Te, joilla on ollut pitkät värjäämättömät hiukset
Oletteko myöhemmin katuneet hiuksien värjäämistä`?
Kommentit (40)
Muuten värjäämättömät ja ekstrapitkät hiukset, mutta muutama vaalea raita. En ole katunut raitojen ottamista.
Teetkö kaiken elämässäsi sen mukaan, mitä muut sanovat?
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on värjäämättömät hiukset miten katuisin hiusten värjäämistä? En tajua mitä kysyt.
Aloituksessahan ei puhuta ihmisistä, joilla on pitkät värjäämättömät hiukset, vaan heistä, joilla on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on värjäämättömät hiukset miten katuisin hiusten värjäämistä? En tajua mitä kysyt.
_ON OLLUT_
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, outo kysymys.
Eli en ole katunut, koska en ole värjännyt hiuksia.
Ei kannata värjätä, hiukset kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
_ON OLLUT_
Ap
Ai tarkoitako OLI ollut?
Vierailija kirjoitti:
Teetkö kaiken elämässäsi sen mukaan, mitä muut sanovat?
Olen värjäämässä hiuksiani, mutta en ole täysin varma haluanko sittenkään...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
_ON OLLUT_
Ap
Ai tarkoitako OLI ollut?
Nyt haukut väärää puuta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessahan ei puhuta ihmisistä, joilla on pitkät värjäämättömät hiukset, vaan heistä, joilla on ollut.
Vertaa: Minulla on ollut mahakipuja 2 v. Vs. Minulla oli ollut mahakipuja 2 v.
Mulla on ollut pitkät värjäämättömät hiukset vuodesta 2014. En ole katunut sitä. Värjätä en aio . Suomi on jännä kieli.
Todellakin katuisin hiusteni värjäämistä, oma värini on kaunis.
En voi käsittää taas. Otsikko on täysin selkä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Todellakin katuisin hiusteni värjäämistä, oma värini on kaunis.
Minä joskus pidän väristäni, mutta sitten se ei joka valaistuksessa näytä hyvältä eikä oikein tunnu täysin sopivan minulle latvojen osalta. Juurikasvu voisi olla se minun värini, mutta aurinko muokkaa sitä latvoista.
Mutta sitten kun kerran värjää niin on siinä värikierteessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaa: Minulla on ollut mahakipuja 2 v. Vs. Minulla oli ollut mahakipuja 2 v.
Mutta kun ei ole ajanmäärettä (esim. vuosimäärää), aloituksen otsikko ei tarkoita sitä, että olisi pitkät hiukset edelleen. Pluskvamperfekti taas edellyttää, että kerronta jatkuu jotenkin, koska se taustoittaa aiempaa tilannetta. Perfekti ei automaattisesti tarkoita sitä, että olotila jatkuu, kuten nyt vaikkapa aloituksen otsikossa ei tarkoita.
(Mä opetan työkseni näitä asioita.)
Kyllä. Suosittelen ainoastaan ns kevytvärejä tai raitoja. Toivoin vähän vaaleampaa sävyä ja kampaaja käräytti hiukseni oranssihtaviksi korpuiksi. Tässä nyt kasvatellaan vielä kaksi vuotta tuota rajaa ja kuivaa hiusta ulos päästä.
Ja vaikka värjäys onnistuisi niin loputon tyvisävytyksen tarve.
Kokeile ns kevytsävtyksiä jotka haalistuu pesemällä. Ja Koskaan ei pitkää tukkaa ainakaan vaaleammaksi.
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää taas. Otsikko on täysin selkä.
Ap
Minusta se näyttää mahalta.
En. Värjään, vaalennan ja leikkaan miten huvittaa. Kyllä ne kasvaa takaisin.