Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka kertaa kauppareissulla ilman maskia :)

Vierailija
15.04.2022 |

Ei siellä juuri kellään ollut, ihan kauppakeskuksessa eikä bussissakaan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan tollo ap. Maskisuositus on vielä tämän kuun voimassa lähikontakteissa, julkisessa liikenteessä ja kaupoissa.

Vierailija
22/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ime vttua ja tunge keppi aaanukseesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen työntekijät joutuvat olemaan maski naamalla koko työvuoron (muuten ei tule palkkaa) ja sitten asiakkaat tulevat virnuilemaan: "Olen parempi ihminen, joten minun ei tarvitse käyttää maskia."

Vierailija
24/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

An Tunge Sormi peppuun

Vierailija
25/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käyttänyt maskia koko korona-aikana eikä ole rokotteita. Ikä +50 ja eräs riskiryhmään kuuluva sairaus. Eipäe ole silti koronaa tullut... vaikka melkein päivittäin olen käynyt kaupassa ja välillä muuallakin.

Vierailija
26/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on i dioootti

Vierailija
27/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaan shp ehti jo ruikuttamaan, että ei ole täällä poistunut. Empiirisen tutkimuksen perusteella kauppakeskuksissa maskin käyttö romahti heti THL:n ilmoituksen jälkeen. Selkeästi ihmiset kuuntelee enemmän THL:ää.

Vierailija
28/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaupoissa ilman maskia vuodesta -83

Vierailija
29/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge keppi oman äitis anukseen ap

Vierailija
30/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hölmölä. Aina ollut.

Vierailija
31/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käyttää aina samaa maskia vai haluatko imuroida joka maskista morgellonit ja kiinakemikaalit. Niitä kaikkia saa vaikka 200:a maskista jo aika kasan

Vierailija
32/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin maskia äsken kauppareissulla, koska kävin myös apteekissa. Jotenkin ajattelin, että kun apteekissa voi olla sairaita ihmisiä liikkeellä, niin maski olisi hyvä. Eipä ollut juuri kellään muulla. Käytän luultavasti tuon paketin loppuun, etteivät loju turhan panttina, ei kai niistä merkittävää haittaakaan ole.

Vierailija
33/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, krapulassa oli kiva pitää maskia ja kukaan ei kaupassa huomannut miten kauheassa kunnossa olin.

Vierailija
34/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavan tollo ap. Maskisuositus on vielä tämän kuun voimassa lähikontakteissa, julkisessa liikenteessä ja kaupoissa.

Suositus. Huomio, suositus.

Vierailija
35/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kiinnostunut maskin terveyshyödyistä, mutta tykkään usein laittaa kauppaan maskin jotta muut eivät tunnistaisi niin helposti. Arkana ja sosiaalisia tilanteita karttavana ihmisenä tulee turvallisempi olo maskin suojissa. Sitten kun kukaan ei enää käytä niin en ehkä kehtaa itsekään, mutta ainakin vielä käytän tästä syystä hyvillä mielin maskia.

Vierailija
36/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin ilman maskia maski-ajan päättymiseen saakka ja ostin sen kunniaksi paketin maskeja :D Saa nähdä mistä seuraavaksi vaahdotaan, uusia villityksiä odotellessa...

Vierailija
37/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä miten THL:n kanta maskien suhteen on muuttunut. Tällaista Mika Salminen puhui maskeista lokakuussa 2020:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006660949.html

THL:N JOHTAJA Mika Salminen vetosi vahvasti ja voimakkaasti, että jokainen ottaisi kasvomaskin viimeistään nyt käyttöön liikkuessaan julkisissa tiloissa, museoissa, kirjastoissa, urheilukilpailuissa, julkisessa liikenteessä ja kaupoissa.

– Suositusta olisi joka ikisen ihmisen syytä noudattaa. Tässähän on tavallaan valinta edessä. Joko me itse toteutamme sen, että tartunnat eivät leviä. Tai voi käydä niin, että joudumme menemään määrääviin toimiin, jotka ovat kaiken kaikkiaan paljon huonompi vaihtoehto, pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmän tiedotustilaisuudessa puhunut Salminen totesi.

Lainsäädäntö ei tällä hetkellä mahdollista maskipakon määräämistä. Salminen kuitenkin ihmetteli, miksi maskien käyttöön pitäisi säätää pakottava laki.

– Onko niin, että suomalaiset eivät usko mihinkään muuhun kuin lakiin? Tämä on hyvin vahva suositus, ja kaikki näkevät nämä tapausmäärät. Ihan oikeasti, tässä voisi ottaa järjen käteen ja alkaa käyttää niitä maskeja. Se on aika helppo keino kuitenkin ehkäistä tartuntoja, Salminen painotti jopa vähän kiihtyneellä äänensävyllä.

Ja nyt ne maskit eivät sitten enää autakaan, vaikka tartuntojakin on paljon enemmän kuin tuolloin.

Vierailija
38/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä oli maskisuositus, käytin mustia ”kertakäyttö”maskeja. Pystyi käyttämään kymmeniä kertoja samaa kun musta ei ala heti näyttää nuhjuiselta, toisin kuin valkoinen.

Rokotetta en ottanut ja hyvin olen Helsingissä pärjännyt.

Vierailija
39/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista on että tappavaksi markkinoitu korona katosi kuin itsestään, etenkin kun median otsikoihin otettiin tilalle Ukrainan sota ja Nato ja korona sai lähteä - sillä  koronalla tehty rahastus oli saatu loppuun ja pieni rikkaiden kerho rikastui valtavasti rakennetun koronahysterian varjolla...  nyt työpaikkojen etätyöt on lopetettu (hybridikin tarkoittaa että töissä käydään), maskeja ei tarvita ja kaikki on auki kuten ennen koronaa... näin se hysteria toimii... ja nyt rahastetaan seuraavalla hysterialla eli Ukraina ja Nato otsikoilla... ja toki ikuinen hysteria ilmastonmuutos vaikka pakkasia on jatkunut 9 kuukautta niin ilmaston lämpenemisen hysteria mahdollistaa säännöllisen tulovirran eliitille... ja veronmaksajat ajetaan rutiköyhiksi...

Vierailija
40/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole käyttänyt maskia koko korona-aikana eikä ole rokotteita. Ikä +50 ja eräs riskiryhmään kuuluva sairaus. Eipäe ole silti koronaa tullut... vaikka melkein päivittäin olen käynyt kaupassa ja välillä muuallakin.

Olet voinut sairastaa sen lievänä, mutta vaikket olisikaan, niin mitä sitten? Olet ollut onnekas, moni muu ei. Et sinä koronalta sen takia ole välttynyt, että olet mukamas fiksumpi, koska et käyttänyt maskia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä