Te, jotka ette "hössötä" pääsiäisruoista, mitä syötte?
Kommentit (55)
Tänään kanapihvejä ja uunijuureksia. Huomenna samaa kun ruokaa jäi. Sunnuntaina mahdollisesti jauhelihakastiketta. Mämmiä ja pashaa on pikkupurkit myös.
Ollaan sukuloimassa ja ruokailuista ei vielä tiedä, missä syödään milloinkin. Tänään syötiik langon makaronivuokaa.
No äsken söin aamupalaksi Saarioisten kanahampurilaisen
Tänään mennään kylään päivälliselle, joten en tiedä mitä syödään.
Huomenna lampaanviulua ja valkosipuliperunoita.
Sunnuntaina broilerinpaistileikkeitä jollain lisukkeilla.
Maanantain ruoasta ei mitään hajua.
Ei pyydetty vieraita kun ollaan aika väsyneitä töistä ja rankat työviikot vaan jatkuu hamaan tulevaisuuteen.
Perusruokaa syödään. En hössötä mitään pääsiäisjuttuja. Tänään varmaan teriyaki-lohta kasviswokin kanssa, huomenna falafelpyöryköitä pitaleivän kanssa (oon tehnyt falafelejä ison satsin pakkaseen, joten ei tarvi kuin ottaa tarvittava määrä ja lämmittää). Sunnuntaina tehdään porukalla pitsaa, kun nuoriso tulee puolisoineen käymässä, uskoisin siitä satsista jäävän maanantaillekin, niin ei tarvi ihmeemmin kokata.
Ei ole mämmiä, pashaa eikä edes suklaamunia. No suklaata itse asiassa on Fazerin levyn muodossa 😃
Tänään olen syönyt valkosipulipatongin. En vielä ole päättänyt, mitä illalla syön. Ehkä kylmäsavulohta, uuniranskalaisia ja kananmuna majoneesilla. Jälkiruoaksi omena.
Jääkaapissa on kimpale savulammasta ja pakkasessa karitsan jauhelihaa.
Tänään tehdään subit, huomisesta en tiedä, sunnuntaina lihapullia ja muusia tai valkosipulipeunoita ja ma-ti on linssikeittoa. Loppu savulampaasta menee pakastimeen ja päätyy joskus pastakastikkeeseen tai kiusaukseen. Ollaan teinin kanssa kaksin, mies lähti savulammaspalan ja mingonmunan kanssa mökille.
Taidan ostaa extra suuren sushin illaksi
Värkkään hyvästä burgerjauhelihasta (20% rasvaa) täydelliset burgerit ja kaveriksi ranuja rasvakeittimestä. Kyytipoikana tsekkiolutta, ja lapsille kokista.
Savukalaa hommasin, teen siitä salaatin.
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa on kimpale savulammasta ja pakkasessa karitsan jauhelihaa.
Tänään tehdään subit, huomisesta en tiedä, sunnuntaina lihapullia ja muusia tai valkosipulipeunoita ja ma-ti on linssikeittoa. Loppu savulampaasta menee pakastimeen ja päätyy joskus pastakastikkeeseen tai kiusaukseen. Ollaan teinin kanssa kaksin, mies lähti savulammaspalan ja mingonmunan kanssa mökille.
Niin joo, on meillä mämmiä, kaikki tykkää siitä. Ja tosiaan 1 mingon jokaiselle. Kinderit silloin kun teini oli nuorempi. Hädin tuskin itänyt ohranoras ja cittarin narsissi, kukaan ei vielä ole kaivanut tipuja esiin. Meneekö jo höösäyksen puolelle?
-sama-
Täysin hössöttämättä tänään palapaisti, lauantaina tortillat, sunnuntaina karitsan ulkofilee, punaviinikastike ja valkosipuliperunat ja maanantaina tehdään pizzat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita lammasta, koska siitä ei kukaan tykkää. Eilen syötiin valkosipuliperunoita ja porsaan sisäfilettä, tänään kanaa ja uunijuureksia, huomisesta en vielä tiedä. En ole mikään ruokahifistelijä karitsan kareiden kanssa, syödään perussafkaa, joka maistuu koko perheelle.
Olet mahtava! Kunpa muutkin ymmärtäisivät saman.
Ei kai kukaan pakota sinua syömään lammasta, jos se sinulle maistu. Itse taas teen lammasta, koska pidän itse sen mausta. Valkosipulilla ja timjamilla yön yli marinoitu karitsanpaisti, nam.
Mikä tekee perinteisistä pääsiäisruuista hössötystä? Sittenhän voi sanoa että kaikki itse laitettu ruoka on hössötystä.
Tänään perunamuusia ja kaslerkyljyksiä. Huomenna teen lasagnen jos olen ruuanlaittovireessä. Laitan alulle pashan. Sunnuntaina uunilohta + sitä pashaa niin pitkään kuin riittää. 2. pääsiäispäivä; ei mitään ideoita vielä sen suhteen.
Leipää, spagettia, pitsaa, salaattia, kaurapuuroa, suklaapatukoita
Tänään syötiin hampurilaiset. Huomenna varmaan paistan karitsan rosvopaistin, rakastan lampaan lihaa.
Pelastin eilen alesta 3 pakettia lammaspossunakkeja, niistä pääsiäinen...
Ja pari 90 gramman pashapurkkia.
Muuten perussettiä.
Aika normaaleilla ruoilla mennään. Tänään hernekeitto. Kaapista löytyy kanaa, karjalanpaistilihoja ja jauhelihaa (nauta, sikanauta). Ei vielä olla päätetty, mitä niistä tehdään, ja missä järjestyksessä.
Päiväkahville on varattuna varsinaisia pääsiäisherkkuja. Ei niistäkään kaikki tykkää, joten tavallista pullaa on sitten heille.