Onko alueellasi maskisuositus edelleen voimassa?
Kommentit (33)
On ja löytyi kaupungin sivuilta.
"
Päivitetty 14.4.2022
Jyväskylän kaupungin poikkeusolojen johtoryhmä kokoukset sekä koronatiedotus aloitetaan uudestaan, mikäli tarvetta ilmenee.
Yli 12-vuotiaiden maskisuositus on voimassa toistaiseksi.
"
Maskisuositushan poistui, mutta eikös Helsingissä haluta säilyttää?
Mä asun Kanta-Hämeessä ja täällähän on sellainen johtajaylilääkäri joka haluais pitää ikuisen maskipakon ja ravintolasulun.
En tiedä onko enkä välitä etsiäkään. En tarvitse holhousta, vaan osaan ihan itse päättää käytänkö maskia vai en.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun Kanta-Hämeessä ja täällähän on sellainen johtajaylilääkäri joka haluais pitää ikuisen maskipakon ja ravintolasulun.
https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…
Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko enkä välitä etsiäkään. En tarvitse holhousta, vaan osaan ihan itse päättää käytänkö maskia vai en.
Ei nyt ollutkaan kyse susta ja sun maskinkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
On ja löytyi kaupungin sivuilta.
"
Päivitetty 14.4.2022
Jyväskylän kaupungin poikkeusolojen johtoryhmä kokoukset sekä koronatiedotus aloitetaan uudestaan, mikäli tarvetta ilmenee.
Yli 12-vuotiaiden maskisuositus on voimassa toistaiseksi.
"
Eli periaatteessa maskisuositus (=maskipakko kaupungin työntekijöille) voi olla jopa ikuinen jos poikkeusolojen johtoryhmän kokouksia ei aloiteta uudelleen eikä johtoryhmä siis päätä maskisuosituksen poistamisesta.
Terveisiä Pirkanmaalta, täällä maskisuositus on edelleen voimassa.
https://www.tays.fi/fi-fi/sairaanhoitopiiri/Koronavirus_COVID19/Pirkanm…
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää missään voimassa.
Onhan, esim. Pirkanmaan sairaanhoitopiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi sinä-muodossa. Minä vastasin minä-muodossa ja kerroin vähän enemmänkin. Keskustelu ei oikein etene jos kaikki vastaavat vain "kyllä" tai "ei".
Vierailija kirjoitti:
Helsingin sivuilla on edelleen maskisuositus (päivitetty vissiin 13.04.2022 13:48).
https://www.hel.fi/helsinki/korona-fi/koronaneuvonta/voimassa-olevat-su…
Ei ole tietääkseni täällä voimassa. Onneksi ei ole maskikielto, sillä sairastan juuri nyt ja en todellakaan aio jättää maskia narikkaan tervehdyttyäni. Minähän olisin superlevittäjä, jos juuri sairastaneena saisin uuden tartunnan, todennäköisesti en saisi itse lainkaan oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi sinä-muodossa. Minä vastasin minä-muodossa ja kerroin vähän enemmänkin. Keskustelu ei oikein etene jos kaikki vastaavat vain "kyllä" tai "ei".
Sinäpä olisit voinut pysyä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäpä olisit voinut pysyä asiassa.
Niin teinkin. Kunnes sinä rupesit jankkaamaan ohi aiheen. Minun ensimmäinen viestini käsitteli maskisuositusta, joka on ketjun aihe.
Aivan sama, koska haluan ihmisten sairastuvan koronaan ja kärsivän kivuista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tietääkseni täällä voimassa. Onneksi ei ole maskikielto, sillä sairastan juuri nyt ja en todellakaan aio jättää maskia narikkaan tervehdyttyäni. Minähän olisin superlevittäjä, jos juuri sairastaneena saisin uuden tartunnan, todennäköisesti en saisi itse lainkaan oireita.
Sehän on vain hyvä asia.
Kymenlaaksossa on voimassa vahva suositus käyttää kasvomaskia:
Laaja maskisuositus koskee rokotussuojan tasosta riippumatta kaikkia 12 vuotta täyttäneitä ja tätä vanhempia. Kasvomaskin käyttöä ei edellytetä henkilöiltä, jotka eivät terveydentilansa vuoksi voi käyttää maskia.
Maskin käyttöä suositellaan erityisesti seuraavissa tilanteissa:
Kaikissa julkisissa sisätiloissa ja yleisötilaisuuksissa sekä ruuhkaisissa ulkotiloissa.
Joukkoliikenteessä.
Työpaikoilla lähityössä.
Kouluissa ja oppilaitoksissa kolmannesta luokasta lähtien.
Yksityisten toimijoiden suositellaan edellyttävän maskin käyttöä henkilökunnalta sekä asiakkailta esimerkiksi yleisötilaisuuksissa, kaupoissa, julkisissa liikennevälineissä ja muissa asiakastiloissa.
Koronavirustestiin hakeutuessa matkalla näytteenottoon ja ennen testituloksen valmistumista kodin ulkopuolella liikuttaessa.
Maskin käyttö on edelleen voimassa sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstölle sekä asiakkaille sairaaloissa, laitoksissa ja asumisyksiköissä asioidessa tai vieraillessa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama, koska haluan ihmisten sairastuvan koronaan ja kärsivän kivuista.
Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta ainakaan omalla kohdallani korona ei kummallakaan kahdesta sairastuskerrasta ollut kivulias. Olen ollut pahemmissa flunssissakin kuin mitä koronat olivat.
Etelä-Karjala, vahva maskisuositus toistaiseksi huhtikuun loppuun saakka, jatko päätetään myöhemmin.
Ei ole enää missään voimassa.