Voiko vauvaan suhtautua kuin lemmikkiin?
Vauvahan on lopulta tosi yksinkertainen otus eikä se vielä voi ilmaista itseään puheella.
Ruokaa, lepoa, vähän jotain tekemistä ja ulkoilua, vaipanvaihtoa ja sylittelyä/paijailua & kylvettämistä?
Vähän kuin vaikka koiranpentu, mutta itkee äänekkäämmin ja enemmän.
Olenko ihan kaheli jos ajattelen vauvanhoitoa näin yksinkertaisesti? :D
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ihan ehkä vielä ymmärrä sitä tunnesidettä ja suojelunhalua joka omaan lapseen liittyy. Vauva ei todellakaan ole sama asia kuin lemmikkieläin.
Mulla ainakin on aivan valtava tunneside ja suojelunhalu mun kissoja kohtaan...
Joko kissasi ovat sanoneet sinulle sen tärkeän ensimmäisen sanan esim "äiti"?
Joo on se sanonut, se on semmoinen heleä miiaau-mau äänähdys joka tarkoittaa äitiä.
Mikä teitä kissaihmisiä vaivaa? :D
No onhan se tavallaan. Ihminen primitiivisimmässä olomuodossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ihan ehkä vielä ymmärrä sitä tunnesidettä ja suojelunhalua joka omaan lapseen liittyy. Vauva ei todellakaan ole sama asia kuin lemmikkieläin.
Mulla ainakin on aivan valtava tunneside ja suojelunhalu mun kissoja kohtaan...
Joko kissasi ovat sanoneet sinulle sen tärkeän ensimmäisen sanan esim "äiti"?
Joo on se sanonut, se on semmoinen heleä miiaau-mau äänähdys joka tarkoittaa äitiä.
Mikä teitä kissaihmisiä vaivaa? :D
Nuo muunsukupuoliset ovat jo hyväksyttyjä, jatkossa varmaan haetaan jotain "muulajisuutta", joka on kissan, koiran (tai kerbiilin) välillä? Muulajisuus on todennäköisesti jo synnynnäistä ja näille ehkä jatkossa järjestetään esim kirjastoihin omat hiekkalaatikot tai muut tukipalvelut, mitkä nähdään ehkä 30 v päästä.
Mä opetin mun lapset käymään potalla palkitsemalla samoin kuin olin opettanut asiat koirillekin. Kun istui potalle sai kehut ja rusinan ja kun pottaan tuli jotain sai isommat kehut ja toisen rusinan :D. Että kyllä niissä paljon samaakin on.
Vierailija kirjoitti:
Mä opetin mun lapset käymään potalla palkitsemalla samoin kuin olin opettanut asiat koirillekin. Kun istui potalle sai kehut ja rusinan ja kun pottaan tuli jotain sai isommat kehut ja toisen rusinan :D. Että kyllä niissä paljon samaakin on.
Nerokasta!
Mulla ei vielä ole lapsia, mutta jos joskus niitä (toivottavasti) siunaantuu niin aion hyödyntää tämän vinkin! 😁 Ja siis noille vääräleuoille tuolla taaempana niin en ihan noin pitkälle vertauskuvassani ollut menossa, että laittaisin vauvaa mönkimään ruokakupille tai osoittaisin hiekkalaatikolle makkarin nurkkaan. :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nerokasta!
Mulla ei vielä ole lapsia, mutta jos joskus niitä (toivottavasti) siunaantuu niin aion hyödyntää tämän vinkin! 😁 Ja siis noille vääräleuoille tuolla taaempana niin en ihan noin pitkälle vertauskuvassani ollut menossa, että laittaisin vauvaa mönkimään ruokakupille tai osoittaisin hiekkalaatikolle makkarin nurkkaan. :D
-ap
Lattiaruokailu suihkun lattialla ei ole huono idea. Vauva mättää ruuan suuhunsa ja lopuksi huuhdellaan koko helahoito. Paljon helpompaa kuin syöttötuolin puhdistus rätillä ja ruokalapun tiskaus.
Voi, ihan samalla lailla avuton on koiranpentukin alussa, tarvitsee hoivaa, huomiota ja kasvattamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nerokasta!
