Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö ihmistä, joka suuttuessaan raivoaa ja rikkoo tavaroita, hulluna?

Vierailija
14.04.2022 |

Vai onko ihan normaalia?

Kommentit (249)

Vierailija
221/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt tyhjän huutajia ja raivopäisiä. Kyllä jossain liiraa ja pahasti. 

Vierailija
222/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö jotkut ihan normaalina tuollaista raivoamista ja tavaroiden heittelyä? Minusta se on hyvin epänormaalia. 

Mun mielestä kukaan ei ole tässä keskustelussa pitänyt sitä normaalina, vaan kylläkin (surullisen) inhimillisenä käytöksenä. Kuka tahansa meistä voi napsahtaa, kun tarpeeksi venytetään. 

Totta. Koskelan pojatkin ihan vain inhimillisesti napsahtivat ja tekivät mitä tekivät. Heitä pitää ymmärtää. Sattuuhan tuota kaikille, vai mitä?

Ei kaikille mutta sattuu kuitenkin – on sattunut ennenkin ja tulee sattumaan tulevaisuudessakin, eli kyllä, se on inhimillistä, vaikkakin surullista ja (ymmärrettävästi) monien mielestä hyvin tuomittavaa. '

Inhimillinen ei ole synonyymi hyvälle. 

Ei kannata käyttää sanoja, joiden merkitystä ei ymmärrä. Inhimillinen on käytännössä vastakohta sille, mitä nuo ihmishirviöt tekivät. Inhimillinen ei missään yhteydessä tarkoita sairaalloista toisen yksilön kidutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö jotkut ihan normaalina tuollaista raivoamista ja tavaroiden heittelyä? Minusta se on hyvin epänormaalia. 

Mun mielestä kukaan ei ole tässä keskustelussa pitänyt sitä normaalina, vaan kylläkin (surullisen) inhimillisenä käytöksenä. Kuka tahansa meistä voi napsahtaa, kun tarpeeksi venytetään. 

Totta. Koskelan pojatkin ihan vain inhimillisesti napsahtivat ja tekivät mitä tekivät. Heitä pitää ymmärtää. Sattuuhan tuota kaikille, vai mitä?

Ei kaikille mutta sattuu kuitenkin – on sattunut ennenkin ja tulee sattumaan tulevaisuudessakin, eli kyllä, se on inhimillistä, vaikkakin surullista ja (ymmärrettävästi) monien mielestä hyvin tuomittavaa. '

Inhimillinen ei ole synonyymi hyvälle. 

Inhimillinen virhe on ihmiselle ominainen, ymmärrettävä ja anteeksi annettava. Inhimillinen kohtelu on ihmisarvon mukaista, ihmisiä ymmärtävää ja kunnioittavaa, ihmisystävällistä, lempeää, humaania.

Sinusta siis on ihmisarvon mukaista, ymmärrettävää, lempeää ja ihmisystävällistä tehdä sellaisia asioita, joita nuo pojat tekivät? Ymmärrätkö yhtään, miten sairasta on ajatella noin?

Vierailija
224/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas huvittavat nämä kommentoijat jotka ovat niin paljon meidän tavallisten ihmisten yläpuolella etteivät he ikinä missään tilanteessa voisi raivostua ja mennä siihen liskoaivotilaan, jossa tavaroita heitellään/vedetään turpaan/jotain vastaavaa "skitsoamista". Väitän, että IHAN KUKA TAHANSA MEISTÄ kilahtaa viimeistään siinä vaiheessa kun omaa puolisoa/lasta/lemmikkiä/muuta äärimmäisen rakasta pahoipidellään tai raisk*taan silmien alla – tai kun se kaikkein rakkain, lähin olento pettää sinut. 

Ja edelleen, on ihan eri asiaa raivota ja napsahtaa pikkuasioista kerran viikossa/kuukaudessa/vuodessa kuin räjähtää oikeasta, raskaasta syystä. Me olemme ihmisiä, emme koneita, ja joka ikisellä meistä on tunteet ja ne vaikuttavat siihen, mitä me teemme. 

Tottakai tuollaisissa tilanteissa yrittää päästä väliin ja puolustaa niitä rakkaita kaikin mahdollisin tavoin. Ei se ole mitään järjetöntä napsahtamista. Petetyksi taas kun tulin, tunsin vain sen, että olin... tullut petetyksi. Keho meni ihan voimattomaksi. Mitä olisin siinä tilanteessa riehumalla saavuttanut?

Eipä sillä, jos ei osaa kuin riehua, sitten ei osaa. Ketjun kysymykseen vain vastaukseksi, ei se tasapainoista ole. Niistä liskoreaktioista voi oppia poiskin. Toki monet eivät koe riehumistaan niin pahaksi asiaksi, että viitsisivät vaivautua. Itselleni "hullut" vanhempani olivat varoittava esimerkki. Halusin oppia ilmaisemaan tunteita terveellä tavalla.

Vierailija
225/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhimillinen ei ole synonyymi hyvälle

Paitsi että aika pitkälti on. Ajattele vaikka sanaparia inhimillinen kohtelu. Sisältääkö se mielestäsi jotain pahaa tai väkivaltaista?

Vierailija
226/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että aika pitkälti on. Ajattele vaikka sanaparia inhimillinen kohtelu. Sisältääkö se mielestäsi jotain pahaa tai väkivaltaista?

Alapeukuttajan mielestä siis sisältää. Melkoisen sairaita yksilöitä täällä liikkeellä. Tai ainakin yksi sellainen. 

Vierailija
227/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele sinä puolestasi sanaparia inhimillinen virhe tai inhimillinen osapuoli vaikkapa onnettomuustutkinnassa (ns. human factor). Onko se positiivinen asia?

