Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pärjää työelämässä, koska olen liian tyhmä

Vierailija
14.04.2022 |

Teen koko ajan mokia, koska en ymmärrä huomioida jotain asiaa tai en osaa tehdä jotain oikealla tavalla. Nykyisessä työssä pitäisi hallita aika isoja kokonaisuuksia ja en vaan osaa ja ymmärrä. Surkea olo ja tekisi mieli luovuttaa ja lähteä. En tiedä mihin työhön kykenen, koska olen niin saamarin aivoton tunari.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysymään työkkäristä suosituksia uuteen ammattiin. 

Vierailija
2/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kuitenkin parhaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on tyhmä, eikä ketään perehdytetä nykyisin tarpeeksi. Älä välitä. En usko, että olet aivan tyhmä, kun kirjoitatkin sujuvasti.

Vierailija
4/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta tyhmää työntekijää. Ihan hyvin porskuttavat.

Vierailija
5/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista työtä teet?

Vierailija
6/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu että en pärjäää esim käytännön töissä koska pelkään ihisiä koulukiusaamisten vuoksi ja sieellä on ana joku päällepäsmäri. Mutta esim tietotekniikassa omaksun asiat sekunissa. Tavallaan uusavuton.

Vierailija
7/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla, koen usein olevani täysi dorka kun en ymmärrä kokonaisuuksia, muisti pätkii ja jotkut tulee tehtyä typeriä virheitä.

Joissain asioissa, kuten keskustelussa, olen vikkelä mieleltäni ja oivallan monia asioita, mutta opin uuden työn tuskaisen hitaasti. Olen silti huomannut etten ole ainoa pölvästi talossa.

Vierailija
8/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairaanhoidossa, niin vaihda alaa. Stressi syö sut elävältä.

Itse työskentelen sairaalan osastolla ja välillä on sellaisia opiskelijoita joista ei vaan voi tulla hyvää hoitajaa. Kun eivät vaan ymmärrä juuri huomioida asioita. Riippuu tosi paljon työstä pärjääkö siellä.

Vierailija
9/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama juttu että en pärjäää esim käytännön töissä koska pelkään ihisiä koulukiusaamisten vuoksi ja sieellä on ana joku päällepäsmäri. Mutta esim tietotekniikassa omaksun asiat sekunissa. Tavallaan uusavuton.

Mullla on esim sellainen psykosomaattinen oire että kun pitää lähteä jonnekkin niiin alkaa oksennurefleksiä tulemaaan.

Vierailija
10/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullla on esim sellainen psykosomaattinen oire että kun pitää lähteä jonnekkin niiin alkaa oksennurefleksiä tulemaaan.

Toiinen asia on varmasti siinä koska mulla on ollut keskittymishäiriöistä johtuen hankalaa esim vaikka lukea jotain niin perehtyä mihinkään ja hankkia taustatietoa ja siten käsitteistö ja sen välitttäminen vuorovaikutteisuudessa epäselvästi on herättänyt muiissa ihmisissä epäluotttamussuhteen.

Vierailija
11/27 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiinen asia on varmasti siinä koska mulla on ollut keskittymishäiriöistä johtuen hankalaa esim vaikka lukea jotain niin perehtyä mihinkään ja hankkia taustatietoa ja siten käsitteistö ja sen välitttäminen vuorovaikutteisuudessa epäselvästi on herättänyt muiissa ihmisissä epäluotttamussuhteen.

Vaiikka yrittää tai luovuuttaaa. Mutta toisaalta taas maailmassa on aina omat systeemit ja säännöt ja vaikka liika vakavastiotettavuuskin ihmisessä tällaisessa kontekstissa on haittaa koska ihmiset pääsevät tähän käyttäytymismalliin helposti käsiksi ja alkavat pilailla sillä. Jos esiim on luovuutta ja huumoria niin silloin ihminen rakentaa tällöin omat sääntönsä.

Vierailija
12/27 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Tää aina lohduttaa.

Vierailija
13/27 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postia jakamaan.

