Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut mollaa, ettei maisteri ole 'mitään'?

Vierailija
14.04.2022 |

Toisessa, jo poistetussa ketjussa sanottiin noin.
Jos nyt lähdetään siitä, että peruskoulun jälkeen puolet menee amikseen ja puolet lukioon. Sitten lukiosta pääsee yliopistoon max puolet. Näistäkään ei kaikki edes valmistu tai jää kandeiksi. Eli pitkä tie, eikä niitä maistereita nyt niin paljoa ole, n 15-20% ikäluokasta

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä provosoidu.

Vierailija
2/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun menetettyjä vuosia ei takaisin saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluun? Koulu on peruskoulu.

Vierailija
4/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt onnistuu hyvin ellei paremmin ilman turhia paperin pyörittäjiä jotka teroissa luulee tietävänsä kaiken mutta ei ymmärrä mitään käytännön asioista

Vierailija
5/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy siihen, miksi akateemisena en enää halua deittailla vain amiksen käyneitä, kun ekana mollataan toisen koulutus.

Kommentista päätellen itse mollaat amiksia mutta olet ilmeisesti loukkaantunut kun joku amis ei pidä sinua parempana niin kuin sinä haluaisit

Vierailija
6/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa väitellä jostain koulutustitteleistä?! 

Ihan oikeasti. Monen mielestä mun tutkinto, merkonomi, ei ole mitään. Mutta mitä sitten? 

Mulle se toi heti vakituisen työpaikan isolle työnantajalle, jolla on mahdollisuuksia kehittyä, kouluttautua ja edetä uralla vaikka kuinka pitkälle. JOS halua on. Ei minusta ihan "ei mitään", mutta muut mietiskelkööt ihan mitä haluavat. 

Ei se, että joku pahansuopa sielu kommentoi maisterin tutkintoa kielteisesti, tarkoita, että siitä katosi saman tien kaikki arvo ja kaikki sen eteen tehty työ on ollut turhaa. Tietenkään.

Vierailija
7/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että opiskeluaika ollaan koomassa? Ehei, elämän parasta aikaa. Biletetään ja verkostoidutaan, tehdään hanttihommia duunarialoilla, kunnes saa oman alan töitä. Köyhyyskin tulee monelle tutuksi, kun pitää opintotuella kituuttaa. Perheenkin voi halussaan perustaa kesken opintojen.

Vierailija
8/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta saa aika hyvän käsityksen amislaisen ja maisterin erosta.

Vierailija
9/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy siihen, miksi akateemisena en enää halua deittailla vain amiksen käyneitä, kun ekana mollataan toisen koulutus.

Ei kaikki. Mitä parempi itsearvostus, sitä vähemmän tarvetta lytätä ketään.

Vierailija
10/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään en ymmärrä koko akateemiset vs. duunarit asettelua. 

Ihmisiä me ollaan kaikki. Eri taidoin ja tiedoin varustettuja, mutta ei kukaan ole parempi tai arvokkaampi, kuin joku toinen. Nimikkeistä ja titteleistä huolimatta.

Vierailija
11/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama montako titteliä ja tutkintoa kenelläkin on tai ei ole, kunhan edes pyrkii elättämään itse itsensä, eikä makoile sohvalla päivät pitkät.

Vierailija
12/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään luet täällä mitään keskusteluja, huomaat kyllä, että jokaista asiaa joku täällä mollaa. Itse asiassa ruokit vaan näitä mollaajia tällä keskustelulla. Tämä maistereiden haukkuja todennäköisesti vaan trollailee tarkoituksenaan kiusata niitä, jotka kokevat olevansa eliittiä maisterintutkintoineen.

Teini-iässä olen itse viimeksi kiistellyt siitä, mikä koulutus on paras. Aikuisena olen oppinut, että paras on se, mikä kullekin sopii. Kaikkia tarvitaan. Turha tapella. Sama kun riitelisitte siitä, kuuluuko rusinat maksalaatikkoon.

Vierailija
13/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentista päätellen itse mollaat amiksia mutta olet ilmeisesti loukkaantunut kun joku amis ei pidä sinua parempana niin kuin sinä haluaisit

Kunnioitan kaikkia ammatteja ja ihmisten valintoja. Ja toivoisin, että kunnioitetaan takaisin. Mutta kun kokemuksesta näin ei ole.

Vierailija
14/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama montako titteliä ja tutkintoa kenelläkin on tai ei ole, kunhan edes pyrkii elättämään itse itsensä, eikä makoile sohvalla päivät pitkät.

Itse makoilen lähinnä sängyllä. Parempi?

Vierailija
15/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä me ollaan kaikki. Eri taidoin ja tiedoin varustettuja, mutta ei kukaan ole parempi tai arvokkaampi, kuin joku toinen. Nimikkeistä ja titteleistä huolimatta.

Yritäppä sanoa jollekin akateemiselle että on ihan samanlainen kuin perus duunarikin niin alkaa kuulumaan heti perusteluita kuinka paljon parempia ihmisiä akateemiset on

Vierailija
16/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maisteri, mieheni taas on käynyt ammattikorkeakoulun. Meillä molemmilla on itsemme näköiset ammatit, joista ansaitsemme ihan mukavasti. Tyytyväisiä ollaan, eikä meillä ole koskaan ollut tarvetta arvostella toistemme koulutuksia.

Vierailija
17/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että opiskeluaika ollaan koomassa? Ehei, elämän parasta aikaa. Biletetään ja verkostoidutaan, tehdään hanttihommia duunarialoilla, kunnes saa oman alan töitä. Köyhyyskin tulee monelle tutuksi, kun pitää opintotuella kituuttaa. Perheenkin voi halussaan perustaa kesken opintojen.

Monet hankkivat myös opiskeluaikana pitkäaikaisia hyviä ystäviä. Mitä enemmän on koulutusta, sitä enemmän on myös erilaisia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia elämässä.

Vierailija
18/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt onnistuu hyvin ellei paremmin ilman turhia paperin pyörittäjiä jotka teroissa luulee tietävänsä kaiken mutta ei ymmärrä mitään käytännön asioista

Luettelapa muutama turha paperinpyörittäjäammatti

Vierailija
19/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse niin duunarikodista kun olla ja voi enkä kuullut eläessäni vanhempien mollaavan koulutusta. Nyt on sitten huvittanut erityisesti amis-miesten passiivisaggressiivisuus koulutusta kohtaan. Puhutellaan näsäviisaasti maisteriksi jne. Hyhhyh, koulutus voi olla matala mutta se ei ole tekosyy olla idiootti - vanhempani sen todistavat!

Vierailija
20/62 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi