Mies sairastui koronaan ja käskin hänet mökille sairastamaan. Nyt 7. päivä menossa , joko miehen uskaltaisi päästää kotiin ?
Itse kuulun riskiryhmään ja välttelen koronatartuntaa viimeiseen asti. Olen tehnyt etätöitä koko korona-ajan ja poistun kotoa vain ffp-maskin kanssa asioimaan. Miehen koronatartunnan myötä meille oli täysin selvä asia ettei mies jää kotiin sairastamaan ja altistamaan minua riskiryhmäläistä, joten mies lähti mökille koronan viettoon. Milloin miehen uskaltaisi päästää koronaturvallisesti kotiin?
Kommentit (43)
Uskaltaa. Tartuttavuus on noin viikko.
Onko mökki Porvoossa vai teidän koti Porvoossa?
Mitä jos miehesi saa vakavan tautimuodon? Onhan mökillä juokseva vesi yms mukavuudet. Ei ole kiva ulkohuusissa käydä talvella ja sairaana.
Anna sen nyt olla ihan rauhassa siellä. Tulee kun tulee, jos tulee.
Japanilaistutkimuksen mukaan voi tartuttaa vielä 10. päivänä. Tästä oli hiljattain jossain uutisessakin mainittu.
Vierailija kirjoitti:
5 päivää on karanteeni.
Vierailija kirjoitti:
Japanilaistutkimuksen mukaan voi tartuttaa vielä 10. päivänä. Tästä oli hiljattain jossain uutisessakin mainittu.
Eli kannattaisi pelata varman päälle ja antaa miehen olla mökillä vielä 7 päivää? 7+7=14 olisi varmaan varma suoja tartunnalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kannattaisi pelata varman päälle ja antaa miehen olla mökillä vielä 7 päivää? 7+7=14 olisi varmaan varma suoja tartunnalta
Käy nyt edes viemässä miehelle syömistä ja muuta viihdykettä sinne mökille... vai kalastaako hän itse ruokansa?
No jos naapurin Pertsa on jo p*nnut sinua tarpeeksi, niin anna välillä miehellesikin.
Mutta ihan oikeasti, mistä näitä vajaaälyisiä tänne riittää kyselemään typeriä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 päivää on karanteeni.
Meillä töissä karanteeni/sairauspoissaolo lasketaan kaavalla 0 + 5 päivää niin että 0 = testituloksen vastauspäivä ja siitä seuraavat 5 päivää karanteenia jota tarvittaessa jatketaan + 5 päivää jos oireita edelleen on.
Onko mies vielä hengissä? Jos on, niin käske olla siellä vielä toiset 10 päivää. Turha ottaa riskiä
Jätä se sika kokonaan,ei se siitä muuksi muutu.
Jos mieheni patistaisi minut tuossa tilanteessa mökille, en varmaan enää palaisi sieltä takaisin.
PS. Tartuttavuus alkaa jo 48h ennen oireita, eli vaikka mies olisi mennyt heti oireiden alkaessa sinne mökille, olisit todennäköisesti jo saanut tartunnan jos olet saadaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden vaimo siellä.
Onko jotain moraalisesti arvelluttavaa jos riskiryhmäläinen vain suojaa selustansa vaaralliselta tartuntataudilta?
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni patistaisi minut tuossa tilanteessa mökille, en varmaan enää palaisi sieltä takaisin.
PS. Tartuttavuus alkaa jo 48h ennen oireita, eli vaikka mies olisi mennyt heti oireiden alkaessa sinne mökille, olisit todennäköisesti jo saanut tartunnan jos olet saadaksesi.
Minä en sitä tartuntaa kuitenkaan saanut, viimeksi tänään tein koronatestin. Ja haluan pelata varman päälle että en sitä koronaa tule ikinä saamaankaan.
Miksi et itse lähtenyt mökille vaan käskit sairaan ihmisen mökkiolosuhteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en sitä tartuntaa kuitenkaan saanut, viimeksi tänään tein koronatestin. Ja haluan pelata varman päälle että en sitä koronaa tule ikinä saamaankaan.
Onnea ja menestystä yritykseen ja loppuelämän väliseen ja kotona kyhjöttämiseen! Ei olisi suurimmalle osalle ihmisarvoista elämää, mutta ehkä jollekin sopii.
Vie pari kolme koppaa bissee.... Käske olla vielä viikko.
Jos on oireeton niin kyllä