Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työnhakumalli (eikö työnhaku pysy automaattisesti voimassa?)

Vierailija
14.04.2022 |

Joku väitti, että työmarkkinatorilla pitää erikseen laittaa työnhaku voimaan. En löytänyt mitään sellaista kohtaa. En löydä oma asiointi-kohtaakaan, vaikka sen pitäisi siirtyä työmarkkina-torille. Apua!

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia työttömänä enkä ole saanut mitään informaatiota koskien tätä mallia.

Vierailija
42/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan tiedä? Oletteko saanut sähköpostia asiaan liittyen?

Ap

Jos oot työkkärin vanha asiakas uusi aktiivimaalli ei koske sua. Näin mulle sanottiin. Se koskee vaan uusia asiakkaita.

Ja kyllä pysyy voimassa.

Koskee se kaikkia asiakkaita, jokaisella työttömällä tulee olla heinäkuun loppuun mennessä työnhakuvelvoite voimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millon tästä tiedotetaan työttömiä?

Kuinka henkilökohtaista tiedottamista kaipaat? Sähköpostia on tullut ja asiasta infoa työkkärin sivuilla. Puhumattakaan että on toitotettu mediassa jo kauan.

Henkilökohtainen tiedote eli kirje kaikille työttömille maksaa noin miljoona euroa. Ihanan kallista!

Vierailija
44/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Toukokuusta alkaen valtakunnallinen te-palvelut.fi-sivuston sisältö ja palvelut siirtyvät osaksi Työmarkkinatoria. Löydät sieltä tutut palvelut, kuten Oma asioinnin, avoimet työpaikat”

Joo ehkä tosiaan olen tollo kun en nyt luota aivan tähän että yhtäkkiä toukokuun alusta sieltä löytyy tämä oma asiointi.

Joku eilen väitti tällä palstalla laittaneensa työnhaun tuolla työmarkkinatorilla voimaan, eli käsitin että se olisi jo nyt mahdollista. En vain itse ole sieltä mitään sellaista kohtaan löytänyt.

Ap

On se siellä, vain 6 klikkausta Työmarkkinatorin etusivulta ja löytyy Oma asiointi. Sitä ei pidä sekoittaa Työmarkkinatorin Omat tiedot-sivuihin.

Vierailija
45/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi milloin joku soittaa minulle tai tulee kutsu tpaamiseen liittyen tähän 0-4 työpaikan hakuun liittyen. Olisi kiva tietää montako työpaikkaa tässä on nyt toukokuusta lähtien haettava. Tarvitseeko hakea yhtäkään ennen kuin joku ottaa yhetyttä sieltä suunnasta?

Eiköhän siitä riitä ihan kirje tai tekstiviesti tms. ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti siitä jos on uusi tehtävä omassa asioinnissa. Miksi tarvitset puhelun tai tapaamisen tuollaista varten?

Kyllä mä ainakin haluan keskustella tuosta monta paikkaa pitää hakea. Tai siitä että missä nuo tapaamiset on.

Paikkojen määrä on 4/kk ja se sovitaan joka suunnitelmassa erikseen. Enää ei tule tietoa, että asiointipäivääsi on siirretty ja saat olla kuukausia rauhassa.

Vierailija
46/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka henkilökohtaista tiedottamista kaipaat? Sähköpostia on tullut ja asiasta infoa työkkärin sivuilla. Puhumattakaan että on toitotettu mediassa jo kauan.

Henkilökohtainen tiedote eli kirje kaikille työttömille maksaa noin miljoona euroa. Ihanan kallista!

Työkkärille annettiin 190 miljoonaa lisää tätä työttömien kyttäämistä varten. Sillekkin rahalle olisi ollut järkevämpiä kohteita.

Vierailija
47/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärsin siitä MOT:in aktiivimallia koskevasta jaksosta, että pitkäaikaistyöttömienkin on haettava tiettyyn määrään työpaikkoja per kuukausi mutta heitä ei koskisi tämä alun tiheä yhteydenottorumba mikä tulee tuoreille työttömille. Eli että viikon sisään yhteydenotto, sitten pikaisesti tapaaminen paikanpäällä/videoyhteydellä, sit kahden viikon välein puhelut kolme? kertaa jonka jälkeen kolme kuukautta itsenäistä työnhakua ja sit taas tiheämmin yhteyksiä.

