Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut vuoden alusta asti tupakoimatta ja tämä on jatkuvaa henkistä taistelua

Vierailija
15.04.2022 |

että en repsahda. Koko ajan tekee mieli tupakkaa. Helpottaakohan ikinä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käyttänyt jotain nikotiinituotteita, jotka ylläpitävät nikotiiniriippuvuutta?

Vierailija
2/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käyttänyt jotain nikotiinituotteita, jotka ylläpitävät nikotiiniriippuvuutta?

Imeskelytabletteja käytä. Alussa oli laastari mutta ne jätin pois koska ne helvetillisesti kutitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imeskelytabletteja käytä. Alussa oli laastari mutta ne jätin pois koska ne helvetillisesti kutitti.

..käytän..ap

Vierailija
4/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu ilman tupakkaa jo yli 10 vuotta ja eilen viimeksi tuli ajatus, että tupakka maistuisi. Kesti korkeintaan 5 sekuntia.

Vierailija
5/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päässyt siihen pisteeseen että ostan yhden askin viikonlopuksi. En siis edes yritä päättää että lopetan, koska sitten se pyöris koko ajan mielessä. Sen yhden askin jälkeen menee ihan huomaamatta muutama päivä ilman. Nyt on tosin mennyt kaks viikkoa ilman, kun oon ollut  kipeänä.

Vierailija
6/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap koita nikotiinipurkkaa, on ihan ok syödä sitä useampi kk ja sitten pikkuhiljaa vaihtaa osa normipurkkaan ja lopettaa lopulta purkansyönti kokonaan.

parin vuoden kuluttua ei enää tee mieli missään tilanteessa.

Vierailija
7/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..käytän..ap

No niin kauan kuin ylläpidät nikotiiniriippuvuutta, niin saatat kärsiä röökinhimosta. Nikotiini on koukuttavuudeltaan heroíinin luokkaa.

Vierailija
8/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo voiton puolella! Kyllä helpottaa ajan kanssa. 

Vierailija
9/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap koita nikotiinipurkkaa, on ihan ok syödä sitä useampi kk ja sitten pikkuhiljaa vaihtaa osa normipurkkaan ja lopettaa lopulta purkansyönti kokonaan.

Näin minäkin tein. Olen ollut on-off-, tupakoitsija useamman vuoden. Viime kesänä olen viimeksi polttanut

Purkka toimii hyvin ja nyt olen useamman kuukauden syönyt pirkka ksylitolipurkkaa. Tottakai tekee välillä mieli, mutta helposti menee ohi. Eri asia varmasti jos talossa olisi tupakkaa.

Vierailija
10/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko kahvia? Nikotiinilla ja kofeiinilla on sellainen mukavan harmooninen yhteisvaikutus. Jos lopettaa niistä toisen, silloin toinen niistä jää ikään kuin kaipaamaan sitä toista

Vierailija
11/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin tein. Olen ollut on-off-, tupakoitsija useamman vuoden. Viime kesänä olen viimeksi polttanut

Purkka toimii hyvin ja nyt olen useamman kuukauden syönyt pirkka ksylitolipurkkaa. Tottakai tekee välillä mieli, mutta helposti menee ohi. Eri asia varmasti jos talossa olisi tupakkaa.

Tähän lisättäköön, että olen ollut myös kymmeniä vuosia vaki polttaja ja tupakkaa on mennyt paljon.

Vierailija
12/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä helpottaa kun on vuosi takana. Eka vuosi on hirveä, mutta sitten helpottaa tosi paljon. Tsemppiä. Älä vaan retkahda, kesä on kova koettelemus aina.

Vierailija
13/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tupskanhimo lopu ikinä. Ei ainakaan minulta. 8v polttamatta ja kyllä olisi helppo aloittaa taas. Lienee loppuelämän kamppailu. Yhtään tupakkaa en ole tänä aikana polttanut, mieli tekee usein.

Vierailija
14/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin sata kertaa helpompaa kuin esim reilu painonpudotus tai sen painonpudotuksen ylläpitäminen. Lopetin 20 vuotta kestäneen tupakoinnin ilman mitään korvaustuotteita. Kaksi viikkoa kesti sitä, että oli pinna kireällä, keskittymisvaikeuksia ym. Sen jäljeen elimistö rupesi tottumaan uuteen tilaan.

Laihduttamisessa se nälässä kituminen ei lopu koskaan. Se on yhtä paskaa vuoden jokaisena päivänä ja näläntunne on vakio, vaikka olisit pudottanut 15kg.

Vierailija
15/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos retkahdat niin siirry sätkiin, niistä on helpompi lopettaa kun alkaa inhottaa se touhu. Lopetin tupakointia kymmenen vuotta ja sätkien jälkeen onnistui, nyt 21 vuotta polttamatta.

Vierailija
16/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa ajan myötä. Suunnittele, se kannattaa. Nimim. Kokemusta on

Vierailija
17/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 10 vuotta sitten. Alkuun tuli repsahduksia erityisesti ns. bilettäessä (olin vielä parikymppinen), mutta arki on muuttunut tuon jälkeen ja samoin rutiinien muutos helpottaa sortumisriskiä. Mulla oli ennen sellainen paha tapa julkisia odottaessa ja vaihtaessa tupakoida.. Rutiinit rikkoo tapoja. En syyllistänyt itseäni sortuessa vaan annoin tupakat ja sytkärin usein kiertoon pian, ettei jäänyt kotiin houkutuksia.

Nykyisin saattaa edelleen tehdä mieli. Varmaan jokin muistokuva festareista, kesästä, nousuhumalasta ja auringonpaisteesta (huh, kuulostaapa ikäännyttävältä yhdistelmältä 😅), mutta vain maistelu riittää, koska tupakka maistuu ja haisee pahalta. Tähän pisteeseen meni tämä noin 10 vuotta.

Vierailija
18/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa helpottaa. Täytyy sanoa että vuosien jälkeen kun lopetin niin näin unta että poltin tupakkaa. Onneksi oli vaan unta.

Vierailija
19/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itse olin polttamatta yli puoli vuotta, vaan sitten tuli repsahdus ja taas menee 2-3 askia viikossa. 😣 No, ei sentään enää askia päivässä. Vielä mä onnistun joku päivä..

Vierailija
20/26 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakasta on vaikeampi luopua kuin heroiinista, joten ei ihme, että lopettaminen on yhtä taistelua ja repsahduksia tulee.

Älä välitä jos tulee repsahdus. Pääasia, ettet jatka normaaliin tapaan polttamaan vaan jatkat siitä eteenpäin tupakoimatta. Tärkeää on myös, ettet osta itse sitä askia.