Tiesittekö, että vauvan imetys voi kestää tunninkin?
Tässä siis syy, miksi jotkut äidit eivät vaan mene imettämään lastenhoitohuoneeseen tai vessaan jos vauvaa pitää imettää esimerkiksi ravintolassa, vaan mieluummin imettävät siinä oman ruokailun ohella. Imettäminen ei ole kaikille mikään muutaman minuutin tapahtuma, kuin vessassa käyminen.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Mulla voi mennä jopa tunti muutes paskalla, et ei välttämättä pysty johonki vessaa menee. Oon paskantanu esim työmatkalla bussissa kun töihin piti mennä.
Mä piereskelen missä lystää. Jos ei tykkää hajusta voi mennä muualle 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa voi syöttää lapselle tuttipullosta maitoa. Joko korviketta tai aiemmin rinnasta pumpattua.
Niin voi. Tai sitten voi imettää.
Tai sitten voi olla menemättä ravintolaan vauvan kanssa.
Tai sitten voi ensin syöttää vauvan kotona ja sen jälkeen lähteä ravintolaan. Täydellä vatsalla vauva jaksaa kyllä pari tuntia.
Toki voi. Mutta miksi pitäisi antaa rajoittuneiden ihmisten määritellä, koska menee ravintolaan ja koska ei? Katsos kun sinä voit olla menemättä ravintolaan, jos imetys sinua noin kovasti ahdistaa.
Maailma ei pyöri teidän narsistien ympärillä vaikka niin luulettekin.
Kuka on narsisti? Se joka syöttää vauvaansa vai se, joka yrittää kertoa kuinka muun maailman pitäisi syöttää vauvojaan jotta hänellä olisi hyvä mieli?
Se, joka laukoo tekevänsä mitä lystää ja jos muut ei siitä pidä, menkööt muualle.
Nyt et ymmärrä narsismin olemusta. Narsisti ei anna toisille valinnanvaraa.
Kyllä imetyksen voi keskeyttää, jollei olosuhde sille ole oikea. Tuskin kukaan istuu ravintolassa vauva tissillä 2,5 tuntia, kun muut ovat lopettaneet ruokailun jo tuntia aiemmin.
Ja sit se yrjöää ja alkaa taas huutaa.
Vieläkö ihmettelette miksi ihmiset ottaa mieluummin koiran? Se syö puolessa minuutissa minkä jälkeen sen kanssa voi tehdä jotain muuta.
Olen mies, mutten ymmärrä näitä, jotka rinnastaa imetyksen pieremiseen tai ulostamisen!
Imetys takaa vauvan pysymisen hengissä! Se ei ole mitään "kiusallani tässä imetän" - toimintaa.
Toki olen pahoillani teidän puolesta, joilla on kehityksessä mennyt jotain niin pahasti vikaan, että luulette pieremisen ja imettämisen olevan sama asia. Newsflash: eivät todellakaan ole. Tai sitten te olette huonoja provoja.
Jos jotakuta imetys häiritsee, voi kääntää katseen muualle. Enkä muuten ikänäni ole nähnyt julkisesti imettävän naisen tissiä, siinähän näkyy vain se vauvan pää!... Ellei sitten mene tyyliin 10 cm päähän naisesta ja vauvasta tölläämään?!
M35
Vierailija kirjoitti:
Kyllä imetyksen voi keskeyttää, jollei olosuhde sille ole oikea. Tuskin kukaan istuu ravintolassa vauva tissillä 2,5 tuntia, kun muut ovat lopettaneet ruokailun jo tuntia aiemmin.
Imettää voi myös liikkuessa, ei siinä ole pakko olla paikallaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, mutten ymmärrä näitä, jotka rinnastaa imetyksen pieremiseen tai ulostamisen!
Imetys takaa vauvan pysymisen hengissä! Se ei ole mitään "kiusallani tässä imetän" - toimintaa.
Toki olen pahoillani teidän puolesta, joilla on kehityksessä mennyt jotain niin pahasti vikaan, että luulette pieremisen ja imettämisen olevan sama asia. Newsflash: eivät todellakaan ole. Tai sitten te olette huonoja provoja.