-ap
Lattiaruokailu suihkun lattialla ei ole huono idea. Vauva mättää ruuan suuhunsa ja lopuksi huuhdellaan koko helahoito. Paljon helpompaa kuin syöttötuolin puhdistus rätillä ja ruokalapun tiskaus.
Aika laitosmaisissa/eläimellisissä olosuhteissa kasvatettu lapsi tulee tuolla menetelmällä. :D
Tulee mieleen jenkkileffoista kohtaukset, missä joku on päätynyt vankilaan ja ekana päivänä riisutetaan alasti ja suihkutetaan sellaisella paloletkulla puhtaaksi. 😅
Mulla lähti lemmikit pois kun vauva tuli.
Ne ei sopineet samaan perheeseen.
Lemmikit on ihmisten "vauvoja" ennen oikeita, tämän allekirjoitan mutta vauvoja ei todellakaan voi verrata lemmikkiin. Niin tekee vaan lapseton ihminen.
Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei sopineet samaan perheeseen.Lemmikit on ihmisten "vauvoja" ennen oikeita, tämän allekirjoitan mutta vauvoja ei todellakaan voi verrata lemmikkiin. Niin tekee vaan lapseton ihminen.
Näin on.
Huumori toki välittyy aika kehnosti teksin välityksellä, mutta ihan kieli poskella tätä kirjoitin, vaikkakin edelleen hämmentää miten erilaista se vauva-arki voi olla eri perheissä. Toki omasta lapsesta välitetään enemmän kuin lemmikistä ja tunneside on ihan toista luokkaa. Ei näitä ollut tarkoituskaan verrata keskenään. :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ne ei sopineet samaan perheeseen.Lemmikit on ihmisten "vauvoja" ennen oikeita, tämän allekirjoitan mutta vauvoja ei todellakaan voi verrata lemmikkiin. Niin tekee vaan lapseton ihminen.
Näin on.
Minne ne lähti? Karkasivatko?
Vauva on vaan hemmetin vaativa lemmikki. Lapsuus kestää 18v, koiralla se siinä menee 3v...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Ei. Koira ei tykännyt vauvasta. Ette halua kuulla enempää. Onneksi ei käynyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Ei. Koira ei tykännyt vauvasta. Ette halua kuulla enempää. Onneksi ei käynyt mitään.
Kyllä haluan kuulla! Puriko koira vauvaa? Mitä muita lemmikkejä oli ja minne ne lähtivät? Ihanko yhtäkkiä vain lähtivät jonnekin?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Syntymä on kuolemantuomio.
Itsekästä tehdä lisää tietoista elämää kärsimykseen ja kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä pitäis varmaan olla lapsen kirjallinen suostumus, ennenkuin tekopuuhiin edes ryhdytään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä pitäis varmaan olla lapsen kirjallinen suostumus, ennenkuin tekopuuhiin edes ryhdytään?
Taidat ymmärtää, että uhkapelaamista se on lapsen kustannuksella, vaikka tyhmää esität. Toisaalta tyhmyys korreloi sikiämisen kanssa.
Isoin ero ehkä on se, että vauva kasvaa ja kehittyy koko ajan, joten vuosien saatossa ero lemmikkeihin tulee suuremmaksi. Lemmikki koulutetaan alussa ja sen jälkeen kaikki vuodet menee aikalailla rutiinilla, vauvojen suhteen taas koulutusta pitää tehdä ja uusia rutiineja luoda aikalailla koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Kyllä haluan kuulla! Puriko koira vauvaa? Mitä muita lemmikkejä oli ja minne ne lähtivät? Ihanko yhtäkkiä vain lähtivät jonnekin?
Se oli arvaamaton ja vauhko, ei sitä uskaltanut pitää enää. Kyl se vauva menee edelle tossa kohtaa vaikka tuntuu et ne lemmikit joillekin onkin ihan ylirakkaita.
Käytin tarkoituksella sanaa yli koska itse en käsitä sitä tunnesidettä, että pidetään eläintä kituvana kun se on niin rakas (se on minusta eläinrääkkäystä).
Villakoirat katosi, liene vauva söi(?), ja kissaa ei oo kyl näkyny. Tais sekin suutahtaa (tai jäi auton alle jossain). Emme tiedä.
Kaikkea sitä kanssa sattuu.
Eihän kissat ikinä muuta sanokaan kuin Maaaam-maaaaa! Joskus tosi vihaisena sanovat isähhhhhh.