Voiko vauvaan suhtautua kuin lemmikkiin?
Vauvahan on lopulta tosi yksinkertainen otus eikä se vielä voi ilmaista itseään puheella.
Ruokaa, lepoa, vähän jotain tekemistä ja ulkoilua, vaipanvaihtoa ja sylittelyä/paijailua & kylvettämistä?
Vähän kuin vaikka koiranpentu, mutta itkee äänekkäämmin ja enemmän.
Olenko ihan kaheli jos ajattelen vauvanhoitoa näin yksinkertaisesti? :D
Kommentit (48)
Ainakin iso ero on se, että vauva tarvitsee lähes koko ajan hoivaa ja huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Ei silloin jos sen laittaa vauvahäkkiin (pinnasänky tai leikkikehä).
Vierailija kirjoitti:
Voi, ihan samalla lailla avuton on koiranpentukin alussa, tarvitsee hoivaa, huomiota ja kasvattamista.
Niin, se aika kestää muutaman viikon. Aika iso on jo luovutusiässä ja suurin vaiva opettaa sisäsiistiksi ja se onnistuu olosuhteista riippuen muutamassa viikossa.
Oma kokemukseni on sekä ihmisvauvoista että koiravauvoista ;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei silloin jos sen laittaa vauvahäkkiin (pinnasänky tai leikkikehä).
Ei sitä vauvaa valveilla ollessa jätetä yksin pinnasänkyyn eikä leikkikehään.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikki sopii hoivaviettiin paremmin koska se ei halua itsenäistyä ja muuttaa eri asuntoon jossa tehdä oman mielensä mukaan
Emäni yrittää estää aikuistumiseni. Olen 16-vuotias ja hän kai alkaa tajuamaan etten parin vuoden päästä enää ole hänen valtansa alla. Haikailee kotileikin perään, haluaa itse shoppailla vaatteeni ja ostaa minulle välillä jotain lapsille tarkoitettuja leluja, kuten pehmoleluja tai jotain duploja. Alkaa raivoamaan mielipuolisesti jos en ota näitä vastaan ja soittelee sukulaiset läpi kuinka se lapsi on taas ollut niin vaikea ja kuinka pienten lasten kanssa on niiiiin raskasta. Yöunetkin hänellä kuulemma menee minun itsekkyyteni takia, kun en suostu käyttämään hänen rakkaudella ostamaansa Winx-klubi -paitaa. Myös alkanut käyttää korostetun paljon sanaa ”lapsi” nimeni sijaan puhuessaan minusta: ”Se on pitkä aika lapselle olla yksin, koska lapset eivät kestä odottelua”, ”Voiko lasta päästää yksin sinne? Se voi lapselle olla aika vaikeaa”, ”Lapselle ehtii tulla varmasti jo kova nälkä masuun” -_-
Sai selville poikaystävästäni ja alkoi sen jälkeen uhkailemaan poliisilla, että alaikäisenä teen niin kuin hän sanoo ja jos olen yhdenkin yön poissa ja menen ”sen pojan luokse panetuttamaan itseä” niin hän soittaa poliisille ja ottaa kouluun yhteyttä. Tuskinpa poliisit mitään tekevät mutta *tuttaa se nolaaminen.
:D :D jopa teini jutun keksi!
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti lemmikit pois kun vauva tuli.
Ne ei sopineet samaan perheeseen.Lemmikit on ihmisten "vauvoja" ennen oikeita, tämän allekirjoitan mutta vauvoja ei todellakaan voi verrata lemmikkiin. Niin tekee vaan lapseton ihminen.
Näin on.
Mun lemmikit ois kans halunnut pois, mutta en päästänyt.
Täällä pyörii muutama päivä sitten ketju vastasyntyneen jättämisestä kotiin kaupassa käynnin ajaksi (näin ei siis saa tehdä). Sen ketjun keskustelu antaa hieman näkökulmaa siihen miten sitova ihmisvauvan hoito on alkuun.
Lemmikki sopii hoivaviettiin paremmin koska se ei halua itsenäistyä ja muuttaa eri asuntoon jossa tehdä oman mielensä mukaan
Emäni yrittää estää aikuistumiseni. Olen 16-vuotias ja hän kai alkaa tajuamaan etten parin vuoden päästä enää ole hänen valtansa alla. Haikailee kotileikin perään, haluaa itse shoppailla vaatteeni ja ostaa minulle välillä jotain lapsille tarkoitettuja leluja, kuten pehmoleluja tai jotain duploja. Alkaa raivoamaan mielipuolisesti jos en ota näitä vastaan ja soittelee sukulaiset läpi kuinka se lapsi on taas ollut niin vaikea ja kuinka pienten lasten kanssa on niiiiin raskasta. Yöunetkin hänellä kuulemma menee minun itsekkyyteni takia, kun en suostu käyttämään hänen rakkaudella ostamaansa Winx-klubi -paitaa. Myös alkanut käyttää korostetun paljon sanaa ”lapsi” nimeni sijaan puhuessaan minusta: ”Se on pitkä aika lapselle olla yksin, koska lapset eivät kestä odottelua”, ”Voiko lasta päästää yksin sinne? Se voi lapselle olla aika vaikeaa”, ”Lapselle ehtii tulla varmasti jo kova nälkä masuun” -_-
Sai selville poikaystävästäni ja alkoi sen jälkeen uhkailemaan poliisilla, että alaikäisenä teen niin kuin hän sanoo ja jos olen yhdenkin yön poissa ja menen ”sen pojan luokse panetuttamaan itseä” niin hän soittaa poliisille ja ottaa kouluun yhteyttä. Tuskinpa poliisit mitään tekevät mutta *tuttaa se nolaaminen.