Uusi työnhakumalli (eikö työnhaku pysy automaattisesti voimassa?)
Joku väitti, että työmarkkinatorilla pitää erikseen laittaa työnhaku voimaan. En löytänyt mitään sellaista kohtaa. En löydä oma asiointi-kohtaakaan, vaikka sen pitäisi siirtyä työmarkkina-torille. Apua!
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinne torille pidä mennä paikan päälle, josta sitten hypätään jonkun pick-upin kyytiin joka vie työmaalle?
Olisiko tämä hyvä idea aktivoimaan laiskureita? Kokoontumispaikalta klo 06:00 johon työtön saapuu omin vapaavalintaisin neuvoin ja sään mukaan pukeutuen hän nousee lava-auton kyytiin joka vie työttömät valtion heille määräämille työleireille. Talvella lumenluontia, keväällä katujenputsausta, kesällä risusavottaa, syksyllä lehtien haravointia. Valtio tarjoaa kenttämuonat soppatykistä. Lava-auto palauttaa työttömät kokoontumispaikalle klo 18:00 josta työtön palaa kotiinsa maanantaista lauantaihin. Kieltäytymisvaihtoehtoa ei ole.
Kuulostaa joltai usa/meksiko työkkärilt.
12 tunnin vuorot ja oisko viel 9/päivä työssäkokeilu palkalla?
Aijjaa :D Mulle ei oo vielä kukaan soitellut tai ottanut muutenkaan yhteyttä ja oon ollu "vasta" puoli vuotta työttömänä. Eli oon tällä hetkellä ansiosidonnaisella. Ottaiskohan ne sitten ekana yhteyttä niihin, jotka on kelan päivärahoilla?
Otetaanko lapset mukaan kun muuten päiväkodin tädit tekisi lasun liian pitkästä hoitopäivästä 😅