Olen ollut vuoden alusta asti tupakoimatta ja tämä on jatkuvaa henkistä taistelua
että en repsahda. Koko ajan tekee mieli tupakkaa. Helpottaakohan ikinä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ei se tupskanhimo lopu ikinä. Ei ainakaan minulta. 8v polttamatta ja kyllä olisi helppo aloittaa taas. Lienee loppuelämän kamppailu. Yhtään tupakkaa en ole tänä aikana polttanut, mieli tekee usein.
Isäni lopetti 50 vuoden ketjupolttamisen kerrasta. Näki vuoden verran unia polttamisesta. Pelästyi ratkenneensa.
Vuoden kuluttua häntä alkoi inhoittamaan tupakan lemu. Loppuelämän oli polttamatta. Alkoi maistamaan ja haistamaan normaalisti.
Hyvä ja kuuma nuudelikeitto auttaa tupakanhimoon.
Omilla ajatuksillaan voi vaikuttaa tähän, mutta ei kaikki tätä ymmärrä. Jos suhtautuisit tupakoinnin lopettamiseen myönteisemmin ja optimistisemmin, niin voisi onnistua helpommin. Pitäisit tupakoinnin lopettamista hyvä ja mahdollisesti helpponakin asiana. Mutta jos ite hankaloitat tai mutkistat asioitasi mentaali tasolla, niin onhan se silloin vaikeaa, jos ei mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Tupakasta on vaikeampi luopua kuin heroiinista, joten ei ihme, että lopettaminen on yhtä taistelua ja repsahduksia tulee.
Älä välitä jos tulee repsahdus. Pääasia, ettet jatka normaaliin tapaan polttamaan vaan jatkat siitä eteenpäin tupakoimatta. Tärkeää on myös, ettet osta itse sitä askia.
"Tärkeää on myös, ettet osta itse sitä askia."
Tässä on toki se riski, että jos lipsahtaa usein toisen topan nähdessään ja pummii toistuvasti näillä tupakan hinnoilla siltä kaverilta, se kaveri ei kauhean usein enää ilmoittele sulle rauoistaan ;)
Olen siis seurannut tätä töissä vierestä, kun lopettajat pöllii muilta :D
Vierailija kirjoitti:
On ainakin sata kertaa helpompaa kuin esim reilu painonpudotus tai sen painonpudotuksen ylläpitäminen. Lopetin 20 vuotta kestäneen tupakoinnin ilman mitään korvaustuotteita. Kaksi viikkoa kesti sitä, että oli pinna kireällä, keskittymisvaikeuksia ym. Sen jäljeen elimistö rupesi tottumaan uuteen tilaan.
Laihduttamisessa se nälässä kituminen ei lopu koskaan. Se on yhtä paskaa vuoden jokaisena päivänä ja näläntunne on vakio, vaikka olisit pudottanut 15kg.
fifty-sixty, oon kans tehnyt molemmat ja jopa samanaikaisesti, epäilen että hypomania oli päällä
Sätkät on paljon parempia ja pehmeämmän makuisia kuin askitupakat.