssa ehdottomasti turvallisinta. :)

Vierailija
40/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla viikoilla ei varmaan enää tarvitse pelätä ihan niin paljoa?

joskos sitten toinen marrasmuru maailmaan :)

tuuthan sit pian kertoo miten kävi =)