Miksi täällä ei saa mainita, että parin viikon päästä alkaa työttömillä todellinen työnhakurumba?
Uusi työllisyysmalli tulee tuolloin voimaan ja se edellyttää vähintään neljää työnhakua jokaiselle kuukaudelle. Hakujen tulee kohdistua aina eri työpaikkoihin ja työtehtävien olla sellaisia mihin on mahdollista päästä omalla tietotaidolla/koulutuksella. Tämä tekee kahdessa vuodessa sata hakemusta eri työpaikkoihin. Hakemuksen tulee olla räätälöity aina kyseiseen työpaikkaan eli pelkkä hakemuksien monistaminen ei riitä. Tätä valvotaan mm. säännöllisellä soittelulla työttömille.
Kommentit (41)
Lusmut kutiin kirjoitti:
Hyvä juttu!
Kyllä! Tätä on odotettu.
Vierailija kirjoitti:
Työnhakualuehan on harpilla piirrettynä 80 km säteellä.
Se ylettyisi meiltä Tallinnaan saakka. 😂
Uimalla töihin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ylettyisi meiltä Tallinnaan saakka. 😂
Jos sattuisi tärppäämään, pyydä työsuhdesoutuvene palkan päälle.
Käynnistyy todelliset orja markkinat kun työnantajat alkavat käyttämään hyväkseen työttömiä kun työttömän on rangaistuksen uhalla haettava töitä vaikka siittä ei makseta palkkaa millä tulisi toimeen. Nyt jo työnantajat käyttävät työttömiä hyväkseen ja sitä vielä helpotetaan. Työnantajien rahan ahneudella ei ole rajaa
No eipä siinä nyt paljoa hommaa ole kun tekee yhden pohjan jota muokkaa parilla sanalla eri työpaikkoihin. Pohjan tekemisen jälkeen aikaa kuluu alle tunti kuukaudessa. Eikä kaikkien tarvitse hakea edes neljää, ihmisestä ja tilanteesta riippuen se on 0-4.
Kuule ap, miten voi päästä työttömyydestä, ellei niitä töitä hae?
Ja ellei hae koulutukseen?
Tai ellei itse tee yhtään mitään sen eteen, että pääsisi töihin tai koulutukseen?
Kerro se meille kaikille palstalaisille. Ja kaikille suomalaisille yleisesti.
Näyttää siltä että ap haluaakin vain loisia ja elää muiden elätettävänä koko elämänsä.
Mikä oikeus on terveellä ihmisellä jäädä noin vain itse päättämällä, muiden oman alueensa veronmaksjien elätetteäväksi?
Ei ole ihme, että veroprosentit ovat Suomessa niin helvetin korkeat, kun jopa matalapalkkatöissä käyvät elättävät omalla palkallaan suoraan kotiin satoja tuhansia, vain siksi ettei osaa työttömistä huvita tehdä töitä.
Ja keskituloiset ne vasta veroja maksavatkin. Joista osa menee täysin terveiden nuorehkojen ihmisten elättämiseen suoraan kotisohvalle. Lisäksi maksavat myös heidän oluensa ja tupakkansa ja kotiin kuljetut pizzat.
Sairaat ihmiset ja vanhukset ovat eri asia, he tarvitsevatkin apua, ja heille kuuluu yhteiskunnan palveluja.
Mutta terveet eivät tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, miten voi päästä työttömyydestä, ellei niitä töitä hae?
Ja ellei hae koulutukseen?
Tai ellei itse tee yhtään mitään sen eteen, että pääsisi töihin tai koulutukseen?
Kerro se meille kaikille palstalaisille. Ja kaikille suomalaisille yleisesti.
Näyttää siltä että ap haluaakin vain loisia ja elää muiden elätettävänä koko elämänsä.
Mikä oikeus on terveellä ihmisellä jäädä noin vain itse päättämällä, muiden oman alueensa veronmaksjien elätetteäväksi?
Ei ole ihme, että veroprosentit ovat Suomessa niin helvetin korkeat, kun jopa matalapalkkatöissä käyvät elättävät omalla palkallaan suoraan kotiin satoja tuhansia, vain siksi ettei osaa työttömistä huvita tehdä töitä.Ja keskituloiset ne vasta veroja maksavatkin. Joista osa menee täysin terveiden nuorehkojen ihmisten elättämiseen suoraan kotisohvalle. Lisäksi maksavat myös heidän oluensa ja tupakkansa ja kotiin kuljetut pizzat.
Sairaat ihmiset ja vanhukset ovat eri asia, he tarvitsevatkin apua, ja heille kuuluu yhteiskunnan palveluja.
Mutta terveet eivät tarvitse.
Mikä oikeus työnriistäjillä on käyttää muita hyväkseen?
Ihmiset tanssivat rumbaa ja sambaa. Mutta tuo vaikuttaa letkajenkalta.
Olen sen jo aloittanut omaehtoisesti. kyllä se 400-500 euroo lisänä nykypäiväisen työmarkkinatuen ja asumistuen sijaan olis OIKEIN JEES. Vielä ei ole kuulunu mitään?
On se mahotonta mylläkkätä. Ei jää kun 27 täyttä vapaapäivää kuukaudessa.
Ei ole vähintään 4 vaan 0-4 paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä se on nolla tai neljä. Esim. somaliäideille veikkaan tuota nollavelvoitetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä se on nolla tai neljä. Esim. somaliäideille veikkaan tuota nollavelvoitetta
Eihän naisia saa pakottaa tekemään mitä he itse ei halua niin käytännössä tuo haku pakko tulee koskemaan vain miehiä ja tarkennettuna kantasuomalaisia miehiä
En ymmärrä miten tästä näin kohkataan. Eihän mikään tule muuttumaan, jos työtön on jo aiemminkin hakenut töitä aktiivisesti. Se 4 hakemusta viikossa ei edes ole paljoa mitään.
Mikä ihmeen rumba.4 työtä hakea per kuukausi.Ruotsissa vähintään 15 .
Heh. Oikeasti odotan, että ottavat yhteyttä. Olen tehnyt pätkätöitä jo 12 vuotta. Nyt riitti. En mene minnekään pupukursseille, enkä ole edes ilmoittanut sinne lafkaan, että teen freelancerina hommia. Ansiosidonnainen loppui, sen käytin hyväkseni.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen rumba.4 työtä hakea per kuukausi.Ruotsissa vähintään 15 .
Ahaa.Per viikko. Laittakaa puheinkatalogi eteen ja lähettäkää nk Avoimet hakemukset aakkosjärjestyksessä. Kyllä sieltä yks ja toinen vastaa.
No mitäs olet lusmuillut tähän asti kun noin ahdistaa kamala rumba jopa neljästä työhakemuksesta kuukaudessa.
Ja niin, yleensä sitä tosiaan haetaan ihan vaan kerran yhtä työpaikkaa.