Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kieltäytyä mökkivierailusta

Vierailija
15.04.2022 |

Jos sanon ettei kiinnosta niin kysyjä loukkaantuu.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mutta ei kiitos. En pääse tulemaan. 

Vierailija
2/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot suoraan ettei mökkeily ole sinun juttusi. Jos kutsuja loukkaantuu, niin sille ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarvitseeko sitä noin tylysti sanoa. Etkö voi vain sanoa, että et valitettavasti ehdi, pääse tms.?

Vierailija
4/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kumpi vierailee?

En tajunnut -

Vierailija
5/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydetään mökille kylään, jo kahtena kesänä olen onnistunut kieltäytymään jollain verukkeella. Nyt kaverini taas jankuttaa ”kun tulet kesällä meidän mökille” enkä kehtaa sanoa etten halua tulla. -ap

Vierailija
6/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tarvitseeko sitä noin tylysti sanoa. Etkö voi vain sanoa, että et valitettavasti ehdi, pääse tms.?

Äkkiä alkaa sitten tulla muuta ehdotusta ja lopulta joutuu kumminkin sanomaan, että ei vaan halua tulla.

Eikös se ole helpompi sanoa, että et niin itse välitä mökkeilystä, mutta nähdään jossain muualla. Tai sano, että voitte tulla käymään päiväseltään, mutta lähdette mieluummin yöksi omaan kotiin.

Vierailija
7/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä jos kysyjä loukkaantuu.

Sanot vaan ei kiitos, ei sovi.

Vierailija
8/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pyydetään mökille kylään, jo kahtena kesänä olen onnistunut kieltäytymään jollain verukkeella. Nyt kaverini taas jankuttaa ”kun tulet kesällä meidän mökille” enkä kehtaa sanoa etten halua tulla. -ap

Sellaista se on kun keksii tekosyitä, eikä pystypuhumaan ystävällisesti, mutta suoraan.

Ha toisaalta, jos nyt pyydetään niin innokkaasti, niin ehkäkuitenkin voitte mmennä käymään, vaikkette jäisi yöksi. Tai riippuen nyt siitä, mikä siinä mökkeilyssä tökkii.

Vierailija
9/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on jo moneen kertaan tapahtuneista pyynnöistä eikä itseä kertakaikkiaan mökkeily nappaa, niin sitten voisi olla parasta sanoa kaverille jotenkin suoremmin. Mutta kuitenkin ystävällisesti, ei sitä tarvitse tehdä millään haistapaska-tyylillä. Ehkä voisi jotenkin kohteliaasti muotoilla niin, että mökkeily ei ole mun juttuni, mutta kiitos kutsusta kuitenkin.

Vierailija
10/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookke, no et kestä punkkeja, punkkikammo siis tjsp,

Ääliö kaveri, kun ei tajua ... En jaksa mökkeilyä, ei kiinnosta, tehdään jtn muuta.

Ole hyvä:-)

Vierailija
11/37 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisten elämä vaikeaa, kaverillekin pitää keksiä jotain ihmeellisiä tekosyitä. Mikä kaveri se semmoinen on. Kyllä minä uskallan sanoa, että en tykkää mökkeilystä, tavataan vaikka meillä kun kotiudut. Ja kukaan ei suutu.

Vierailija
12/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten sain mökkeilykutsun vähän ennen juhannusta. Silloin oli helppo sanoa, että juhannus- ja kesäsuunnitelmat on jo tehty, ei millään ehdi. No nyt tää sama ihminen otti yhteyttä ja kutsui mökilleen "kun viime kesänä olit niin kiireinen niin nyt laita kalenteriin". Kyseessä on vanha tuttu avomiehineen eli olisin tämän pariskunnan kanssa yötä samassa pikku mökkeröisessä. Jos mulla olisi auto niin menisin päiväseltään, mutta kun ei ole vaan olisin heidän autokyytinsä varassa. Ei kiinnosta, pakko varmaan sanoa suoraan etten tule.

Vierailija
13/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole väliä jos kysyjä loukkaantuu.

Sanot vaan ei kiitos, ei sovi.

Kyllä sillä on väliä, jos kysyjä loukkaantuu.

Mikä narsisti sinä oikein olet?

Me kaikki olemme tuntevia ihmisiä, ja kylään / mökille kutsuminen on kunnia.

Että joku/jotkut haluavat minutkin vieraakseen.

Ensimmäisenä tulee kiittää kutsusta.

Sitten pitää miettiä sitä, että miksi ei halua mennä kylään tai mökille.

Silloin on sallittu pienet valkouset valheet: Ei siedä aurinkoa, hyttysiä, mehiläisiä, ampiaisia, saunomista, pitkä matka, mökki vaikeassa paikassa, ei pääss julkisilla.

Ja muuta vastaavaa.

Onhan ap:lla joku todellinen syy, miksei muka halua kerran kahdessa vuodessa, viettää vkonlopun pari päivää / yhden yön kutsuttuna vieraana mökillä.

Mutta tylsä provohan koko surkea aloitus onkin.

Vierailija
14/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotcettet tykkää mökkeillä. Miksi se on nyt on niin vaikea sanoa.

Vierailija
15/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pyydetään mökille kylään, jo kahtena kesänä olen onnistunut kieltäytymään jollain verukkeella. Nyt kaverini taas jankuttaa kun tulet kesällä meidän mökille enkä kehtaa sanoa etten halua tulla. -ap

Kehtaa nyt vaan. Mutta kauniisti. Tai sano "katsotaan nyt, oon kaikenlaista jo suunnitellut/sopinut kesäksi.

Tällainen boomeri kuin minä jo uskaltaa sanoa suoraan ettei oikein innostu mökkivierailusta mutta muuten olis kiva nähdä. Tai sitten vaan piipahdan mutta en jää yöksi tai pidemmäksi aikaa.

Vierailija
16/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että moni hankkii ihan oman mökin tästä syystä. Pääsee sanomaan, että kun pitäisi tuolla omallakin mökillä ehtiä käymään.

Vierailija
17/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siitä voi loukkaantua, jos sanoo ettei tykkää mökkeilystä eikä halua tulla.

Vierailija
18/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot suoraan ettei mökkeily ole sinun juttusi. Jos kutsuja loukkaantuu, niin sille ei voi mitään.

Mitä mökkeilyä se muka on, jos joka toinen kesä piipahtaa yhden yön ystävänsä mökillä.

Kutsuttuna vieraana.

Ja ulkonahan sitä aikaa pääasiassa kesällä vietetään.

Ulkona istutaan, syödään, juodaan kahvit, käydään saunassa

ja uidaan.

Mökissä nukutaan vain yö.

Helvetin kaukana mökkeilystä on tuollainen vierailu, joka tapahtuu kahden vuoden välein.

Vierailija
19/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sanot kaverillesi, että unen näit, en ole tulossa. jos loukkaantuu, ei silloin ole oikea kaveri. hittojako sitä  aikuisille pitää leperrellä ja kuorruttaa pskaa sokerilla?  vai onko mielensä sellainen lumihiutale?

Vierailija
20/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa, että sori, mutta mulla on juuri silloin oksennustauti.