Te, jotka ette "hössötä" pääsiäisruoista, mitä syötte?
Kommentit (55)
En laita lammasta, koska siitä ei kukaan tykkää. Eilen syötiin valkosipuliperunoita ja porsaan sisäfilettä, tänään kanaa ja uunijuureksia, huomisesta en vielä tiedä. En ole mikään ruokahifistelijä karitsan kareiden kanssa, syödään perussafkaa, joka maistuu koko perheelle.
Tänään teen tofukormaa ja naanleipää, eilen tein hernekeittoa sitä riittää myös pitkäksi aikaa. Pääsiäisruokia en ole ikinä syönyt, lapsena kotona oli kyllä mämmiä. Jouluruoat, laatikot sen sijaan ovat hyviä.
Aika sadistiselta kuulostaa että juhlitaan pääsiäistä teurastamalla pieniä suloisia karitsoja.
En oo vielä käynyt kaupassa. Päätän siellä mitä tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
En laita lammasta, koska siitä ei kukaan tykkää. Eilen syötiin valkosipuliperunoita ja porsaan sisäfilettä, tänään kanaa ja uunijuureksia, huomisesta en vielä tiedä. En ole mikään ruokahifistelijä karitsan kareiden kanssa, syödään perussafkaa, joka maistuu koko perheelle.
Olet mahtava! Kunpa muutkin ymmärtäisivät saman.
Pääsiäisenä on hyvää aikaa kokeilla uusia reseptejä, vaikka en suuremmin hössötäkään. Tänään grillasin munakoisoja, huomiseksi on varattuna lohta ja parsaa.
Arkena voi taas lämmitellä niitä kalapuikkoja.
Kädenlämpöistä kaalimehua koko pitkän perjantain.
Tänään syön ulkona, mutta loppupyhien ajan syön varmaankin kasvislasagnea.
Just keitän perunoita, teen niistä semmossii...ähh en muista nimee, liiskataan sitte ja paistetaan uunissa, jottai salaattia kaveriksi ja töräys majoneesia
Makaronilaatikkoa. Tein sen tiistaina. Minä säästän rahaa bensiiniin.
Katson mitä pakastimesta löytyy. Muistelen että pinaattikeittoa ja verilättyjä olisi.
Olen ollut pidempään poissa kotoa, ja rahat meni taksiin palatessa.
Nuudeleita on kyllä myös, jospa tässä pärjää ensi kuulle saakka.
Kaalilaatikolla mennään. En oikein perusta näistä pyhäajan ruokahössötyksistä, syön mitä milloinkin tekee mieli, en kalenterin mukaan.
Tänään pizzaa. Huomenna hodareita. Sunnuntaina uunilohta. Maanantaita ei olla vielä päätetty.
Ei vietetä pääsiäistä, mutta nautitaan vapaista.
Otin eilen pakkasesta kinkun jääkaappiin sulamaan, sen työnnän uuniin tässä jossain vaiheessa, niitä sai halvalla joulun jälkeen. Tänään syödään ehkä pakkasesta nugettia ja lohkoperunoita jos en nyt osta kauppareissulta jotain muuta.
Syödään täällä mökillä ihan samoja ruokia kuin muutenkin. Juhlapyhien erikoisruuat on kauppiaiden keksimiä, jotta saavat lisämyyntiä. Olen 50 ymmärtänyt, että saa syödä ihan mitä haluaa. Ei ole pakko syödä mämmiä, suklaamunia, pashaa, lammasta. Mies osti itselleen mämmiä. Minä lakritsia.
En voi syödä karitsaa tai lammasta en edes kanaa. Eettiset syyt
Kuka pystyy syömään suloista karitsaa?
Kylmää paistia (valmiiksi siivutettuna paketista), perunoita, salaattia, savulohta.
Mulla on varattuna paahtis hamppareita ja hodareita vklopuksi.
KÖYHÄ PERKELE
Tänään pitsaa, huomenna salaattia ja grillaillaan makkaraa. Sunnuntaina teen lihapullapataa.