Mies sairastui koronaan ja käskin hänet mökille sairastamaan. Nyt 7. päivä menossa , joko miehen uskaltaisi päästää kotiin ?
Itse kuulun riskiryhmään ja välttelen koronatartuntaa viimeiseen asti. Olen tehnyt etätöitä koko korona-ajan ja poistun kotoa vain ffp-maskin kanssa asioimaan. Miehen koronatartunnan myötä meille oli täysin selvä asia ettei mies jää kotiin sairastamaan ja altistamaan minua riskiryhmäläistä, joten mies lähti mökille koronan viettoon. Milloin miehen uskaltaisi päästää koronaturvallisesti kotiin?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse lähtenyt mökille vaan käskit sairaan ihmisen mökkiolosuhteisiin?
En pysty tekemään etätöitä sieltä koska nettiyhteydet pätkivät jatkuvasti.
Koronapsykoosit tulille. Ai et aio ikinä sairastua mihinkään koronaviruksista? Onnea yritykseen!! Minkä ikäinen olet, aiotko 85vuotiaaksi kuvitella olevasi turvassa maskirätin kanssa?
Miehellä oli korona. Ei tarttunut minulle eikä lapsille, vaikka mies eli normaalisti kanssamme. Myöhemmin lapset saivat koronan, minä en vaikka lapset tottakai olivat koronassa kotona kanssani.
Olisin tilanteessasi itse mennyt mökille, jos ei kerran uskalla koronaan sairastuneen kanssa olla edes samassa kodissa.
Tämä oli ehkä psykoottisin aloitus koronaan liittyen täällä.
älä päästä vielä kotiin, meillä on hauskaa täällä tv: mellu
Vai on mies häädetty mökille. Kumpaakohan potee, koronaa vai krapulaa?
Provohan tämä varmaan on, mutta huh huh. Enpä kyllä itse katselisi tuollaisen jälkeen puolisoa, jos työntäisi minut sairaana yksin mökille. Mitä jos mies siellä saa yksinään hengenahdistusta tai muuta? Kiva olla tyytyväisenä kotona miettimässä, että no sentään ei täällä minun vaivoikseni tukehdu
Mökkiolisihteitakin on erilaisia, emme tiedä millainen mökki ap:n tapauksessa on kyseessä tai missä se sijaitsee. Koronan voi myös sairastaa hyvin eritasoisesti: osa ei edes huomaa minkäänlaisia oireita ja joku toinen kituu teholla ensin kuukausia ja siirtyy sieltä sitten hautaan. Suurimmalla osalla korona on jotain tältä väliltä.
Vastauksista voisi luulla, että mökille "joutuminen" on pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua. Mielenkiintoista, että niin moni suomalainen kuitenkin viettää runsaasti aikaa mökillä ja lisäksi vielä maksaa siitä.
Vasta 10 päivää on todennäköisesti turvallinen, karanteeni lyhennettiin Suomessakin käytännön syistä, ei perustuen näyttöön tartuttavuudesta (päinvastoin, on näyttöä päinvastaisesta). Alan tutkijat eivät suosittele tartuntaa kenellekään, joten ap:n riskiryhmäläisenä ei sitä kannata erikseen hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä varmaan on, mutta huh huh. Enpä kyllä itse katselisi tuollaisen jälkeen puolisoa, jos työntäisi minut sairaana yksin mökille. Mitä jos mies siellä saa yksinään hengenahdistusta tai muuta? Kiva olla tyytyväisenä kotona miettimässä, että no sentään ei täällä minun vaivoikseni tukehdu
Jos on hengenahdistusta, soitetaan ambulanssi. Sama koskee myös yksinasuvia.
Vierailija kirjoitti:
Mökkiolisihteitakin on erilaisia, emme tiedä millainen mökki ap:n tapauksessa on kyseessä tai missä se sijaitsee. Koronan voi myös sairastaa hyvin eritasoisesti: osa ei edes huomaa minkäänlaisia oireita ja joku toinen kituu teholla ensin kuukausia ja siirtyy sieltä sitten hautaan. Suurimmalla osalla korona on jotain tältä väliltä.
Vastauksista voisi luulla, että mökille "joutuminen" on pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua. Mielenkiintoista, että niin moni suomalainen kuitenkin viettää runsaasti aikaa mökillä ja lisäksi vielä maksaa siitä.
Vasta 10 päivää on todennäköisesti turvallinen, karanteeni lyhennettiin Suomessakin käytännön syistä, ei perustuen näyttöön tartuttavuudesta (päinvastoin, on näyttöä päinvastaisesta). Alan tutkijat eivät suosittele tartuntaa kenellekään, joten ap:n riskiryhmäläisenä ei sitä kannata erikseen hankkia.
Meillä on hyvätasoinen mökki, on sisäwc kun sitä joku tuolla aiemmin mietti. Juokseva vesi ja lähimpään kauppaan alle 100 km. Ainut huono puoli se että netti toimii hyvin huonosti.
No toihan olisi just luvusta. Viikko luvan kanssa mökillä. Kelpaisi mulle vaikka sairaanakin.
Siis come on, ei kai tätä sentään kukaan oikeasti uskonut?
Vierailija kirjoitti:
No toihan olisi just luvusta. Viikko luvan kanssa mökillä. Kelpaisi mulle vaikka sairaanakin.
Tarvitsetko luvan omalle mökillesi menemiseen?
Taitaa olla korkea aika jättää sika.
kun oireet loppu, mutta taitaa miehellä olla "oireita" niin ei ole tulossa kotiin... nauttii olosta mökillä
Hei muija, en tuu vielä kuukauteen. Meillä Mellun kanssa vielä paljon opeteltavaa toisistamme. Huomenna kokeillaan kakkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaa. Tartuttavuus on noin viikko.
5 päivää on karanteeni.
Meillä töissä karanteeni/sairauspoissaolo lasketaan kaavalla 0 + 5 päivää niin että 0 = testituloksen vastauspäivä ja siitä seuraavat 5 päivää karanteenia jota tarvittaessa jatketaan + 5 päivää jos oireita edelleen on.
Meillä ensimmäinen oirepäivä on 0 ja siitä sitten 5 päivää eteenpäin sairaslomaa. Itse olin vielä toiset 5 päivää etätöissä ennen kuin menen työpaikalle.
JS🐷!