Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kieltäytyä mökkivierailusta

Vierailija
15.04.2022 |

Jos sanon ettei kiinnosta niin kysyjä loukkaantuu.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit tietävät, että en pidä mökkeilystä ja ystävät tietävät jopa miksi en siitä pidä eikä kukaan loukkaannu, kun sanon, että kiitos ei. Puhuminen on yksi niistä asioista, joiden avulla saan hyvän elämän muita loukkaamatta.

Vierailija
22/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K

Me kaikki olemme tuntevia ihmisiä, ja kylään / mökille kutsuminen on kunnia.  IHAN SAMA, EN HALUA, EN HALUA ITIKOITTEN SYÖTÄVÄKSI JA PAISTAMAAN MAKKARAA;EN SYÖ MAKKARAA!

Että joku/jotkut haluavat minutkin vieraakseen. NIIN, MUTTA KUN EN HALUA KYLÄILLÄ!

Ensimmäisenä tulee kiittää kutsusta. NO KIITOS, EN TULE KIITTI KUTSUSTA!

Sitten pitää miettiä sitä, että miksi ei halua mennä kylään tai mökille. OLEN ASUNUT ALKEELLISISSA OLOISSA; EI ENÄÄ IKINÄ ULKOHUUSSIA JA KANTOVESIÄ HYI!

Silloin on sallittu pienet valkouset valheet: Ei siedä aurinkoa, hyttysiä, mehiläisiä, ampiaisia, saunomista, pitkä matka, mökki vaikeassa paikassa, ei pääss julkisilla. KYLLÄKYLLÄKYLLÄ JA EN TYKKÄÄ MÖKKEILLÄ!

Ja muuta vastaavaa.

Onhan ap:lla joku todellinen syy, miksei muka halua kerran kahdessa vuodessa, viettää vkonlopun pari päivää / yhden yön kutsuttuna vieraana mökillä. KUN EN HALUA, SE RFIITTÄÄ!

Mutta tylsä provohan koko surkea aloitus onkin.

EIHÄN OLE;VOISIN KIRJOITTAA TUOLLAISEN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tarvitseeko sitä noin tylysti sanoa. Etkö voi vain sanoa, että et valitettavasti ehdi, pääse tms.?

Kyllä valehteleminen on paljon tylympää kuin jos ystävällisesti sanoo että "Mökkeily ei ole minun juttuni".

Vierailija
24/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole väliä jos kysyjä loukkaantuu.

Sanot vaan ei kiitos, ei sovi.

Pösilö olet!

Heti valmis loukkaamaan toista ihmistä, torjumalla ilkeästi toisen esittämän vierailu kutsun.

On kohteliasta esittää joku syy, vaikka keksittykin, miksi ei voi tulla/lähteä mökille.

Näkee ettei kommentoija ole saanut minkäänlaista kotikasvatusta, koskaan.

Eikä edes itse yrittänyt opetella, fiksun käytöksen alkeita.

Ääliö olet.

Ja sellaisena pysyt, jos et tapojasi muuta.

Ja saat alapeukuttaa. Kuten muutkin. Ihan vapaasti.

Mielelläni karsin elämästäni ihmiset, jotka keksivät verukkeita ja selityksiä. En ole ikinä käsittänyt tätä. Paljon nolompaa on jäädä kiinni siitä hätävalheesta, ettei olekaan sinä ja sinä viikonloppuna siellä missä on sanonut olevansa kun ei pääse.

Joissakin ihmisissä tämä "kotikasvatus" on niin syvällä, ettei negatiivista vastausta saa heiltä yhtään mihinkään asiaan, pelkkiä selityksiä ja verukkeita. Lisäksi hymyssä suin valehtelu loukkaa enemmän kuin kieltäytyminen vaikka vähän töksähtäenkin.

-eri

Vierailija
25/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pidä mökkielämästä ja sen voi sanoa. Mökkivierailu pariskunnan luona voi olka vastenmielistä, jos ei vaikka halua olla sen toisen osapuolen seurassa. Yhteisnukkuminen voi olla kiusallista ja samoin sauna ja wc - jutut. Isäntäväki voi olla ehdoton yhteissaunan kannattaja ym kiusallisia tilanteita. Kaikki eivät pidä kalastamisesta, grillimakkarasta tai edes nuotion hajusta kuten minä.

Ihmisillä on ihan oikeus elää miten itse haluaa ja kieltäytyä epämiellyttävistä asioista ja kutsumista. Kannattaa opetella sanomaan jos ei halua jotain.

Vierailija
26/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole väliä jos kysyjä loukkaantuu.

Pösilö olet!

Näkee ettei kommentoija ole saanut minkäänlaista kotikasvatusta, koskaan.

Eikä edes itse yrittänyt opetella, fiksun käytöksen alkeita.

Ääliö olet.

Ja sellaisena pysyt, jos et tapojasi muuta.

TUOTA....mites ne omat..."käytöstavat" Haukut ääliöksi ja pösilöksi :D

Vierailija
27/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä osaisi loukkaantua jos joku kieltäytyisi meidän kesäpaikalle tulosta. Toisaalta, en edes kutsu sinne ketään, koska kenenkään muun mielestä se alkeellinen pläntti ilman mukavuuksia ei varmaan ole se paratiisi, joka se mulle on. Jos sanoo, että ei osaa oikein olla toisten mökillä, mutta olisi kiva nähdä kesällä muuten (kotona, torikahvilassa, luontopolulla, kesäteatterissa jne) niin ei kai siitä kukaan voi loukkaantua?

