Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**,, MARRASMURUJEN PERJANTAI ,,**

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen äitipolilla tarkastuksessa ja kaikki oli aivan loistavasti :)

Neiti ja muut tilpehöörit voivat hyvin,paino nyt 2500g, eli keskikäyrällä edelleen. Syntymäpainoksi lääkäri arvioi 3500g mikä on todella hyvä, esikoinen painon sen verran kun taas neljäs painoi 4290g.

Muuten paikat kiinni ja kiinteät.

Imetyksestä: olen imettänyt kaikkia vuoden verran, en saa pumpattua vaikka maitoa riittää muuten hyvin joten pulloa ei ole käytetty. Korvikkeita ollaan käytetty ensimmäiset pari päivää ennen kun omat eväät ovat riittäneet.

Hyvää viikonloppua! t.Jas ja pikkuneiti 35+0

Vierailija
42/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli painoni oli laskenut 1kg viikossa ja vauvan sydänäänet olivat n.135.

40 min.tuota vauvaa tuolta jahdattiin että saatiin äänet kuuluviin ja mitattua.

Muutamia supistuksiakin on tullut tänään jotka siis tuntuukin joltain eikä vaan ole tavallisia harjoitussuppareita.

Kunhan ei taas ala tuleen sarjoissa ettei tartte lähtee piikkiä hakemaan.

Verenpaine oli laskenut 125/82.

Mutta muuta ei sitten tänään selvinnytkään uusi neuvola ja labrat on sitten maanantaina.

Mutta tämmöistä siis meille neuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläpä tähän omat kokemukseni synnytyksen käynnistymisestä/paikkojen kypsymisestä...

Eli esikoisesta mulla oli lääkärineuvola 35+1, silloin kohdunkaulaa oli jäljellä 2,5cm eli lähtötilanteessa. Vähän oli paikat pehmenneet ja ulkosuu niukasti sormelle auki.

Rv 39+6 oli kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm ja kohdunsuu 2 sormelle auki. Poika syntyi rv 40+2.

Nyt tällä viikolla tästä toisesta rv 36+2 oli kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm (lähtötilanne 3cm), paikat pehmenneet (" kypsän oloiset" ) ja auki reilusti sormelle. Eli periaatteessa sama tilanne kuin esikosiesta muutama päivä ennen synnytystä. MUTTA MUTTA.

Tuosta tämänviikkoisesta tilanteesta lääkäri totesi, että se on täysin normaali uudelleen synnyttäjälle näillä viikoilla. Että paikat voi olla senttejä auki ja kohdunkaula lähes hävinnyt ja siltikään ei synnytys käynnisty. Ensisynnyttäjällä sama tilanne aiheuttaisi siis useimmiten sen, että vauveli voi syntyä hetkenä minä hyvänsä. Vaan uudelleen synnnyttäjällä voi vauvan pää olla puoliksi ulkona viikkoja ;) Eli itse ainakin uskon vakaasti, että tää menee ihan laskettuun aikaan saakka! Vihloo joo ja supistelee tukalasti, mutta ehkä synnytys sitten aikanaan menee nopsaan tämän " alkuvalmistelun" ansiosta :) Pitää vaan koittaa vielä jaksaa muutaman viikon näitä ärsyttäviä juttuja...

Vierailija
44/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä viestejä lukenut, kirjoitan nyt ensin oman navan terveiset.

Olin siis taasen Taysin ultrassa. Aika melkoiset " pikkuoravat" tuolla mahassa möyrii. Ei ihmekään, että hiukka ahdistaa. A-poika oli 2850g (keskikäyrällä), B-poika 2620g (keskikäyrän alla), että huhheijaa! Esikoisesta tuli tuolla A:n painoarviolla laskettuna aikana 3810g. Lääkäri kokeili kohdunsuuta juuri supistuksen aikaa, hitsi että tuli vähän huudettua... Pehmä ja väljästi sormelle auki. Silti lääkäri kuvaili tilaa epäkypsäksi (?). Seuraava ultra parin viikon päästä, jos ei ennemmin synny. Lääkäri sanoi, että jos silloin on kamala olla, niin voidaan miettiä käynnistystä. Kyllä nämä nyt mun puolesta voisi kohtapuoliin syntyä. Ei tee mieli pukata mitään ennätyssuuria kaksosia. Ja kun tämä olo on nyt jo, mitä on...

Uhmakkaasti sitä vaan mennään huomenna näytelmää katsomaan :) Saa nähdä, pääsenkö penkistä ylös puoliajalla...

Mutta nyt syömään äidin tekemää ruokaa. Palvelu sentään pelaa :)

Alia ja pikkuoravat rv35+4

Vierailija
45/45 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ei sulla oravat ole pienimmästä päästä : )

Jokos asennoidut, että viimeistään parin viikon päästä olis oravat jo sylissä!?

Momentille onnea matkaan! Jännää, saadaanko pian vauvauutisia!

Swehinalle myös voimia! Toivottavasti tilanteesi vielä rauhoituu, vaikka aika turvallisilla viikoilla jo oletkin.