Irtisanominen pahantuulisuuden vuoksi?
Onko mitenkään mahdollista irtisanoa työntekijää vain siksi, että tämä on jatkuvuasti pahalla tuulella?
Seurakuntamme kanttori äyskii diakoneille, seurakuntalaisille ja rippikoululaisille, äyskii kuorolaisille, räyskii suntiolle ja siivojalle, näyttää hapanta naamaa papeille.
En ole nähnyt hänen olevan koskaan kenellekään ystävällinen.
Vaikuttaa pienen seurakunnan ilmapiiriin paljon yksi myrtsinaama, kun musiikkia tarvitaan kaikissa kirkollisissa tapahtumissa.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Asiattomasta käytöksestä voi irtisanoa, kun antaa riittävästi varoituksia. Tiuskiminen ja äyskiminen ei ole työpaikalle sopivaa käytöstä. Kissa pöydälle!
Tuntuisi kurjalta pyytää seurakunnan työntekijöitä, rippikoululaisia ja seurakuntalaisia pitämään kirjaa kanttorin edesottamuksista. Mutta muu ei kai auta. Työnohjauksista ei ole ollut apua. Hän ei ehk itse edes tajua olevansa epäystävällinen. Olen toivonut, että voisin näyttää hänelle nauhoitettuna omaa käytöstään.
Joka työpaikalla on varmaan ikäviä ihmisiä. Heille on sanottava suoraan ikävästä käyttäytymisestä! Minun työpaikalla eräs tyyppi pomottaa, vaikka ei ole pomo. Aika rasittavaa. Sanoin hänelle, että keskity omiin töihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiattomasta käytöksestä voi irtisanoa, kun antaa riittävästi varoituksia. Tiuskiminen ja äyskiminen ei ole työpaikalle sopivaa käytöstä. Kissa pöydälle!
Tuntuisi kurjalta pyytää seurakunnan työntekijöitä, rippikoululaisia ja seurakuntalaisia pitämään kirjaa kanttorin edesottamuksista. Mutta muu ei kai auta. Työnohjauksista ei ole ollut apua. Hän ei ehk itse edes tajua olevansa epäystävällinen. Olen toivonut, että voisin näyttää hänelle nauhoitettuna omaa käytöstään.
Näissä asioissa kannattaa kysyä neuvoa esimieheltä tai vaikka luottamusmieheltä. He tietävät miten edetään.
Puhu asiasta osaton vastaavalle.Eikö teillä ole viikko palaverit?Etkö muuten kuulu liitton vastauksen kaikkiin asioihin saa luottamusnaiselta/ tai mies!Oletko itse ystävälinen ja iloinen myös hänelle jota puukotat tällä selkään?Jospas henkilö : niinmetsä vastaa kun siihen hudetaan! Ylensä ne jotka valitaa muille,mutta ei pomolle: Eivät näe omia vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Puhu asiasta osaton vastaavalle.Eikö teillä ole viikko palaverit?Etkö muuten kuulu liitton vastauksen kaikkiin asioihin saa luottamusnaiselta/ tai mies!Oletko itse ystävälinen ja iloinen myös hänelle jota puukotat tällä selkään?Jospas henkilö : niinmetsä vastaa kun siihen hudetaan! Ylensä ne jotka valitaa muille,mutta ei pomolle: Eivät näe omia vikoja.
Ei ole henkilökunnalla varsinaista viikkopalaveria, ainakaan sellaista, joka osuisi niin, että jokainen on työvuorossa.
Olen seurakunta-aktiivi ja kirkkovaltuuston pitkäaikainen jäsen. En ole työssä seurakunnassa.
Esimiehelle viestiä vaan jos joku käyttäytyy epäasiallisesti. Ei hän välttämättä itse ymmärrä kunnolla miten huonosti käyttäytyy jos palautetta ei tule.
Meillä luottamushenkilö on avoimesti huonoissa väleissä muutamien työntekijöiden kanssa. Ihmettelen miten kehtaa jatkaa tuossa toimessaan ja miksi siihen ei puututa. Toisaalta kukaan muukaan ei välttämättä vapaaehtoisesti ottaisi tuota nakkia kontolleen niin varmaan siksi asiasta ollaan hiljaa. Hankala juttu.
Kannattaa ohjata lääkärille. Voi olla sairas ihan fyysisesti.
Ohhoh. Aloitus sai minut tosin hymyilemäänkin. Mutta eihän tuollainen käy. Aika erikoista, koska yleensä muusikkoja pidetään tunnelmanluojina.
Sano jonnekin yläportaaseen asiasta. Voit kysyä sitä ennen "todistajia" niiden joukosta, joille hän on äyskinyt.