Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ylitöissä 4-5 h joka päivä

Vierailija
13.04.2022 |

Mitä tekisit?
Mies jää omasta halustaan ylitöihin joka päivä jolloin meidän yhteydessä aika iltaisin ja todella lyhyeksi, eikä mussa oikein ole virtaa enää mihinkään, kun hän tulee töistä. Työ on vaativaa ja heiltä puuttuu väkeä, mutta tiedän, etteivät muut silti tee samanlaisia työtunteja kuin mieheni. Mies on selkeästi töissä, jos soitan hänelle työpäivän aikana.
Minulla on hylätty ja yksinäinen olo, tuntuu ettei mies priorisoi suhdettamme lainkaan. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta Mies vain loukkaantuu.
Mielipiteitä?

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa tietoa työnarkomaniasta ja puhu miehelle niin, että näytät muutaman parhaan artikkelin ja oikeasti käyt niitä läpi hänen kanssaan.

Puolisollani alkoi lähteä tilanne käsistä uudehkon, hyvin kiinnostavan työpaikan suhteen, ei oikein edes tajunnut kuinka paljon teki töitä (myös kotona viikonloppuisin) ja vaikka hän sai kehuja ja jopa ylimääräisen bonuksen, hän jotenkin pelkäsi työpaikkansa puolesta siksi, ettei muka olisi riittävän hyvä ja toisaalta oli riippuvainen tuosta menestyksestään. Kaikki tietenkin muun elämän (puoliso, kaverit, kotityöt, oma vapaa-aika, riittävä nukkuminen jne.) kustannuksella.

Sain ainakin vähän hillittyä menoa järkevämmäksi alkuksi mainitsemallani tavalla. Epäilemättä joudun tekemään niin silti jatkossakin, nyt taas merkkejä tilanteen huononemisesta. Jos jollain on hyviä ideoita, otan niitä mielelläni vastaan.

Eikö naisten haaveissa ole mies jolla on intohimo jotain kohtaan? Sitten jos mies tekee vähän töitä niin syytetään kunnianhimon ja intohimon puutteesta. Ota teistä nyt selvää taas

Haluan, että mieheni ei kuole 50-vuotiaana tämän takia. Mielestäni elävä puoliso on parempi kuin kuollut. Eikä kyse ollut enää intohimosta rakastamaansa alaa kohtaan kuten aiemmin vaan homma niin sanotusti lähti lapasesta ja oli selvästi pahaksi myös terveydellisesti (stressi, väsymys, riittämätön palautuminen).

Vierailija
22/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee mitä tekee niin ainakin se tekee sitä vältelläkseen sinua.

Ei välttämättä, voi myös esim. pelätä työpanoksensa olevan muuten liian heikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se panee Raimoo. Kiinni ovat jääneet jo ainakin kerran.

Vierailija
24/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tulipas sieltä vastauksia...

Olen kyllä itsekin töissä ja tienaan ovat rahani.

Muutenkin mieluumin haluaisin yhteistä aikaa kuin enemmän rahaa.

Olen miettinyt paljon tuota, että pettääköhän mieheni. Hän vastaa kuiteaina puhelimeen, kun soitan, ja selkeästi kuulen, että on oikeasti työpaikalla. Toki on mahdollista, että mies on ihastunut tai rakastunut johonkin kollegoistaan, ja siksi haluaa jäädä töihin.

En vaan tiedä, mitä tekisin, jotenkin kädetön olo.

Ap

Tiedän työpaikaltani varatun miehen joka puhui ihanan naistyökaverin kuullen vaimolleen puhelimessa ihan normisti..

Vierailija
25/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulipas sieltä vastauksia...

Olen kyllä itsekin töissä ja tienaan ovat rahani.

Muutenkin mieluumin haluaisin yhteistä aikaa kuin enemmän rahaa.

