Vihaan pääsiäistä
Ja kaikkia muita ylimääräisiä pyhiä. Näin yksin asuvana yksinäisyys korostuu näinä päivinä. Mites teillä muilla yksin asuvilla?
Kommentit (22)
Mulle nää juhlapyhät on yks hailee. Aika vanhanaikaista kun kalenterissa pitää juhlia vielä kirkollisia juhlapyhiä. Samaan aikaan kirkosta eroaa yhä enemmän ihmisiä.
Miksi kukaan vihaisi viettää vapaapäiviä?
Mullakin on tylsää mutta kyllä tämä aina töissä istumisen voittaa.
Itse rakastan pääsiäistä, vaikkakaan en sen alkuperän takia.
Kevät, valo, herkut, ei jouluun liittyvää tympeää kulutushysteriaa....
Eikö joulu kuitenkin perhekeskeisenä juhlana ole sinkulle pahemp?
En vihaa, mutta ahdistaa. Onneksi pääsee edes ulos tuulettamaan ajatuksia, mutta ei sielläkään koko päivää viihdy yksin. Tosin, ei se yksinäisen arkikaan sen hohdokkaampaa ole...
tuo on varmasti kyllä juuri noin kuin sanot , että yksinäisyytesi tulee vielä vahvemmin silmillesi näinä pyhinä.
Ja onhan se ihan tutkittuakin kuinka isosti yksinäisyys ihmisiä syö.
Töissä olen pääsiäisen, ei vaikuta pyhät minuun millään tavalla. Töitten jälkeen nautin rauhasta ja hiljaisuudesta ja siitä etten asu enää sen juopon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa, mutta ahdistaa. Onneksi pääsee edes ulos tuulettamaan ajatuksia, mutta ei sielläkään koko päivää viihdy yksin. Tosin, ei se yksinäisen arkikaan sen hohdokkaampaa ole...
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ja tuo vihaa sana onkin turhan voimakas sana. Enemmän tuo ahdistus kuvaa tunnettani
Vierailija kirjoitti:
tuo on varmasti kyllä juuri noin kuin sanot , että yksinäisyytesi tulee vielä vahvemmin silmillesi näinä pyhinä.
Kiitos myös sinulle ymmärtävästä vastauksesta
Vierailija kirjoitti:
Itse rakastan pääsiäistä, vaikkakaan en sen alkuperän takia.
Kevät, valo, herkut, ei jouluun liittyvää tympeää kulutushysteriaa....
Eikö joulu kuitenkin perhekeskeisenä juhlana ole sinkulle pahemp?
Perheellisenä en jaksa joulua joka vuosi, juhannus ei kiinnosta mutta pääsiäinen on vuosi vuodelta mukavampi.
Millä lailla tämä pääsiäiviikonloppu eroaa arkipäivistä? Kaupat on auki ja voit maleksia missä haluat. Vai kaipaatko töihin?
Jos niin on, niin miten selviät vuosilomista? Kauheeta ahdistusta vai?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa kulttuuritarjontaa, onko keikkoja, näyttelyitä, teatteria tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään ole mitään "pyhiä." Pyhät ja arjet on ihan samaa kauraa kaikki.
Halutaan eroon pyhäpäivistä ja siis vuosisataisesta kulttuurista! Mitä tilalle? Arkea. Latteaa pinnallista elämääkö?
En vihannut pääsiäistä ennen tätä. Seuraavana pääsiäisenä annan rotanmyrkkyä virpojille.
Lue kirjoja tai katso sarjoja. Voit kuvitella olevasi joku muu.
Mulla ei yksin asuminen vaikuta, vaan ihanaa on kun saa olla 4 päivää rauhassa. Töissä kun pitää olla sosiaalinen koko ajan. Kuinka selviät kesälomasta jos yksinäisyys on ongelma?