Olen ollut vuoden alusta asti tupakoimatta ja tämä on jatkuvaa henkistä taistelua
että en repsahda. Koko ajan tekee mieli tupakkaa. Helpottaakohan ikinä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttänyt jotain nikotiinituotteita, jotka ylläpitävät nikotiiniriippuvuutta?
Imeskelytabletteja käytä. Alussa oli laastari mutta ne jätin pois koska ne helvetillisesti kutitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttänyt jotain nikotiinituotteita, jotka ylläpitävät nikotiiniriippuvuutta?
Imeskelytabletteja käytä. Alussa oli laastari mutta ne jätin pois koska ne helvetillisesti kutitti.
..käytän..ap
Mä oon ollu ilman tupakkaa jo yli 10 vuotta ja eilen viimeksi tuli ajatus, että tupakka maistuisi. Kesti korkeintaan 5 sekuntia.
Mä olen päässyt siihen pisteeseen että ostan yhden askin viikonlopuksi. En siis edes yritä päättää että lopetan, koska sitten se pyöris koko ajan mielessä. Sen yhden askin jälkeen menee ihan huomaamatta muutama päivä ilman. Nyt on tosin mennyt kaks viikkoa ilman, kun oon ollut kipeänä.
Ap koita nikotiinipurkkaa, on ihan ok syödä sitä useampi kk ja sitten pikkuhiljaa vaihtaa osa normipurkkaan ja lopettaa lopulta purkansyönti kokonaan.
parin vuoden kuluttua ei enää tee mieli missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..käytän..ap
No niin kauan kuin ylläpidät nikotiiniriippuvuutta, niin saatat kärsiä röökinhimosta. Nikotiini on koukuttavuudeltaan heroíinin luokkaa.
Olet jo voiton puolella! Kyllä helpottaa ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap koita nikotiinipurkkaa, on ihan ok syödä sitä useampi kk ja sitten pikkuhiljaa vaihtaa osa normipurkkaan ja lopettaa lopulta purkansyönti kokonaan.
parin vuoden kuluttua ei enää tee mieli missään tilanteessa.
Näin minäkin tein. Olen ollut on-off-, tupakoitsija useamman vuoden. Viime kesänä olen viimeksi polttanut
Purkka toimii hyvin ja nyt olen useamman kuukauden syönyt pirkka ksylitolipurkkaa. Tottakai tekee välillä mieli, mutta helposti menee ohi. Eri asia varmasti jos talossa olisi tupakkaa.
Juotko kahvia? Nikotiinilla ja kofeiinilla on sellainen mukavan harmooninen yhteisvaikutus. Jos lopettaa niistä toisen, silloin toinen niistä jää ikään kuin kaipaamaan sitä toista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
parin vuoden kuluttua ei enää tee mieli missään tilanteessa.Näin minäkin tein. Olen ollut on-off-, tupakoitsija useamman vuoden. Viime kesänä olen viimeksi polttanut
Purkka toimii hyvin ja nyt olen useamman kuukauden syönyt pirkka ksylitolipurkkaa. Tottakai tekee välillä mieli, mutta helposti menee ohi. Eri asia varmasti jos talossa olisi tupakkaa.
Tähän lisättäköön, että olen ollut myös kymmeniä vuosia vaki polttaja ja tupakkaa on mennyt paljon.
Kyllä helpottaa kun on vuosi takana. Eka vuosi on hirveä, mutta sitten helpottaa tosi paljon. Tsemppiä. Älä vaan retkahda, kesä on kova koettelemus aina.
Ei se tupskanhimo lopu ikinä. Ei ainakaan minulta. 8v polttamatta ja kyllä olisi helppo aloittaa taas. Lienee loppuelämän kamppailu. Yhtään tupakkaa en ole tänä aikana polttanut, mieli tekee usein.
On ainakin sata kertaa helpompaa kuin esim reilu painonpudotus tai sen painonpudotuksen ylläpitäminen. Lopetin 20 vuotta kestäneen tupakoinnin ilman mitään korvaustuotteita. Kaksi viikkoa kesti sitä, että oli pinna kireällä, keskittymisvaikeuksia ym. Sen jäljeen elimistö rupesi tottumaan uuteen tilaan.
Laihduttamisessa se nälässä kituminen ei lopu koskaan. Se on yhtä paskaa vuoden jokaisena päivänä ja näläntunne on vakio, vaikka olisit pudottanut 15kg.
Jos retkahdat niin siirry sätkiin, niistä on helpompi lopettaa kun alkaa inhottaa se touhu. Lopetin tupakointia kymmenen vuotta ja sätkien jälkeen onnistui, nyt 21 vuotta polttamatta.
Helpottaa ajan myötä. Suunnittele, se kannattaa. Nimim. Kokemusta on
Lopetin 10 vuotta sitten. Alkuun tuli repsahduksia erityisesti ns. bilettäessä (olin vielä parikymppinen), mutta arki on muuttunut tuon jälkeen ja samoin rutiinien muutos helpottaa sortumisriskiä. Mulla oli ennen sellainen paha tapa julkisia odottaessa ja vaihtaessa tupakoida.. Rutiinit rikkoo tapoja. En syyllistänyt itseäni sortuessa vaan annoin tupakat ja sytkärin usein kiertoon pian, ettei jäänyt kotiin houkutuksia.
Nykyisin saattaa edelleen tehdä mieli. Varmaan jokin muistokuva festareista, kesästä, nousuhumalasta ja auringonpaisteesta (huh, kuulostaapa ikäännyttävältä yhdistelmältä 😅), mutta vain maistelu riittää, koska tupakka maistuu ja haisee pahalta. Tähän pisteeseen meni tämä noin 10 vuotta.
Ajan kanssa helpottaa. Täytyy sanoa että vuosien jälkeen kun lopetin niin näin unta että poltin tupakkaa. Onneksi oli vaan unta.
Tsemppiä! Itse olin polttamatta yli puoli vuotta, vaan sitten tuli repsahdus ja taas menee 2-3 askia viikossa. 😣 No, ei sentään enää askia päivässä. Vielä mä onnistun joku päivä..
Tupakasta on vaikeampi luopua kuin heroiinista, joten ei ihme, että lopettaminen on yhtä taistelua ja repsahduksia tulee.
Älä välitä jos tulee repsahdus. Pääasia, ettet jatka normaaliin tapaan polttamaan vaan jatkat siitä eteenpäin tupakoimatta. Tärkeää on myös, ettet osta itse sitä askia.