Vierailija
14/27 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä oikeasti tyhmät eivät edes tajua olevansa tyhmiä, joten ap ei voi olla tyhmä.

Vierailija
15/27 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla, koen usein olevani täysi dorka kun en ymmärrä kokonaisuuksia, muisti pätkii ja jotkut tulee tehtyä typeriä virheitä.

Joissain asioissa, kuten keskustelussa, olen vikkelä mieleltäni ja oivallan monia asioita, mutta opin uuden työn tuskaisen hitaasti. Olen silti huomannut etten ole ainoa pölvästi talossa.

Tämähän se ongelma nykytyössä on. Työssä kun työssä pitäisi olla monilahjakkuus.

Itse olen sellainen, osaan vähän kaikkea, ja olen tehnyt erilaisia töitä, ja silti tekee tiukkaa.

Jokaisen pitäisi nykyään hoitaa 2-9 eri ihmisen erilaiset työt, kun on "vähän" tehostettu.

Johtajan pitää hoitaa myös myyntimiehen, pr:n, sihteerin, siivoojan ja matkatoimiston työt oman työnsä ohessa. Mieluiten hallita kaikkien alaistensa työt!

Kassamyyjän pitää hoitaa myös aspa, psykologi, vanhustyö, puheterapia, hyllytys, purku, atk-osaston töitä, veikkaus, talkkarin ja huoltomiehen hommat. Ja nykyään vartiointikin joissain kaupoissa! Miettikää, joissain maissa on ollut jopa tupakkakaupat erikseen!

Kotisairaanhoitajan pitää olla taksikuski, talonmies, siivooja, kokki ja pr lähihoitajan töiden lisäksi, joita on jo itsessään monenlaisia. Kun mun isoäiti teki näitä hommia aikoinaan, sillä oli autokuski erikseen! (Ja siitä kuskista tulikin sitten mun isoisä...)

Jne jne.

Vierailija
16/27 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassamyyjän pitää olla mentalisti, että ymmärtää asiakkaiden horinoista jotain.

Vierailija
17/27 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla asenteella on valtava merkitys. Sinun on aloitettava uudenlainen puhe itsellesi. Esim. Minä opin, minä ymmärrän, minulla on hyvä muisti j.n.e. Myönteinen puhe on aivoille hunajaa. Ne alkavat toimia, niin kuin niiden pitääkin. Älä koskaan moiti itseäsi, vaan jos joku pikku moka käy, sano itsellesi, tuon muistan nyt hyvin. Huomaat, että opit joka päivä uutta.

Vierailija
18/27 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä oikeasti tyhmät eivät edes tajua olevansa tyhmiä, joten ap ei voi olla tyhmä.

Kerrankin joku on hoksannut tyhmyyden todellisen olemuksen. Tyhmyyttä on todellakin se, ettei edes tajua olevansa tyhmä. Ja juuri sellaiset ihmiset toistavat niitä samoja juttujaan vuodesta toiseen, eivätkä edes pyri toimimaan toisella tavalla. Meilläkin on töissä juuri näitä tyyppejä. Muita neuvoessaan ovat kuitenkin maailman älykkäimpiä tietäjiä.

Monesti tämä johtuu tietenkin jostakin muustakin kuin pelkästään henkilöistä itsestään. Kokonaiset organisaatiot saattavat toimia typerästi jostakin syystä. Yleensä kyseessä on kiire, ei ehkä niinkään taitamattomuus. Mutta, outojen tapojen taustalla saattaa silti olla ymmärtämättömyyttä. Itse kohtaan tätä jatkuvasti. Silloin asia ilmenee typerinä ja turhina toimintamalleina.

Vierailija
19/27 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli keskittymisen ongelmat itselläni eka mieleen. Tyyppilliset naiset, joilla on adhd, ajattelevat olevansa tyhmiä ennen kun saavat oikean syyn haasteilleen. Kuten joku jo sanoikin, tyhmä ei tajua yleensä olevansa tyhmä.

Vierailija
20/27 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös keskittymishäiriö eikä mokia saa tulla. Siksi on päällä kokoajan aivan kamala stressi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi