Selviytyjät Suomi 2022.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/f3edbadd-aedd-4136-b760-ecb9487…
Mukana mm. BB-Jasmiina, Essi Unkuri, Niko Saarinen, Virpi Kätkä...
Kommentit (1934)
Pakko vielä sanoa tuosta Virpin luovuttamisesta: mua ei sinänsä häirinnyt se, että Virpi jätti kisan kesken, se nyt oli kaikkinensa erittäin virpimäinen ratkaisu ja ihan fine, tottakai kuka vaan saa luovuttaa kisan missä vaiheessa vaan. MUTTA. En pitänyt siitä, että luovuttamalla Virpi sai samalla pelastettua Samin/Julian pudotukselta. Mielestäni kaksintaistelu olisi pitänyt käydä ja toisen heistä pudota kilpailusta siitä huolimatta että Virpikin päätti lähteä pois. Ymmärrän, että noin loppuvaiheessa kisaa se olisi sotkenut pakkaa liikaa, kun jäljelle olisi jäänyt loppupeliä ajatellen liian vähän kilpailijoita, mutta silti. Virpi sai nyt liikaa valtaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, miten joillakin ottaa luonnon päälle Samin puhe jolla voitti koko kisan. Moni kehuu, että Tommi pelasi hyvin. No niin teki, mutta samaan periaatteeseenhan kuuluu myös tuo Samin viimeinen puhe. Totta hemmetissä sinä puhut sillä tavoin, jolla enitet ajattelet edesauttavasi omaa voittoasi. Ihan yhtä perusteltua kuin monet Tomminkin peliliikkeet. Eihän tuonne viimeiseen kiirastuleen nyt jumalauta häviämään mennä, vaan lyödään viimeisetkin kortit hihasta pöytään.
Ei tuossa puhuttu kummankaan loppupuheenvuorosta vaan kauden aikana vannomisista jms.
Niin, no mitä tässä nyt on tapahtunut kauden aikana. Yhtään esimerkkiä ei tullut vastaan. Jotain puhetta vaan. Mitä Saminon tyttären tyttären nimessä vannonut jollekin, jota ei sitten pitänytkään?
Sami itse sanoi, että ei ole ylpeä lupauksestaan. Toivoi, että menee pelaamisen piikkiin.
No siis mitä on tapahtunut ja mikä lupaus on petetty? Onko nyt vaan kyse siis jostain sellaisesta, että Sami on vannonut tyttären tyttären nimeen, mutta ei ole pettänyt lupaustaan, vaan ylipäätään siitä pahoitetaan mieli kun vannoo tyttären tyttären nimeen? Ihme settiä ja tuntuu olevan paljon melua tyhjästä.
Ei tähän vissiin vastausta saa, kuten arvelinkin. Jään siis siihen lopputulemaan, että Sami ei kusettanut ketään tyttärentyttären nimissä, kun ei kerta esimerkkiäkään löydy.
No onhan se kusetusta, jos menee tuollaista valehtelemaan päin naamaa, kävi sitten pelissä miten kävi. Tuollaiset valehtelut menevät kuitenkin yli ymmärrysten.
Niin mitä on kusettanut? Mitä valehteli ja kenelle ei pitänyt lupaustaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo Julia on kyllä tosi kaunis
Pakko sanoo, vaikka olen itsekin nainen. Ja ihan hetero.Olikohan Sami vähän salaa samaa mieltä? 😚🤔
Varmasti oli. Kyllähän nyt tuollainen nainen miehen silmää hivelee.
Samilla hyvin "amerikkalainen" puhe: perhe (kaikki sukulaisuussuhteet lueteltu) ja kasvutarina. Tommi sortui viime hetkellä tosikkomaisuuteensa, kun ei tajunnut vetää perhe ja rakkaus -korttia hihastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tommissa ärsytti toistuva "minä sitä, minä tätä ja minä tota", "minä minä minä"
Tommi olisi ollut täydellinen voittaja, mikäli ei olisi ollut niin saakelin besserwisser ja koko ajan ylistämässä itseään. Kukaan ei olis kestänyt Tommin juttuja jos se ois voittanut.
Veikkasin lopputulosta 4-5 tai 5-2 Samille. Minulle oli pieni yllätys, että Pok äänesti Tommia.
Vierailija kirjoitti:
Samilla hyvin "amerikkalainen" puhe: perhe (kaikki sukulaisuussuhteet lueteltu) ja kasvutarina. Tommi sortui viime hetkellä tosikkomaisuuteensa, kun ei tajunnut vetää perhe ja rakkaus -korttia hihastaan.
Tommi tuli kuin puolihuolimattomasti valmistautuneena työhaastatteluun. Piti näennäisesti ok puheen, mutta kun se ei riitä, koska täytyy puhua paremmin kuin se kilpailija, joka hamuaa sitä samaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkasin lopputulosta 4-5 tai 5-2 Samille. Minulle oli pieni yllätys, että Pok äänesti Tommia.
Siis 4-3 tai 5-2, piti kirjoittaa.