Jos jotakuta imetys häiritsee, voi kääntää katseen muualle. Enkä muuten ikänäni ole nähnyt julkisesti imettävän naisen tissiä, siinähän näkyy vain se vauvan pää!... Ellei sitten mene tyyliin 10 cm päähän naisesta ja vauvasta tölläämään?!
M35
Sano muuta, on kyllä ankea lounastaa, jos vieraskoreiden äitien takia on nälkään kuolleita tenavia koko pirtti täynnä.
Ja katsoa muualle, jos tämä imetys tapahtuu vaikka suoraan sun edessä?
Vierailija kirjoitti:
M35
WORD! Mä olen hyvin estoinen ja neuroottinen ihminen, enkä halua nähdä muiden ihmisten tissejä enkä perceitä. Saan inhonväristyksiä myös siitä, jos joku syö suu auki tai mässyttää syödessään, tai puhuu ruoka suussa. Selluliitin näkeminen ällöttää myös. Arvatkaa kuinka monta kertaa olen joutunut poistua ravintolasta tai kahvilasta, kun siellä vastapäätä / lähellä istuva joko mässyttää, puhuu ruoka suussa tai märehtii suu auki ruokaansa?! Tai kuinka monta kertaa tahtomattani näen keväisin ja kesäisin pikku shortseissa hilluvia selluliittireisiä?! Aivan, ehkä muutaman sata kertaa. Kaikkia näitä.
Arvatkaa kuinka monta kertaa olen joutunut katsella imettävän naisen tissejä? 0! Nolla kertaa! Ja kyllä, olen osunut ravintolaan/puistoon/urheilutapahtumaan, jossa imettäviä naisua ON näkynyt imettämässä. Kukaan ei vaan missään imetä ylävartalopaljaana. Ei siinä mittään edes vilahda. Eikö yksikään vauva ole tissiä imiessään ikinä äännellyt niin kovin, että olisin huomannut. Moni aikuinen mässyttää ruokaansa paljon häiritsevemmin!!!!
Ja jotkut vielä kuvittelevat, kuinka äidillä ei ole muuta kuin aikaa ja helposti tekee puolison työaikana kotityöt, siinä sivussa, vaikka se imetys voi kestää tunnin ja imetyskertoja 6-12/vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
WORD! Mä olen hyvin estoinen ja neuroottinen ihminen, enkä halua nähdä muiden ihmisten tissejä enkä perceitä. Saan inhonväristyksiä myös siitä, jos joku syö suu auki tai mässyttää syödessään, tai puhuu ruoka suussa. Selluliitin näkeminen ällöttää myös. Arvatkaa kuinka monta kertaa olen joutunut poistua ravintolasta tai kahvilasta, kun siellä vastapäätä / lähellä istuva joko mässyttää, puhuu ruoka suussa tai märehtii suu auki ruokaansa?! Tai kuinka monta kertaa tahtomattani näen keväisin ja kesäisin pikku shortseissa hilluvia selluliittireisiä?! Aivan, ehkä muutaman sata kertaa. Kaikkia näitä.
Arvatkaa kuinka monta kertaa olen joutunut katsella imettävän naisen tissejä? 0! Nolla kertaa! Ja kyllä, olen osunut ravintolaan/puistoon/urheilutapahtumaan, jossa imettäviä naisua ON näkynyt imettämässä. Kukaan ei vaan missään imetä ylävartalopaljaana. Ei siinä mittään edes vilahda. Eikö yksikään vauva ole tissiä imiessään ikinä äännellyt niin kovin, että olisin huomannut. Moni aikuinen mässyttää ruokaansa paljon häiritsevemmin!!!!
Sori, mutta tää viesti aiheutti nauruhepulin! 😂 Ei, en vähättele ongelmaasi, mutta tuo on niin totta! Moni aikuinen ruokailee tosi ällöttävästi, ja itseasiassa moni taapero ja vanhempi lapsi syö ällömmin ja äänekkäämmin, kuin vauva tissillä 😂 ja hmmm, en minäkään ole imettävän äidin tissejä nähnyt. Mikä siinä imetyksessä siis edes vois mua ällöttää?
