Miksi Jeesuksen piti kuolla?
Ei olisi minun takiani tarvinnut.
Kristin usko on veren ja kidutuksen usko.
Jumala on vihan jumala
Kommentit (17)
Lusifer :
Jesaja 14:12-14
12. Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
13. Sinä sanoit sydämessäsi: `Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
14. Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.`
Jeesus :
Ilm 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
27Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo.
En minäkään ymmärrä. Jumala on kaikkivaltias, hän on itse keksinyt synnit ja olisi ihan hyvin voinut vain sanoa että ok, synnit on nyt nollattu ja saatte uuden mahdollisuuden. Sitäpaitsi Jeesushan on oikeastaan Jumala itse, joten vähän hassua uhrata itsensä itselleen jotta saa korjattua itse asettamansa systeemit ja meidän pitäisi olla siitä hirmu kiitollisia.
Jeesus oli mulkku, kusetti korttipelissä roomalaisia.
Raamatun kertomukset ovat vertauskuvallisia. Ei niitä pidä ottaa liian kirjaimellisesti.
Se on stoori joka kerrottiin sen jälkeen kun olivat laittaneet hengiltä parin myymälävarmaan rinnalla.
Muuten olen sitä mieltä että uskonnoista on evolutiivista hyötyä ja siksi niitä on aina ollut ja tulee aina olemaankin. Tuon taikauskoisen osan jätän muille.
Vierailija kirjoitti:
Lusifer :
pohjimmaiseen Pohjolaan.
Eli niinq lappiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusifer :
pohjimmaiseen Pohjolaan.Eli niinq lappiin?
Ei hitto...Joulupukki on Jeesus!
Minua on aina ahdistanut ajatus jumalasta, joka uhraa ainoa poikansa KYSYMÄTTÄ vuokseni, ja uhriutuu sitten koko loppuelämäni ajan. Palvo minua, minä uhrasin puolestasi verta, PALVO MINUA!
Olisit jättänyt uhraamatta.
Olen ollut lapsesta asti ateisti.
Hän halusi olla marttyyri. Normaali pitkä elämä ollut tylsempi lopputulos.
Kreikkalainen filosofi Sokrates sentään päätti päivänsä vasta 70-vuotiaan juotuaan myrkkymaljan häntä vastaan käydyn olkeudenkäynnin tuloksena.
Miksi sekä Lusifer ja Jeesus ovat kointähtiä, sanovat nousevansa taivaaseen ja kumpikin tulee salaman lailla maanpäälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusifer :
pohjimmaiseen Pohjolaan.Eli niinq lappiin?
Ei hitto...Joulupukki on Jeesus!
Lusifer se Pohjolaan uhosi menevänsä. Joulupukki on siis Lusifer?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Jumala on kaikkivaltias, hän on itse keksinyt synnit ja olisi ihan hyvin voinut vain sanoa että ok, synnit on nyt nollattu ja saatte uuden mahdollisuuden. Sitäpaitsi Jeesushan on oikeastaan Jumala itse, joten vähän hassua uhrata itsensä itselleen jotta saa korjattua itse asettamansa systeemit ja meidän pitäisi olla siitä hirmu kiitollisia.
Jeesus oli puoliksi ihminen. Eli hänessä oli myös inhimillinen puoli.
Vierailija kirjoitti:
Hän halusi olla marttyyri. Normaali pitkä elämä ollut tylsempi lopputulos.
Kreikkalainen filosofi Sokrates sentään päätti päivänsä vasta 70-vuotiaan juotuaan myrkkymaljan häntä vastaan käydyn olkeudenkäynnin tuloksena.
Eikä halunnut. Ei olisi muuten huutanut " isäni, miksi minut hylkäsit".
Vierailija kirjoitti:
Raamatun kertomukset ovat vertauskuvallisia. Ei niitä pidä ottaa liian kirjaimellisesti.
Tätä voi olla vaikea selittää joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä voi olla vaikea selittää joillekin.
Eipä ne kertomukset toimi vertauskuvina yhtään sen paremmin kun niitä tarkemmni ajattelee.
Minua taas askarruttaa se että Jessehän nousi kuolleista. Miksi ei sen jälkeen vaan jatkanut muina jesseinä elämää maan päällä? Miksi piti astua ylös taivaisiin? Varmaan alunperin sovittu tapahtumasarja joka meni täysin käsikirjoituksen mukaan eikä suinkaan meidän syntiemme takia.