Vierailija
228/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen hullu sekopää kun raivostun 😢 tänään viimeksi revin kauniin ihanan aamutakin jonka mieheni oli ostanut joskus, vain, että olisin saanut miehen suuttumaan.

Olemme kumpikin syyllistyneet toistemme vaatteiden hajottamiseen, nyt vain raivopäissäni hajotin oman takkini..

Vierailija
229/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen hullu sekopää kun raivostun 😢 tänään viimeksi revin kauniin ihanan aamutakin jonka mieheni oli ostanut joskus, vain, että olisin saanut miehen suuttumaan.

Olemme kumpikin syyllistyneet toistemme vaatteiden hajottamiseen, nyt vain raivopäissäni hajotin oman takkini..

Oletteko hankkineet apua ongelmaanne? Vai kuulutteko niihin, joiden mielestä tuo on ihan normaalia eikä mitään ongelmaa muka ole?

Vierailija
230/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Vierailija
231/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele sinä puolestasi sanaparia inhimillinen virhe tai inhimillinen osapuoli vaikkapa onnettomuustutkinnassa (ns. human factor). Onko se positiivinen asia?

Ei positiivinen, mutta ei myöskään sama asia kuin tietoinen ihmisen/esineen vahingoittaminen. Siksi kahvikupin heittäminen seinään tahallaan ei ole inhimillistä, mutta kahvikupin tiputtaminen vahingossa on. Auttoiko rautalanka?

Vierailija
232/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi enää tekemisissä. Kunnioitus menisi.

Ihanko totta? Entä jos oirehtisi näin voimakkaasti vain sinun seurassa? Vikahan on tietysti yksinomaan muissa, eikö niin?

Vierailija
233/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua voisi auttaa, että hahmottaisi, mitä "aika pitkälti" tarkoittaa. Sehän EI tarkoita samaa kuin "kaikissa tilanteissa". Sana inhimillinen ei aina liity positiivisiin asioihin, mutta siihen liittyy aina tietynlainen ymmärtäväinen sävy. Vertaa: "inhimillinen erehdys" tai "tietoinen vahingoittaminen". Aukeneeko?

Vierailija
234/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, oletin niiden olevan itsestäänselvyyksiä. Aikuisille yleensä on. No esimerkiksi puhuminen on hyvä tapa käsitellä tunteita. Myös kirjoittaminen toimii monilla. Joku maalaa tunteensa. Joku menee lenkille tai salille purkamaan tunteitaan fyysisen toiminnan kautta. Siinä nyt muutama terve tapa. 

Eivät nuo nyt niin hyviä tapoja ole. Esimerkiksi puhuminen on yleensä turhaa, koska kukaan ei halua kuulla vihaisista tunteista yhtään mitään.

Jos joku ei halua kuulla, etsisin sellaisen, joka haluaa, sen sijaan että riehumalla pakottaisin sen haluamattoman kuulemaan.

Vierailija
235/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun näistä raivoamista puolustelevista kukaan ei osaa antaa yhtään syytä sille, miksi tavaroita pitäisi paiskoa sen sijaan, että menisi vaikka metsään huutamaan sitä vihaansa. Sekin kertoo aika paljon ihmisen kehitysasteesta, ettei osaa perustella asioita. 

Eläimet pelästyvät, jos metsässä huutaa. Eläimet ovat tärkeämpiä kuin esimerkiksi joku paperilappu. Eläimet voivat kärsiä, paperilappu ei.

Onko sinulla kaikki hyvin? Jotenkin tuntuu, että sinulle tekisi hyvää vaikka huutaa tyynyä vasten hetki. Se voisi auttaa. 

Tuommoinen ns. höyryjen päästely eivät ole hyvä toimintatapa, koska ne pitkällä aikavälillä vain ruokkivat aggressiota. Se on kuitenkin inhimillistä, koska se on jotain, mitä ihminen tekee, jos ei aktiivisesti pyri vastustamaan sitä.

Vierailija
236/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko hankkineet apua ongelmaanne? Vai kuulutteko niihin, joiden mielestä tuo on ihan normaalia eikä mitään ongelmaa muka ole?

Siis en suutu joka päivä, jostain syystä nyt on ollut meillä tälläistä, siitä on onneksi edellisestä pitkä aika kun tapeltiin jostain ..olihan tuo turhaa ja paskamaista. Mutta mies oli ottanut minun tavarani ja auton avaimet itselleen, etten pääsisi omalla autolla liikenteeseen, siinä sitten repesi omat hermoni..

En jaksa, haluan elää yksin. Silloin ei tule tällistä. Inhoan jos kukaan yrittää kontrolloida.

Vierailija
237/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en suutu joka päivä, jostain syystä nyt on ollut meillä tälläistä, siitä on onneksi edellisestä pitkä aika kun tapeltiin jostain ..olihan tuo turhaa ja paskamaista. Mutta mies oli ottanut minun tavarani ja auton avaimet itselleen, etten pääsisi omalla autolla liikenteeseen, siinä sitten repesi omat hermoni..

En jaksa, haluan elää yksin. Silloin ei tule tällistä. Inhoan jos kukaan yrittää kontrolloida.

Eroaminen on laillista. 

Vierailija
238/249 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tyhmänä, huonokäytöksisenä ja kyvyttömänä itsehillintään.

Normaalia 5-vuotiaalle.

Höpöhöpö. Normaalia 2,5-vuotiaalle.

Normaali 5-vuotias ei raivoa ja riko tavaroita.

Vierailija
239/249 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä hullusta, mutta normaalia ei ole. Itsellä saattaa joskus lipsahtaa kädestä.

Vierailija
240/249 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsymättömänä pidän vaikka usein juuri kypsyyksissään niin toimivat