Voi jestas, kun jollakin on ongelma... 🙄🙄
Ei kiinnosta imetyksiesi kestot tippaakaan. Täytyy olla kyllä jotain vikaa asiassa, jos tunti menee. Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Itse en ihan noin monesta asiasta häiriinny, mutta näistä samoista syistä ihmettelen aina, kun joku nostaa keskusteluaiheen esille kuinka "julkisesti ei saa imettää koska se ällöttää".?! Niin mikä siinä ällöttää, ai ne tissit? Eihän ne edes näy! Vauvan ääntely? Mikä ääntely, syövä vauvahan nimenomaan on hiljainen vauva!
Mässyttävä, jurrissa älämölöä pitävä aikuinen se yleensä mua häiritsee ravintolassa 😅 en ikinä ole häiriintynyt imettävästä äidistä ja vauvasta, koska ne on niin huomaamattomia. Ja minäkään en pidä tisseistö, enkä vauvoista enkä lapsesta. Olen estoinen homomies. Mutta, kuten sanottu, ihmettelen missä noita tissit paljaana imettäjiä sitten muka näkyy??!
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas, kun jollakin on ongelma... 🙄🙄
Ei kiinnosta imetyksiesi kestot tippaakaan. Täytyy olla kyllä jotain vikaa asiassa, jos tunti menee. Haloo!
Kerro sitten, mikä olisi säädyllinen aika imettää vauvaa ja kuinka monta kertaa vuorokaudessa?
Siitäkös vasta huuto syntyisi, jos joku imettävä äiti tosiaan varaisi sen ravintolan vessan imetykselle vaikka puoleksikin tunniksi. Eiköhän olisi eturauhasvaivaiset kusihätäiset ukot jo ovella meuhkaamassa, taas.
Vierailija kirjoitti:
Siitäkös vasta huuto syntyisi, jos joku imettävä äiti tosiaan varaisi sen ravintolan vessan imetykselle vaikka puoleksikin tunniksi. Eiköhän olisi eturauhasvaivaiset kusihätäiset ukot jo ovella meuhkaamassa, taas.
Tätä minäkin olen toitottanut näille imetysvihaajille! Ja ei, minulla ei ole kosketuspintaa imetykseen, lapseton mies kun olen, mutta ei hemmetti nyt aleta vähiä vessoja tukkimaan tunniksi imetystä varten, kun imettää voi siellä pöydässäkin! Ulostaa voi vain siellä vessassa. Ja varmaan moni imettävä arvostaisi jotain erillistä rauhallista imetystilaa (?) mutta harvassa paikassa tuommoisia on. Se jota imetys häiritsee, niin katsokoot muualle, mä lyön vaikka vetoa ettei se imettävä äiti ole sun nenän edessä. Tai jos häiritsee imetys silloinkin kun et näe sitä, niin suosittelen terapiaa
Mutta älkää nyt härregyyd kannustako imettöjiö varaamaan vessoja tunniksi!
Tiesin kyllä, että voi kestää pitkään, mutta itsellä ei kestänyt. Pari ensimmäistä vuorokautta vauvani tilasivat maitoa lähes koko ajan, mutta maidon noustua ongelmana oli liian vuolas heruminen, joka valitettavasti aiheutti myös vatsavaivoja ja pulauttelua vauvoille. Imetys kuitenkin kesti nopealla herumisella vain noin 5 minuuttia/kerta. Kaikki kolme lastani olivat täysimetyksellä 4-5kk ja kasvoivat hyvin ja kokonaisuudessaan imetys kesti reilun vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa voi syöttää lapselle tuttipullosta maitoa. Joko korviketta tai aiemmin rinnasta pumpattua.
Kaikki vauvat ei suostu syömään tuttipullosta. Että sitten vaihtoehtona on vain se tissi, joka toki onkin luonnon suunnittelema ruokintaväline.
Se, joka laukoo tekevänsä mitä lystää ja jos muut ei siitä pidä, menkööt muualle.