Miten Suomessa voi olla noin paljon kommunisteja professoreina?
Ovatko kommunistit muita fiksumpia? Minusta tuntuu olevan päinvastoin.
Kommentit (14)
Paljon puhetta, vähän logiikkaa, nähtiinhän tuo A-Talkissa eilen.
Jos olet fiksu ja yliopistossa, niin markkinoilla on sinulle kysyntää. Jos et ole kovin fiksu, ja olet yliopistossa, niin ura siellä on houkutteleva, silloin helpoin ratkaisu on Karl Marx, hän on miettinyt asiat puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Paljon puhetta, vähän logiikkaa, nähtiinhän tuo A-Talkissa eilen.
…ja koppava asenne.
Ihmiset jotka tykkäävät systeemistä ja vallasta haluavat proffiksi.
Itsepetos ruokkii itseään. Yliopistossa on tilaa, koska siellä on unohdettu sen tärkein tehtävä. Olla itsekriittinen.
Nykyajan kummallisimmat ja epäloogisimmat ajatusrakennelmat tulevat yliopistoista.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan kummallisimmat ja epäloogisimmat ajatusrakennelmat tulevat yliopistoista.
Jos yliopiston kurssilla opetetaan itsestäänselvyytenä, että mies voi menstruoida, ja sen kritisointi johtaa opiskelijan potkuihin kurssilta, on logiikka unohdettu ja tiede vaihtunut politiikkaan.
Itse ajattelen helppo teorisoida kaikkea hyvää ja kaunista ja toki itsekin pidän sotimista ja sotavarustelua todella lapsellisena ”mun iskä on vahvempi kun sun iskä- tyyppisenä” ja ajattelen että asiat voidaan hoitaa puhumalla.
Mutta, olen myös realisti ja ymmärrän että joissain tilanteissa ja joidenkin kanssa tässä maailmassa vain fyysinen voima tai sen pelko ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Itsepetos ruokkii itseään. Yliopistossa on tilaa, koska siellä on unohdettu sen tärkein tehtävä. Olla itsekriittinen.
Itsekriittisyys on vähissä, jos yliopiston ilmapiiriä parannetaan suolakide rituaalilla, näin Turussa.
Suomessa kuka vaan voi olla mitä tahansa. Yleensä köyhin väestö haluaa hyvät, helpot virat mutta samalla tuovat mukanaan köyhyyden sekoittamat näkemyksensä. Luulevat taistelleensa jonkun patriarkaatin ja vihan läpi asemaansa.
Kyllä ne kommunistit jäivät 70-luvulle.
Minusta kommunistiksi vaaditaan kyllä puolueen jäsenkirja ja se on vain hyvin harvoilla nykyään.
PeruZsuomalaista ulinaa koko ketju... onko yllätys, että teidän joukoista ei juuri professoreita tule?
Professoriksi pääsee jäsenkirjalla.