Hyvä, että Sami voitti. Meni juuri niin kuin pitikin. Myös Julia olisi ollut hyvä ja raikas voittaja tästä kolmikosta.
Tommi oli omaan makuuni liian ylimielinen ja lipevä, ei voittoa sellaiselle, kiitos. Suu käy aivan liikaa. Tommi puhuu kuin markkinoiden helppoheikki myyntimies mynttinen. Finaalipuheessaan oli myös luvannut (populisti-Sampon tavoin) lahjoittaa koko potin hyväntekeväisyyteen, jotta saisi tällä lupauksella saavutettua unelmansa (eli ohjelman voiton). Oli leikattu pois jaksosta, mutta Tommi mainitsee ig-tilillään tästä lupauksestaan.
Se, että jollakin on suuri unelma voittaa Selviytyjät ei ole mikään syy, jonka vuoksi juuri hänelle tulisi luovuttaa voitto. Onhan Tuure Boeliuksenkin suurin unelma päästä edustamaan Suomea Euroviisuihin, mutta se niin mene. Onneksi.
Hölmöä myös kutsua Tommia tämän kauden Pauliksi tai Kimiksi. Ei voi edes verrata. Tommi ei ole ollut lainkaan samalla tavalla hyljeksitty tai altavastaaja, joka on haluttu kiivaasti pois. Tämän kauden Paul oli paremminkin Pok.
Onnea Sami!
Miten 48-vuotiaalla Samilla voi olla jo lapsenlapsi, joka osaa kertoa toivovansa isoisälleen voittoa? Onko itse ollut teini-isä ja lapsensa myös teininä tullut vanhemmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommi tuli kuin puolihuolimattomasti valmistautuneena työhaastatteluun. Piti näennäisesti ok puheen, mutta kun se ei riitä, koska täytyy puhua paremmin kuin se kilpailija, joka hamuaa sitä samaa työpaikkaa.
Joo, erikoista, että valmistautuu 20 vuotta Selviytyjiin, mutta ei siihen ratkaisevaan puheeseen. Retoriikan alkeistaidot olisivat riittäneet.
Sami oli vähiten lipevä, joten oikea voittaja
Vierailija kirjoitti:
Miten 48-vuotiaalla Samilla voi olla jo lapsenlapsi, joka osaa kertoa toivovansa isoisälleen voittoa? Onko itse ollut teini-isä ja lapsensa myös teininä tullut vanhemmaksi?
Jos saa vaikka 23-vuotiaana lapsen ja sitten oma lapsi saa 22-vuotiaana, niin nyt hänellä olisi 3-vuotias lapsenlapsi. Noin esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi näin: Sami tullut isäksi 18 vuotiaana, tytär äidiksi 18 vuotiaana. 12 vuotias osaa kertoa toivovansa isoisän voittoa. Vai mitä luulet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommissa ärsytti toistuva "minä sitä, minä tätä ja minä tota", "minä minä minä"
Tommi olisi ollut täydellinen voittaja, mikäli ei olisi ollut niin saakelin besserwisser ja koko ajan ylistämässä itseään. Kukaan ei olis kestänyt Tommin juttuja jos se ois voittanut.
Ihan täsmälleen sama fiilis. Koko ajan sellainen mairea hymy naamalla kertomassa kuinka minä tiesin koko ajan ja olin niin loistava. Ihan oikealle meni voitto, kun Sami voitti!
Vierailija kirjoitti:
Juuri se besserwisser-tyyli ärsytti Tommissa. Selkeästi rakasti puhua itsestään ja omista pelitaidoistaan. Tuli vähän mieleen toinen Manninen (Aki), Jari Sarasvuo, Kaj Kunnas ja Lauri Törhönen.
Tommi oli pari kautta takaperin vieraana Selviytyjät Extran studiossa ja jo silloin mietin, että on niin superrrrfani, että huh hei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Julia on kyllä tosi kaunis
Pakko sanoo, vaikka olen itsekin nainen. Ja ihan hetero.Olikohan Sami vähän salaa samaa mieltä? 😚🤔
Kuulemma loppuäänestyksen jälkeen pappa pisteli Juliaa viidakkoryteikössä niin, että puolet sademetsän kasvillisuudesta tuhoutui siinä rytkeessä.
Oli muuten jotenkin surkuhupaisaa kun Tommi poltti koko leirin ennen kuin lähtivät. Muistaakseni viime kaudella oli juttua siitä, miten niitä bambuja oli siellä jo valmiina katkottuna, joka puolestaan johtui siitä, ettei viidakkoa haluttu tuhota liikaa ja eri maiden kilpailijat käyttivät kaikki niitä samoja.
Nyt sit Suomen selviytyjät vaan laitto kaiken paskaksi :D
Sami laihtui kisan aikana 12 kiloa.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009238586.html
Tulipa mieleen noin kulttuurisena havaintona, että suomalaiset taitaa mielellään äänestää kahdesta toiseksi parhaan voittajaksi. Ei mitään tätä uutta voittajaa vastaan, itsekin olisin hänet valinnut.
Hyvä kausi!!