Irtisanoudunko?
Aloitin juuri uudessa työssäni, jossa en viihdy ollenkaan. Työilmapiiri on huono, työmatkoihin menee todella paljon aikaa enkä ”osaa” työtäni (en edes saanut kunnollista perehdytystä, minkä takia olen vähän pulassa).
Minulla alkaisi kuitenkin toinen työ kuun lopussa, samassa työpaikassa, jossa olen ollut muutama vuosi sitten. Siellä siis uskoakseni pääsisin nopeammin kärryille asioista ja itse työkin on ihan mukavaa. Lisäksi se on niin lähellä, että työmatkaan menee n. 7min suuntaansa.
Tiedän että ajan kanssa työ kyllä alkaa sujua, mutta muutan heinäkuun alussa ulkomaille pidemmäksi aikaa, joten luulen että tämän hetkinen työni ei vielä tässä parissa kuukaudessa ala kuitenkaan tarpeeksi sujuvasti mennä.
Mitä te tekisitte? Irtisanonko itseni tästä uudesta työstäni? Minulle jäisi kuitenkin tuo kuun lopussa alkava työ, josta pidän paljon enemmän.
Kommentit (5)
Kyllä heti välittömästi, tai jos et tarvitse muutamaa lomapäivää, vasta uuden työn alkaessa.
En jatkaisi tuollaisessa paikassa.
mitä tässä on miettimistä? teenkö pas kaa duunia, vai menenkö parempaan duuniin? Eikö valinta ole ilmeinen?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet toistaiseksi jatkuvassa työsuhteessa niin tietysti voit irtisanoutua. Irtisanoutumisaikasi on luultavasti kaksi viikkoa. Jos olet määräaikaisessa ilman irtisanoutumisaikaa, niin sitten et irtisanoudu. Koeaikapurkua ei kannata tehdä sillä perusteella, että pääsee parempaan työpaikkaan, se on laitonta.
Koeaikapurun voi tehdä siksi, että työilmapiiri on huono, eikä ole saanut perehdytystä.
Se, että vaihtaa A-kaupasta kassalta B-kaupan kassalle pelkästään paremman palkan vuoksi ilman irtisanomisaikaa on periaatteessa laitonta.
Tietääkö ne siellä uudessa työpaikassa, että muutat parin kuukauden kuluttua Suomesta pois? Ja haluavat silti palkata sut?
Jos olet toistaiseksi jatkuvassa työsuhteessa niin tietysti voit irtisanoutua. Irtisanoutumisaikasi on luultavasti kaksi viikkoa. Jos olet määräaikaisessa ilman irtisanoutumisaikaa, niin sitten et irtisanoudu. Koeaikapurkua ei kannata tehdä sillä perusteella, että pääsee parempaan työpaikkaan, se on laitonta.