Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla on ollut pitkät värjäämättömät hiukset

Vierailija
15.04.2022 |

Oletteko myöhemmin katuneet hiuksien värjäämistä`?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hiukseni ovat pitkät ja värjäämättömät olleet jo n. 7 vuotta. En osaa vastata siis suoraan ap:n kysymykseen, mutta voisin veikata että katuisin, jos alkaisin uudestaan siihen värjäyskierteeseen. Nyt on niin helppoa, kun ei ole ongelmaa juurikasvusta ja olen rakastunut omaan hiusväriini. Aikaisemmin pidin sitä tylsän tummana ja "harmaana" ruskeana. Ikävää, että meidät naiset laitetaan inhoamaan omaa luonnollista hiusväriämme, vaikka usein se sopii meille parhaiten. Joskus voisin laittaa hieman vaaleita raitoja, mutta koko päätä en värjäsi enää ikinä.

Vierailija
22/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei otsikkoa tajua niin on ihan täysi idiootti. Tämä ei ole mikään äidinkielen koe. Joo, en odota enää vastauksia. Oli viimeinen kerta kun mitään kysyä. Hel vetin hyvää pääsiäistä vaan kaikille!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö kaiken elämässäsi sen mukaan, mitä muut sanovat?

Olen värjäämässä hiuksiani, mutta en ole täysin varma haluanko sittenkään...

Ap

Silloin todennäköisemmin tulet katumaan värjäystä.

Vierailija
24/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkät ja 100% värjäämättömät enkä todellakaan aio enää värjätä.

Vierailija
25/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pitkät hiukset teinistä asti (vyötärölle tai pitemmät). Värjäsin tummaksi pitkään mutta kasvatin värin pois lopulta. Sitten laitatin vaaleita raitoja reippaasti ja tykkäsin. En vaan sitten jaksanut sävystä huolehtimista ja hiusten katkeilua niin kasvatin pois. Liikaa työtä mulle jos ois pitkä tukka ja blondattu tai värjätty. Mutta en kadu aiempia värikokeiluja. Itse sen sitten hoksaa että mistä tykkää jne.

Vierailija
26/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei otsikkoa tajua niin on ihan täysi idiootti. Tämä ei ole mikään äidinkielen koe. Joo, en odota enää vastauksia. Oli viimeinen kerta kun mitään kysyä. Hel vetin hyvää pääsiäistä vaan kaikille!

Ap

Olisko sopivampi palsta joku teineille suunnattu sellainen?

Vierailija
27/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pitkät värjäämättömät hiukset nyt. En ole siis moneen vuoteen värjännyt. Nyt ostin kotivärin, joka lähtee nopeasti pois. Kokeilen näin, jos katumus iskee. Ei tarvitse kampaamovärin jälkeen sitten kasvattaa väriä pois.

Vierailija
28/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisko sopivampi palsta joku teineille suunnattu sellainen?

Tämä. Tasapaino?

Vierailija
29/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvää pääsiäistä myös sinulle. Ja totean nyt vielä sen, että kannattaa kirjoittaa selkeästi että tulee ymmärretyksi.

Vierailija
30/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran värjännyt latvat balayage tyylillä. Tyvessä oli siis oma väri. Oli ihan kiva enkä jäänyt värjäyskierteeseen. Latvat meni kyllä huonoon kuntoon, mutta leikkasin sitten vähän lyhyemmäksi jossain vaiheessa.

Sain tosin väristä allergiaa, joten jäi kertakokeiluksi.

Vierailija
31/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin vaalean pitkän tukkani tummaksi ja kyllä kaduin katkerasti siinä vaiheessa, kun halusinkin taas takaisin blondiksi. Ei ikinä enää.

Vierailija
32/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen katunut. Halusin hieman vaaleammat hiukset ja värjäsin vyötäröpituiset hiukseni. Sävy sinänsä oli oikein kaunis, mutta juurikasvun oian ilmestyessä tajusin, etten olekaan valmis jatkuvaan värjäysrumbaan ja kaduin katkerasti! Viimeiset kolme vuotta olen kasvattanut omaa väriä takaisin, enkä varmasti värjää enää ikinä!