Vierailija
48/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärille annettiin 190 miljoonaa lisää tätä työttömien kyttäämistä varten. Sillekkin rahalle olisi ollut järkevämpiä kohteita.

Samaan aikaan tiestön kunto rapistuu ja sen rahoitukseen tuli valtavat leikkaukset. On tää hieno maa!

Vierailija
49/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ap hohhaile pääsiäistäsi pilalle siellä, ei sun vielä tarvi mitään tehdä.

Vierailija
50/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle soitti TE-toimiston virkailija viime viikolla.

Sanoi ettei vielä tiedä miten uusi aktiivimalli käytännössä vaikuttaa ja miten siihen pitäisi reagoida.

Ehkä eivät tiedota mitään kun eivät tiedä mitä pitäisi tiedottaa.

Vähän nyt tuntuu siltä, että jotain pitäisi tehdä ja jos ei tee, niin tulee rangaistusta. Mutta kukaan ei vielä tiedä mitä pitäisi tehdä.

Ehkä sieltä jaellaan ensin rangaistuksia ja sitten keksitään ne velvoitteet.

Työkkärin henkilöstölle on järjestetty viimeisen 6 kk aikana massiivinen monen oppitunnin mittainen koulutus asiasta. Miten on mahdollista, että siellä ihan pokkana selitetään, että ei tiedetä mitään?

Käytännössä vanhat asiakkaat tavataan ainakin 3 kk välein, tehdään suunnitelmat ja varmistetaan työnhaut sekä laitetaan entistä useampi opettelemaan työnhakua tai peräti uutta ammattia.

Vierailija
51/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kunnat sai tuosta yli 90 miljoonaa!

Vierailija
52/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan tiedä? Oletteko saanut sähköpostia asiaan liittyen?

Ap

Jos oot työkkärin vanha asiakas uusi aktiivimaalli ei koske sua. Näin mulle sanottiin. Se koskee vaan uusia asiakkaita.

Ja kyllä pysyy voimassa.

Koskee se kaikkia asiakkaita, jokaisella työttömällä tulee olla heinäkuun loppuun mennessä työnhakuvelvoite voimassa.

Sori vaan mutta luotan mun TE-virkailijan sanaan, enkä jonkun vauvapalsta hyypiön. Kun mulle kerran sanotaan että mulla ei ole tulossa työnhakuvelvotetta. Niin sit EI? Simppeli as sh it

Vierailija
53/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee sota niin ei nuoremmat maata tällaisella kohtelulla puolusta. Haastatteluihin ei pääse, se hakeminen on ihan turhaa.

Vierailija
54/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sa a tana kun en oo saanu sitä kevään 2020 koronakirjettäkään vielä.

Vierailija
55/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota niin ei nuoremmat maata tällaisella kohtelulla puolusta. Haastatteluihin ei pääse, se hakeminen on ihan turhaa.

Eduskunta etulinjaan!

Vierailija
56/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee sota niin hoitajat eivät saa poistua maasta, työttömät naiset sen sijaan saavat.

Vierailija
57/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota niin hoitajat eivät saa poistua maasta, työttömät naiset sen sijaan saavat.

Työttömät naiset rakentavat rauhan jälkeen maan uudelleen.

Vierailija
58/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole vielä tullut sähköpostia eikä muutakaan postia asiasta. Olisi mukava tietää, mistä on kyse. Tällä hetkellä tiedossa vain mallin nimi.

Vierailija
59/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen idearikas niin siksi en ole varmaan saanut vakituista työpaikkaa, nyt ymmärrän kaiken.

Vierailija
60/163 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen idearikas niin siksi en ole varmaan saanut vakituista työpaikkaa, nyt ymmärrän kaiken.

Tämä on yläkerrasta näin suunniteltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme