Uusi työnhakumalli (eikö työnhaku pysy automaattisesti voimassa?)
Joku väitti, että työmarkkinatorilla pitää erikseen laittaa työnhaku voimaan. En löytänyt mitään sellaista kohtaa. En löydä oma asiointi-kohtaakaan, vaikka sen pitäisi siirtyä työmarkkina-torille. Apua!
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tiedä? Oletteko saanut sähköpostia asiaan liittyen?
Ap
Jos oot työkkärin vanha asiakas uusi aktiivimaalli ei koske sua. Näin mulle sanottiin. Se koskee vaan uusia asiakkaita.
Ja kyllä pysyy voimassa.
Millon tästä tiedotetaan työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos oot työkkärin vanha asiakas uusi aktiivimaalli ei koske sua. Näin mulle sanottiin. Se koskee vaan uusia asiakkaita.
Ja kyllä pysyy voimassa.
Kuinka niin ei koske vanhoja asiakkaita? Oletkohan ymmärtänyt jotain väärin.
Koskee kaikkia ja sivuilta näkee onko työnhaku voimassa vai ei (voit ladata todistuksenkin siitä).
Vierailija kirjoitti:
Kuinka henkilökohtaista tiedottamista kaipaat? Sähköpostia on tullut ja asiasta infoa työkkärin sivuilla. Puhumattakaan että on toitotettu mediassa jo kauan.
Uusi malli tulee epäonnistumaan kuten aikaisemmatkin. Nuo kun eivät muutu työpaikoiksi. Rahan tuhlausta tuo uusikin aktiivimalli. Kuulostaa joltain ahkeralta mallilta joka ehtii olemaan kaikissa medioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja kyllä pysyy voimassa.
En ole ymmärtänyt väärin. Tiedän tämän varmuudella koska mun työkkärin yhteyshenkilö kertoi minulle kun kysyin häneltä. Eli mulla ei ole velvollisuutta hakea työpaikkoja 1-4 kuukaudessa karenssipelon kera. Se koskee vaan uusia asiakkaita
No ei se ole vielä tullut. Omasta asioinnista näet onko voimassa. Pysyy voimassa itsekseen kunhan teet sovitut tehtävät, ihan niin kuin tähänkin asti. Niitä tehtäviä vaan saattaa olla sitten enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka henkilökohtaista tiedottamista kaipaat? Sähköpostia on tullut ja asiasta infoa työkkärin sivuilla. Puhumattakaan että on toitotettu mediassa jo kauan.
Eipä ole tullut sähköpostia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja kyllä pysyy voimassa.
Ei sulle niin sanottu. Totta kai sulla on samat velvollisuudet kuin toukokuusta eteenpäin asiakkaiksi tulevillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja kyllä pysyy voimassa.
En ole ymmärtänyt väärin. Tiedän tämän varmuudella koska mun työkkärin yhteyshenkilö kertoi minulle kun kysyin häneltä. Eli mulla ei ole velvollisuutta hakea työpaikkoja 1-4 kuukaudessa karenssipelon kera. Se koskee vaan uusia asiakkaita
Asiakkaan tilanteen ja alueen mukaan tietysti joustetaan, mutta ei sillä ole tekemistä sen kanssa milloin olet tullut työnhakijaksi.
Millon kerrotaan missä nämä tapaamiset on ja kuinka usein?
Pitääkö hakea 0 vai 4 paikkaa?
Kerrotaanko nämä vasta toukokuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja kyllä pysyy voimassa.
Ei sulle niin sanottu. Totta kai sulla on samat velvollisuudet kuin toukokuusta eteenpäin asiakkaiksi tulevillakin.
Miks valehtelisin? Ei sun tarvii uskoo mua. Mutta näin ollaan mulle sanottu. Työ haku velvoite ei koske vanhoja asiakkaita, mulle selvästi sanottiin kun vielä tarkistin asian ettei varmasti oo velvoitteita. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Millon kerrotaan missä nämä tapaamiset on ja kuinka usein?
Pitääkö hakea 0 vai 4 paikkaa?Kerrotaanko nämä vasta toukokuussa?
Kyllä, toukokuussa. Jos riittää aika edes silloin, mitä epäilen. Käy varmaan sama kuin kuntakokeilun kanssa, moniin otettiin ensimmäisen kerran yhteyttä vasta melkein vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole vielä tullut. Omasta asioinnista näet onko voimassa. Pysyy voimassa itsekseen kunhan teet sovitut tehtävät, ihan niin kuin tähänkin asti. Niitä tehtäviä vaan saattaa olla sitten enemmän.
Onhan se vielä voimassa. Oma asiointi siirtyy työmarkkinatorille. Eli tiedätkö mistä sen jälkeen näkee onko se voimassa? Ja mikä tärkeintä, kuinka se pidetään voimassa?
Huoh.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vielä voimassa. Oma asiointi siirtyy työmarkkinatorille. Eli tiedätkö mistä sen jälkeen näkee onko se voimassa? Ja mikä tärkeintä, kuinka se pidetään voimassa?
Huoh.
Ap
Tietenkin se pysyy voimassa, kunhan teet sovitut tehtävät. Ei se siirtyminen eri sivustolle tarkoita sitä, että tiedot jotenkin katoaisivat. Sitten menet sen uuden sivuston kautta sinne omaan asiointiin.
Vierailija kirjoitti:
Koskee kaikkia ja sivuilta näkee onko työnhaku voimassa vai ei (voit ladata todistuksenkin siitä).
Tottakai tiedän että nykyisestä oma asioinnista näen, että työnhakuni on voimassa VIELÄ. Idea olikin, pysyykö se voimassa automaattisesti kun oma asiointi siirtyy te-palveluista työmarkkinatorille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
Ap
Tietenkin se pysyy voimassa, kunhan teet sovitut tehtävät. Ei se siirtyminen eri sivustolle tarkoita sitä, että tiedot jotenkin katoaisivat. Sitten menet sen uuden sivuston kautta sinne omaan asiointiin.
No mistä sieltä työmarkkinatori.fi sivulta käytän oma asioinnin? Kerro nyt mahdollisimman tarkasti kun tunnut tietävän. En ainakaan ole vielä löytänyt, kun kirjauduin omille sivuilleni. Toki te-palvelut.fi sivulta löydän oman asioinnin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
Ap
No mistä sieltä työmarkkinatori.fi sivulta käytän oma asioinnin? Kerro nyt mahdollisimman tarkasti kun tunnut tietävän. En ainakaan ole vielä löytänyt, kun kirjauduin omille sivuilleni. Toki te-palvelut.fi sivulta löydän oman asioinnin.
Ap
Niin kun se oma asiointi nyt toistaiseksi on vielä te-palvelut-sivulla eikä työmarkkinatorilla... kuinka tollo voit olla?
Ap