Vierailija
28/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän pahoittaa mielensä niin se on hänen vastuulla. Turha syyttää muita.

Vierailija
29/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kiitos, en pidä mökkeilystä. Mutta nähdään sitten, kun olette taas kaupungissa"

Vierailija
30/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on muitakin, jotka eivät tykkää mökkeilystä! Veljeni vaimo pyytelee monta kertaa kesässä heidän mökilleen ja aina keksin verukkeita, etten pääsisi. Inhoan hyttysiä ja paarmoja, ulkohuussia, liian kuumaa saunaa, rutakkoista uimarantaa, käärmeitä, sammakoita ja pikkuruista mökkiä, johon ahtaudutaan sateen sattuessa. Olen elänyt lapsuuteni maalla ja nyt asun onnellisesti kaupungissa, luojan kiitos! Tätä vain on toisten vaikea käsittää, vaikka sanon, etten pidä maalaiselämästä ja rakastan kaupunkia, jopa juhannuksena. 

Vierailija
31/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rakas lapsenlapsi, joka on inhonnut mökkielämää 1-vuotiaasta alkaen, koska itikat, ötökät, kuuma nukkua jne.

Ymmärrän täysin, enkä pahastu! En minäkään niistä tykkää, mutta olen valitettavasti naimisissa sen asian kanssa ja tuomittu työleiriin joka saamarin kesä.

Vierailija
32/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että on muitakin, jotka eivät tykkää mökkeilystä! Veljeni vaimo pyytelee monta kertaa kesässä heidän mökilleen ja aina keksin verukkeita, etten pääsisi. Inhoan hyttysiä ja paarmoja, ulkohuussia, liian kuumaa saunaa, rutakkoista uimarantaa, käärmeitä, sammakoita ja pikkuruista mökkiä, johon ahtaudutaan sateen sattuessa. Olen elänyt lapsuuteni maalla ja nyt asun onnellisesti kaupungissa, luojan kiitos! Tätä vain on toisten vaikea käsittää, vaikka sanon, etten pidä maalaiselämästä ja rakastan kaupunkia, jopa juhannuksena. 

Elämäni ihanimman juhannusaaton olen viettänyt Helsingin sydämessä, Linnanmäellä!

Vierailija
33/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on kaverista niin en ymmärrä miksi pitäisi kierrellä ja kaarrella. Sanoo vaan suoraan missä on ongelma.

Esim. itse olen joskus houkutellut kaveria mökillemme mutta hän sanoi ettei oikein ole hänen juttunsa kun siellä ei ole sisävessaa tai juoksevaa vettä. Asia oli sillä selvä.

Minua on eräs kaveri houkutellut matkustamaan ulkomaille yhdessä mutta olen sanonut etten usko meidän olevan hyviä matkakumppaneita koska meillä on niin erilaiset matkustustyylit (siis sen suhteen mitä reissulla halutaan tehdä jne). Sanoin että koska hän kovin rakas ystävä niin en halua riskeerata että tulee riitaa ja konflikteja. Olen aiemmin oppinut tuon kantapään kautta erään toisen kaverin kanssa. Ja niin vain tuokin asia tuli hyvässä yhteisymmärryksessä käsiteltyä ja olemme pysyneet ystävinä. Ikävämpää se olisi ollut jos olisin vaan kierrellyt ja kaarrellut epämääräisiä tekosyitä keksien.

Vierailija
34/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan suoraan voi sanoa että "Kiitos kutsusta, mutta ikävä kyllä en pidä mökkeilystä. Voitaisiinko nähdä jossain muualla" tms. Meidän kaveri sanoi suoraan, ettei halua maalle koska hän kammoaa kaikkia ötököitä eikä siksi halua mökkeilemään kun pyysimme häntä viikonlopuksi seuraksemme. No, me nähdään sitten muualla...joskin onhan niitä amppareita sun muita ötököitä kaupungissakin :D

Vierailija
35/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kutsu ei tarkoita yhtään mitään. 

Kesässä on noin 12 viikonloppua, joten todennäköisesti kaverisi haluaa viettää osan rauhassa ilman vieraita ja osan koettaa sumplia muiden vieraiden aikataulujen kanssa. 

Sanot vain, että kivakiitos mietitään asiaa. 

Minä esitän aina kutsut kavereille ja teeskentelemme sen minuutin ajan, että voi kun kiva voitais tullakin ja minä siihen että laitat vaan viestiä nii katellaan. Sen jälkeen ei tapahdu yhtään mitään ja kesä sujuu kesäpaikassa ihan omissa oloissani.

Vierailija
36/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä alotuksissa näkyy usein se, että heitetään 'ilmaan lause, joka ei kerro mitään.

Loputon tarve tulla hyväksytyksi/tekevänsä oikean ratkaisun, sitä siunatkaamme.

Vierailija
37/37 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin sitkeälle pyytäjälle, etten halua yöpyä vieraissa paikoissa kun muutenkin nukun huonosti. Päivävierailu tuskin tulee onnistumaan, koska olen autoton.