Vierailija
33/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut punaista, vaaleaa, sävytystä, raitaa, you name it. Tulipahan kokeiltua. Nyt ei ole mitään väriä eikä tule.

Vierailija
34/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä välitä noista idiooteista, eivät itse osaa suomea, jos eivät viestiäsi ymmärtäneet. Minulla oli värjäämättömät hiukset ja värjäsin ne alta ja raidoitin päältä. Vähän kadutti, mutta toisaalta tykkäsin, nyt kasvatan pois ja pidän siitä, että väriä vain latvoissa (alaosassa), raidat pidän.

Vierailija
35/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitoja olen ottanut pari-kolmen vuoden välein, kokonaan en värjäisi, sitä katuisin varmasti.

Vierailija
36/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on värjäämättömät hiukset miten katuisin hiusten värjäämistä? En tajua mitä kysyt.

Aloituksessa sanottiin: "...on ollut pitkät värjäämättömät..." eikä on värjäämättömät.

Mistä teitä besserwisseitä löytyy!

Vierailija
37/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on värjäämättömät hiukset miten katuisin hiusten värjäämistä? En tajua mitä kysyt.

Aloituksessa sanottiin: "...on ollut pitkät värjäämättömät..." eikä on värjäämättömät.

Minulla ON OLLUT pitkät värjäämättömät hiukset koko elämäni ajan.

Vierailija
38/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä väriset hiukset sinulla on Ap? Tai millaista muutosta olet kaavaillut?

Itse kasvatin oman värini takaisin. Hiukset ovat nyt oljenvaaleat. Auringonvalossa hyvinkin kirkkaat, mutta hämärässä tumman näköiset. Oon myös kamppaillut saman asian kanssa, että menisinkö kampaajalle ja ottaisin esim. raitoja. Varasin jo ajankin, joskin harkitsen perumista. Mieleen palaa niin vahvasti värjäyskierre, jossa olin ennen ja johon en enää haluaisi. Kampaajalla täytyi käydä 1-2 kertaa vuodessa, jotta hiukset näytti hyvältä (vaikka vain ainostaan raidoittaimassa). Muistan kovasti myös tuskailleeni Colormaskien kanssa, että sain juurikasvun ja latvan sävyn lähemmäs toisiaan. Oli aikoja, jolloin ilman hattua ei halunnut kulkea, kun värjäysraja hyppäsi silmille ja kampaajakäyntiin ei ollut varaa (maksaa aina sen 100-120e). Värjätty hius myös kellastui eri tavalla, koska huokoinen hius imaisee vesijohtoveden metallit. 

Ja tottapuhuen, oma värini sopii minulle todella kauniisti, vaikka haikailisinkin tätä vaaleamman kuontalon perään. Värjäyksen sijaan voisi opetella tekemään nättejä kampauksia. Mutta hyvä aloitus! Ja ajankohtainen varmasti monelle näin kevään mittaan. :)

Vierailija
39/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ON OLLUT pitkät värjäämättömät hiukset koko elämäni ajan.

Juu, mutta aloituksessa ei sanottu, että koko elämäni ajan. Perfekti ei automaattisesti tarkoita, että joku asiantila jatkuu. 

Esim.:

- Olen asunut Suomessa 4 vuotta. (Olosuhde  jatkuu)

- Minulla on ollut aina pitkät hiukset. (Olosuhde jatkuu)

- Oletko käynyt Pariisissa? (Olosuhde ei jatku)

- Maa on valkoinen. On satanut lunta. (Olosuhde ei jatku)

Aloituksessa ei anneta mitään ajanmäärettä, ja otsikon jälkeinen lause luo kontekstin, joka kertoo, että asiaa kysellään ihmisiltä, joilla on aiemmin ollut (huomaa, taas perfekti, mutta olosuhde ei jatku) pitkät värjäämättömät hiukset, mutta jotka ovat myöhemmin värjänneet.

Vierailija
40/40 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas millaista lillukanvarsiin takertumista.