Onko elämäsi unessa mukavampaa kuin hereillä ollessa?
Mulla on nykyään unimaailmakin sitä samaa paskaa.
Kommentit (23)
Enimmäkseen ei vaan ikävämpää. Joskus kyllä mukavampaa.
Ei ole, yhtä lailla unetkin ovat samaa paskaa kuin elämä, pääsisi edes unissa pakoon hereillä oloa mutta kun ei.
Eli jos kuolema on unenkaltaista, niin edes kuollessaan ei pääse huolistaan eroon näköjään. 🤔
Ei, mutta selkounet ovat metkoja (tiedostaa olevansa unessa), silloin unimaailma on hyvin realistinen ja ihmiset myös käyttäytymisineen. Voi tehdä kaikkea kyseenalaista mitä ei reaalimaailmassa ikinä tekisi esim riisua tytöiltä vaatteet pois ja panna menemään...
Välillä on sitä ja tätä. Mutta elämä ei ole koskaan paskaa.
5. Jatkaa, vastapainoksi näänkin sitten krapula öinä realistisia unia missä tulee värjäämätön kuolema eri skenaarioineen ja näissä EI tiedosta olevansa unissa. Hyvin ahdistvia ovat.
On. Tosin oon nähnyt liikaa nyt viime aikoina unia mun yläasteaikaisista kiusaajista, jotka jahtaa mua pitkin Helsingin katuja. Kävin siis yläasteen pienellä maalaispaikkakunnalla, jossa vähänkin erilaiset ihmiset, kuten mä, joutuivat massan silmätikuksi. Ei oo todellakaan ikävä niitä ihmisiä siellä enää.
T: junantuoma yliopisto-opiskelija Helsingin yliopistosta
Vierailija kirjoitti:
Eli jos kuolema on unenkaltaista, niin edes kuollessaan ei pääse huolistaan eroon näköjään. 🤔
Mun kuolema olisi sitten kyllä ihanaa, koska uneni ovat usein ihania, tunnelmaltaan seesteisiä ja rakkaudellisia, visuaalisesti upeita tykittelyitä.
Sellaisia satumaisia fantasiamaailmoita.
Tykkään herätä joka aamu. Aamut on ihan parhaita keittiön kylpiessä auringon valossa ja ne ensimmäiset siemaukset kuumaa kahvia ❤️ Nukkuminen on tylsää.
Todella harvoin näen/muistan nähneeni mitään unta. Yleensä nukkuminen on kun huomaa taas heräävänsä aamulla nukahdettuaan illalla ilman muistikuvia yön kuluista. Todella toivon kuoleman olevan sellaista olemattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Se on kuin unetonta unta.
Yleensä mukavaa ja hienoja tarinoita ja tapahtumia. Ei malttaisi herätä ollenkaan
Mutta sitten joskus n. Kerran iskee aivan järkyttävän ahdistava painajainen/unihalvaus että ei usakalla mennä nukkumaan vähään aikaan ilman yömyssyä
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mukavaa ja hienoja tarinoita ja tapahtumia. Ei malttaisi herätä ollenkaan
Mutta sitten joskus n. Kerran iskee aivan järkyttävän ahdistava painajainen/unihalvaus että ei usakalla mennä nukkumaan vähään aikaan ilman yömyssyä
Kerran vuodessa siis
Nukkuminen on kivempaa kuin hereillä oleminen.
Yleensä on. Olen tavannut unissani elämäni miehen.
Unessa olen kokenut tosi voimakasta rakastumisen tunnetta. En ole valveilla sellaista koskaan tuntenut.
Jos voisin niin nukkuisin 20 tuntia vuorokaudessa. Unessa oleminen on paljon parempaa kuin hereillä oleminen.
Usein kyllä, koska unien visuaalinen maailma on paljon upeampi kuin tää todellisuus missä hereillä ollessa eletään.