Olen miettinyt paljon tuota, että pettääköhän mieheni. Hän vastaa kuiteaina puhelimeen, kun soitan, ja selkeästi kuulen, että on oikeasti työpaikalla. Toki on mahdollista, että mies on ihastunut tai rakastunut johonkin kollegoistaan, ja siksi haluaa jäädä töihin.

En vaan tiedä, mitä tekisin, jotenkin kädetön olo.

Ap

Tiedän työpaikaltani varatun miehen joka puhui ihanan naistyökaverin kuullen vaimolleen puhelimessa ihan normisti..

Miksei olisi puhunut normaalisti?

Vierailija
26/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti panee sun mutsia, vakavan puhuttelun paikka?

Vierailija
27/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset ylityömäärät ovat laittomia.

Ei ole varsinaista ylärajaa olemassa. "Ostetaan" lisätunteja.

Vierailija
28/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä kannattaa tehdä silloin kun niitä on, ei sellainen oo itsestään selvyys, ylitöistä saa hieman ylimääräistä rahaa, tietysti se kannattaa ottaa vastaan, ei eläminen ole ilmaista. Vanhetessaan sitä ei kuitenkaan jaksa painaa töitä samalla tavalla kuin nuorena. Nyt ois hyvä hetki hommata sellaista elintasoa mitä on itselleen haaveillut...

Ai että tämänkaltaiset kommentit ovat sitten huvittavia! Joo kyllä kannattaa painaa jos laittaisi ne rahat oikeasti tuottaviin asioihin esim rahastoihin? mutta miten suurin osa elää on se että uhrataan elämä töissä ja tuhlataa ne rahat tavaroihin, autoihin ja muuhun hömppään. Nuoruus, terveys, aika ja ihmissuhteet uhrataan työlle! Ja minkätakia loppupeleissä? Tavaroiden.

Vierailija
29/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxwelll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä kannattaa tehdä silloin kun niitä on, ei sellainen oo itsestään selvyys, ylitöistä saa hieman ylimääräistä rahaa, tietysti se kannattaa ottaa vastaan, ei eläminen ole ilmaista. Vanhetessaan sitä ei kuitenkaan jaksa painaa töitä samalla tavalla kuin nuorena. Nyt ois hyvä hetki hommata sellaista elintasoa mitä on itselleen haaveillut...

Ai että tämänkaltaiset kommentit ovat sitten huvittavia! Joo kyllä kannattaa painaa jos laittaisi ne rahat oikeasti tuottaviin asioihin esim rahastoihin? mutta miten suurin osa elää on se että uhrataan elämä töissä ja tuhlataa ne rahat tavaroihin, autoihin ja muuhun hömppään. Nuoruus, terveys, aika ja ihmissuhteet uhrataan työlle! Ja minkätakia loppupeleissä? Tavaroiden.

Sinun oletukella tuo olisi jatkuva tilanne, todellisuudessa ne ylityöt on harvinaista herkkua. Nykyään joutuu tekemään enimmäkseen plusjoustoja, saa sitten joskus pitää niiden edestä vapaata. Joku on voinut vetää joustot pahasti miinukselle ja määrätään korvaamaan ne.

Vierailija
30/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä asialle mitään jos et ole valmis siihen, että syyksi saattaa paljastua, ettei mies ole sinusta enää niin kiinnostunut kuin ennen tai että on työnarkomaani tms. Vasta sitten pystyt oikeasti vaatimaan kunnon keskustelua asiasta, kun olet valmis sanomaan että suhde ei jatku ellei asiaa käsitellä.

Vierailija
31/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suhde varattuun mieskollegaan joka tekee usein ylitöitä muutamia tunteja. Ei olla tehty mitään fyysistä vielä, mutta suunniteltu kyllä kun saadaan tilaisuus. Mutta ihan töitä se mies tekee sen ajan kun töissä on, viestittelee sieltä minulle joka olen jo kotona.

Vierailija
32/150 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset ylityömäärät ovat laittomia.

