Miinkä vuoksi kaikille opiskelijoille on tarjottava lain mukaan toisen asteen tutkinto jos ei näiillä vaan ole kykyjä?
Kommentit (16)
Siiski koska lait ovat ympäripyöreäää pskaa.
Mikä ihmeen toisen asteen tutkinto?? Jos on ylioppilas ja päässyt yliopistoon, tuskin käytetään sanaa toisen asteen tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen toisen asteen tutkinto?? Jos on ylioppilas ja päässyt yliopistoon, tuskin käytetään sanaa toisen asteen tutkinto.
Toisen asteen tutkinto peruskoulun jälkeen suoritettu lukio tai ammattikoulutus.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikilla on kyvyt edes johonkin niistä.
Ansaiintalogiikka muuttuu yhä enemmän intellegtuellimpaan suuntaaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikilla on kyvyt edes johonkin niistä.
Ansaiintalogiikka muuttuu yhä enemmän intellegtuellimpaan suuntaaan.
Tokii niin paljon jojon jo kilpailun hengessä roskaa tuotettu ekologiseen kantokykyyn etttä ehkä se on se seuraava stepppi.
Eiköhän aika moni suomalainen nuori valitse joku lukion tai ammattikoulun/korkean. Se on se toisen asteen koulutus.
Oppivelvollisuus tarkoittaa vain sitä, että 18-vuotiaaksi asti pitää roikkua jonkin oppilaitoksen kirjoilla ja yrittää tehdä jotain. Se ei takaa, että siitä oppilaitoksesta joskus valmistuisi. Etenkin amispuolella toivottavasti pidetään valmistumisen kanssa edelleen jotain tasoa yllä, kun monissa amisammateissakin ollaan kuitenkin ihmishengistä vastuussa (esim. lähärit, sähkärit, ruoan kanssa tekemisissä olevat) eikä hommiin voi päästää ihan ketä tahansa. Toivottavasti myös mahdollisimman moni niistä, jolla ei oikeasti kyvyt riitä normaaliin toisen asteen tutkintoon, on jo peruskoulun aikana valikoitunut johonkin erityisjuttuun.
Siksi koska hallituksemme on tumpeloita täynnä. Yksi iso apukoululaisten kööri. Jonka kansa äänestänyt. Eivät osaa luoda toimivaa järjestelmää. Toinen paikkaa aina seuraavan jäljet.
Amiksen tutkinnon voi suorittaa myös erilaisin kehityshäiriöin. Sopeutettuna.
Vierailija kirjoitti:
Amiksen tutkinnon voi suorittaa myös erilaisin kehityshäiriöin. Sopeutettuna.
Voi myös ilman. On vielä erikseen erityisammattikoulut.
Tuottavia töitä ei ole tarpeeksi kaikille, joten ihmiset halutaan pitää systeemissä mukana mutta mahdollisimman halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikilla on kyvyt edes johonkin niistä.
Silti meillä on ihan tuhoton määrä pudokkaita ja syrjäytyneitä nuoria. Millä saataisiin heidät suorittamaan koulut loppuun? Edes autonrassauksesta pitävät pojat eivät jaksa käydä autonrassauskursseja.
Se pitäiisi ottaa kanssa huomioon opetuksessa että tyttöjen ja poikien välillä on keskiverto erot. Että tyyliin jos itse esiim opettaisin poikia niin opettaisin heitä vaikka esim poliiisikoulun/puoluustusvoimien oppien mukaisesti missä se tarinallisuus mitä tuppaa olemaan naisilla enemmän hallussa jää ajan ja energian käytössä siiinä suhteessa vähemmälle minkä voi sitten otttaa elämään osaksi kun vankka perusta on päässyt rakentumaaan ajattelullle ja aivojen hermoston täysimittaiselle kehityksellle.
Ihan jokainen pystyy auorittamaan toisen asteen, vähennetään pudokkaita ja elämäm koululaisia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aika moni suomalainen nuori valitse joku lukion tai ammattikoulun/korkean. Se on se toisen asteen koulutus.
Ammattikorkea on kolmannen asteen koulutus, ei toisen.
Melkein kaikilla on kyvyt edes johonkin niistä.