Alle 40-vuotiaat, oletteko pesseet kerrostaloasunnoista ikkunoita?
Itse en ole koskaan pessyt ikkunoita kertaakaan. Olen aina asunut vuokralla. Mielestäni ikkunoiden pesu ei kuulu vuokralaiselle.
M36
Kommentit (28)
En koskaan. 8 vuotta tässäkin jo asunut.
Nyt vähän haittaa tuokin . Ei kuulu sitte mulle.
Aha, itse pesen joka 2.vuosi kaikki n.45 ikkunapintaa, tosin tämä on oma tämä kotimme vaikka (pieni)kerrostalossa asutaankin.
Ja kyllä se ikkunoiden pesu on sen vuokralaisen homma, ei kuulu vuokranantajan toimenkuvaan.
Tottakai vuokratun huoneiston asiallisessa kunnossa pitäminen kuuluu vuokralaiselle. Ei remontteja tarvitse alkaa tekemään mutta yleisestä siivouksesta ja pinnoista täytyy pitää huolta.
Mitäs ikärasismia se tämä on? Itse pesen joka kevät ja olen vuokralla. Ei ehkä uskoisi mutta viihtyvyys paranee huomattavasti kun on puhtaat ikkunat.
Kyllä, joka kevät pesen ikkunat-M31
En ole aiemmin. Tänä keväänä pesen ekaa kertaa, kun nyt viitisen vuotta tässä asuttua ikkunat on selkeästi sumeat liasta.
Kyllä, keväisin kevätsiivouksen yhteydessä. Joskus syksyllä jos ovat kovin likaiset. En pidä verhoja ikkunan edessä muutoin kuin yöllä, joten puhtaasta ikkunasta on kivempaa katsella ulos.
Kyllä pesen. Siivoan myös asuntoa muiltakin osin. Lisää viihtyisyyttä ja asumismukavuutta kun ei ole lokipaska ikkunassa.
Silloin kun asuin kerrostalossa, ja olin alle 40, nii pesin ikkunat vain kun muutin sisään ja kun muutin pois.
Joo, lapsesta asti, pienenä tietysti aikuisen kanssa. Ihan käsittämätöntä mulle, että jotkut mun ikäiset ja vanhemmatkin ei ole koskaan pessyt ikkunoita. Jopa yksi mun ystävä on tällainen, on kuitenkin saman ikäinen (35). Ja kuuluu myös vuokralaiselle, siinä missä muukin asunnon siistissä kunnossa pitäminen.
Miten joku sietää ikkunoiden likaisuutta? Hyi. No, ilmeisesti ei ole mitään syytä katsella ulos. Pesen ikkunat 1-2 krt vuodessa, että voin nauttia merinäköalasta - jo alle 40-vuotiaana tein näin.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. 8 vuotta tässäkin jo asunut.
Peseekö ne joku muu sitten? Jos ei, eikö yhtään harmita ikkunoiden likaisuus?
No tottakai pesen aina kesällä ja olen alle 40 ja mitä h...ttiä se ikä siihen liittyy? Pidän kotini muutenkin siistinä, en elä sikolätissä
Joka kevät ja syksy. Keittiön ikkuna on ikävän harmaa rasvasta, jos ei sitä pese.
Tietysti pesen. Koko ikäni oon pessyt ikkunat kaksi kertaa vuodessa, niin kerros- kuin rivitalossakin. Kämppää myyntiin laittaessa tuli kerran vielä ylimääräinen talvipesu.
N34
Vuokra-asunnoissa en pessyt koskaan.
Omistusasunnoissa kerta vuoteen.
Meinaat, että ikkunat tarvitsisi pestä vasta 40 vuoden jälkeen?
Voipi olla melkoset likakerrokset niissä jo siinä vaiheessa.
Muuttaessa ja pois lähtiessä, en muuten.