Ei ole varsinaista ylärajaa olemassa. "Ostetaan" lisätunteja.

Työajanseurannassa näkyy tuntikertymät ha milloin ne on tehty.

Vierailija
33/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus ukon kanssa hänen rahojensa käytöstä. Ja vapaa-ajan...

Vierailija
34/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tehdä noin paljon jos lakia noudattaa.

esim joustovapaat ei kerrytä ylitöitä.

Vierailija
35/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahda siellä työpaikalla joku ilta miehen luona niin näet mitä on meneillään.

Vierailija
36/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on niin hidas työssään, ettei 8 tuntia riitä.

Vierailija
37/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin miehen ylityöt tarkoittivat lopulta toista perhettä. 

Vierailija
38/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No erosin tuollaisesta työnarkomaanista enkä ole päivääkään katunut. 

Oli tyytyväinen, kun ruoka oli valmista hänen tullessaan kotiin. Tunsin olevani vain jonkinlainen piika, joka piti kodin puhtaana ja laittoi ruuat valmiiksi. 

Vierailija
39/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa nyt vähän siltä, että suurin osa naisista ei tee niitä ylitöitä? Meillä on töissä tilanne täysin räjähtänyt käsiin, että meistä jokainen joutuu venymään ja ylityötunneilta ei vaan voi kukaan välttyä. Rekryt on koko ajan auki, mutta tekijöistä on pulaa.

Vierailija
40/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla jo aika väsynyt tähän tilanteeseen ja tuntuu, että omat tunteet miestä kohtaan ovat myös muuttumassa. Aiemmin odotin häntä illalliselle, lenkille jne. mutta nyt en enää jaksa, kun en koskaan tiedä, milloin hän tulee kotiin. Aiemmin minulta jäi usein lenkit tekemättä, kun turhaan odotin miestä kotiin, joten nykyään käyn lenkillä yksin, aamuisi tai työpäivän lomassa.

Mieheni on luonteeltaan hyvin perfektionisti ja asioiden valmiiksi saaminen kestää häneltä usein todella kauan. Heillä on töissä liian vähän väkeä töiden määrään suhteutettuna ja mies sanoo, että kokee, että hänen pitää auttaa kolleegoitaan, koska nämäkin ovat aikoinaan auttaneet häntä. Tilanne on kuitenkin jatkunut näin jo useita kuukausia eikä siihen näy tulevan muutosta.

Meillä ei ole lapsia, joten sikäli hänen ylitöistään ei koidu minulle enempää hommaa, vaikka kyllä teen suurimman osan kodinhoidosta.

Oikeastaan kyllä luotan mieheen, vaikka se vaikuttaakin varmaan sinisilmäiseltä. Hän on kiltti ja hellä, kun olemme yhdessä. Lähinnä itseni on vaikea suhtautua häneen yhtä rakastavasti, kun hän tulee kotiin iltaisin, jälleen usean tunnin myöhässä. Joten tavallaan jopa ymmärrän, jos häntä ei huvita tulla kotiin, kun itse mökötän jo valmiiksi, joten kierre on valmis.  

Olen myös itse aamuvirkku ja iltaisin alan olla jo väsynyt, eikä minua niin huvita enää lähteä ulos tms. 

Haluaisin vain nähdä, että mies edes joskus laittaisi minut ja meidän suhteemme etusijalle työn sijasta. Kaipaan häntä ja yhdessäoloamme.  Vapaapäivät vietämme aina tiiviisti yhdessä ja meillä on mukavaa.

Ja jos jotain kiinnostaa, olemme molemmat jo yli 40v., minä muutaman vuoden miestäni nuorempi. Olen ihan mukiinmenevän näköinenkin, ja urheilullinen. Jos sillä nyt on mitään merkitystä.

Luonteeltani taidan olla ehkä vähän liiankin kiltti, joku muu ei ehkä olisi katsellut tällaista tilannetta näinkään kauan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan