Syke, kausi 12 Official
Syke-sarjan 12.tuotantokausi alkaa Ruutu+-tilaajille 13.5. Tänne kaikki spekuloinnit ja keskustelut ennen ja jälkeen kauden:)
https://www.nelonen.fi/ohjelmat/syke/2161975-sykkeen-12-kausi-alkaa-ruu…
Kommentit (639)
Outoa että kun vasta jakson 17 kuvauksessa sanotaan, että Sonja kokee mustasukkaisuutta. Koska ymmärsin että mustasukkaisuus johtuu Jessestä ja Lindasta mutta miten Sonja voisi olla näkemättä Jesseä töissä vielä muutaman jakson ajan. Ja kun vasta jaksossa 19 Jesse avautuu tunteistaan niin jatkuukohan Sonjan ja Jessen tarina vasta silloin.
Mutta mielenkiinnolla odotan, mitä tulevat jaksot tuovat tullessaan. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että kun vasta jakson 17 kuvauksessa sanotaan, että Sonja kokee mustasukkaisuutta. Koska ymmärsin että mustasukkaisuus johtuu Jessestä ja Lindasta mutta miten Sonja voisi olla näkemättä Jesseä töissä vielä muutaman jakson ajan. Ja kun vasta jaksossa 19 Jesse avautuu tunteistaan niin jatkuukohan Sonjan ja Jessen tarina vasta silloin.
Mutta mielenkiinnolla odotan, mitä tulevat jaksot tuovat tullessaan. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Tätä oon kans ihmetellyt. Tietysti, jos seuraava jaksokokonaisuus kertoo yhdestä päivästä kuten esim. Superkuu 10. kaudella niin voisi olla, etteivät ehtisi oikein nähdä vielä tässä välissä. Siinä varmaan muutenkin keskitytään Jannicaan, Maxiin ja Johannan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti toi Ilmarin ja Ellan juttu oli nyt tossa eikä siihen käytetä enää yhtään enempää aikaa. Eivät sovi yhtään yhteen ja kaikki heidän väliset kohtaukset on jotenkin masentavan hidastempoisia ja matalaenergisiä. Enkä siis kaipaa yleisesti mitään nopeatempoisuutta. Hitaasti etenevissäkin kohtauksissa voi olla intensiivisyyttä, mutta näissä kohtauksissa ei vaan ole minkäänlaista imua tai sykettä.
Jep, ja sen lisäksi et alkaa olla harvassa ne hahmot henkilökunnasta jotka ei ois makoillu traumapolin lakanoissa, rupee oleen aivan liikaa työpaikan sisäisiä romansseja/säätöjä
> Marju&Jari
> Olavi&Lenita
> Nikke&Aino
> Jannica&Max
> Johanna&Max
>Ella&Max
> Ella&Ilmari
> Max&Iiris
> Artturi&Iiris
> Jarkko&Iiris
> Ilmari&Marleena
> Holopainen&Heidi
> Leevi&SanteriEhkä muitakin, mut nää tuli äkkiseltään mieleen 😅 Romanssit sarjoissa on yliarvostettuja. Niihin turtuu jos niitä puskee joka ilmansuunnasta. Sekä tekee sarjasta epäuskottavan. Fiktiotahan se tietty on, mutta menee mun makuun aivan liian epäuskottavaksi että jokainen henkilökunnasta pariutuu toisen henkilökunnan edustajan kanssa tai potilaan :D
Tämä traumapoli on henkilökunnaltaan siinäkin mielessä mielenkiintoinen että joukossa ei ole yhtään sellaista henkilöä joka olisi ollut koko sarjan ajan onnellisesti parisuhteessa ja mielestäni "Uffe" on ainoa vakituisempi hahmo jonka parisuhdetta ei ole tavalla tai toisella sarjassa käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Voi Sonja!
On kyl oikeesti hyvin maukas kausi tulossa.
Mustakin tuntuu, että nyt kausi vasta alkaa vaikka onkin jo puolivälissä. Ihanaa, että Sonja tuli takaisin ja itselle tän kauden kiinnostavin juonikuvio pääsee vihdoin kunnolla käyntiin.
Voisivat pikkuhiljaa keksiä taukohuoneessa muutakin puheenaihetta kuin palkasta märisemisen.
Hyvä, että sarjassa on monenlaista ihmistä lääkärinä. Jesse on boheemi, Max pleijeri ja Jari Valkjärvi se kaikkein stereotyyppisin ja vanhoillisen vanhan koulukunnan lääkäri, juuri sellainen, millainen aikoinaan lääkärin odotettiinkin olevan. Tälläkin on kuitenkin paikkansa.
Tämä Marika Ruuskasen/Lindan näyttelijä ei kyllä kovinkaan kummoinen näyttelijä valitettavasti vaikuta olevan. Näyttelee tätä Lindaa hyvin samalla tavalla kuin Marikaa, vaikka hahmot ovatkin keskenään erilaisia. Samanlaisia eleitä ja ilmeitä on.
Jessen asunto on varsin tilava, mutta vain vähän tavaraa siellä näyttää olevan. Olisipa itsellänikin tuolla tavalla. Toisaalta huomasin, että Johannan asunnon ikkunassa oli yhdessä kohtauksessa joku ötökkä. Tuskin tuo kuitenkaan on tarkoituksella tuossa ollut. Tuo häiritsi jotenkin hirveästi kun vähän tällaisia ns. mokia tässä sarjassa huomaa.
Jannican joutuminen panttivangiksi on ilmeisesti tällä viikolla alkavassa jaksokokonaisuudessa. Mitä luulette, mitä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Jannican joutuminen panttivangiksi on ilmeisesti tällä viikolla alkavassa jaksokokonaisuudessa. Mitä luulette, mitä tapahtuu?
Olisikohan se endometrioosi-nainen tämän takana. On vihainen kun ei ehkä omaa lasta pysty saamaan ja Jannica ehkä sanoo jotain ajattelematonta josta tää nainen suuttuu. Mut Jannican vauvahan ilmeisesti syntyy siinä panttivankitilanteessa, kun Leena Pöystin instagramissa on sellainen kuva.
Mä luulen myös, että Maiju on se, joka ottaa Jannican panttivangiksi. Maijulla oli käsissään takki, kun oli lähdössä pois sairaalasta ja se näytti samalta kuin trailerissa olevalla henkilöllä on. Sitä mietin, että mistähän syystä Maiju tulee takaisin vai jatkuukohan jaksot suoraan siitä mihin viime viikolla jäätiin.
Tuo ihan lääkäreidenkin työpaikkaruokalassa syömä ruoka näyttää kammottavalta. Lääkäreillä nyt olisi varaa kunnon lounaisiin. Onko lääkäreillekin ja muutenkin sairaalan henkilökunnalle oikeasti tarjolla tuollaista moskaa ja syödäänkö sitä? Hoitajien, siivoojien ja muun vastaavan voisi kuvitella ottavan omat eväät säästösyistä ja lääkäreiden menevän lounaalle johonkin lähiravintolaan syömään tasokkaampaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen myös, että Maiju on se, joka ottaa Jannican panttivangiksi. Maijulla oli käsissään takki, kun oli lähdössä pois sairaalasta ja se näytti samalta kuin trailerissa olevalla henkilöllä on. Sitä mietin, että mistähän syystä Maiju tulee takaisin vai jatkuukohan jaksot suoraan siitä mihin viime viikolla jäätiin.
Ennemmin luulisi ottaisi Jari Valkjärven panttivangiksi, koska tuo tilannehan johtuu hyvin pitkälle Jari Valkjärven riehumisesta leikkaussalissa kun suuttui Leeville. Ihmettelen myös, miksi Jari Valkjärvi ei sitten mennyt jollekin huippuhammaslääkärille, eikä tätä näytetty. Samalla olisi voinut vaikka selvitä, että Jari Valkjärvi ei käy hammaslääkärillä, koska pelkää hammaslääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin luulisi ottaisi Jari Valkjärven panttivangiksi, koska tuo tilannehan johtuu hyvin pitkälle Jari Valkjärven riehumisesta leikkaussalissa kun suuttui Leeville. Ihmettelen myös, miksi Jari Valkjärvi ei sitten mennyt jollekin huippuhammaslääkärille, eikä tätä näytetty. Samalla olisi voinut vaikka selvitä, että Jari Valkjärvi ei käy hammaslääkärillä, koska pelkää hammaslääkäriä.
Jaksokuvauksessa lukee "Jari nöyrtyy pyytämään anteeksi" joten ainakin mun silmään vaikuttaa siltä että tosiaan Maiju ottaa Jannican panttivangiksi ja Jari tajuaa että hän on iso osasyyllinen tähän ja pyytää Maijulta anteeksi.
Mut hammaslääkäri-pelkoinen Valkjärvi olis kyllä hauska kuvio kieltämättä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksokuvauksessa lukee "Jari nöyrtyy pyytämään anteeksi" joten ainakin mun silmään vaikuttaa siltä että tosiaan Maiju ottaa Jannican panttivangiksi ja Jari tajuaa että hän on iso osasyyllinen tähän ja pyytää Maijulta anteeksi.
Mut hammaslääkäri-pelkoinen Valkjärvi olis kyllä hauska kuvio kieltämättä!
Lisäksi Maiju sanoi tos viimeisimmässä jaksossa että "Mä vien tän niin pitkälle ku tarvii" joka mun mielestä sinetöi sen että Maijuhan se tulee aiheuttaan panttivanki-tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ihan lääkäreidenkin työpaikkaruokalassa syömä ruoka näyttää kammottavalta. Lääkäreillä nyt olisi varaa kunnon lounaisiin. Onko lääkäreillekin ja muutenkin sairaalan henkilökunnalle oikeasti tarjolla tuollaista moskaa ja syödäänkö sitä? Hoitajien, siivoojien ja muun vastaavan voisi kuvitella ottavan omat eväät säästösyistä ja lääkäreiden menevän lounaalle johonkin lähiravintolaan syömään tasokkaampaa ruokaa.
Kyllä ne lääkärit ihan oikeasti syö työpaikkaruokalassa tai lämmittävät pinaattikeittoa taukohuoneessa niin kuin muutkin. Ei lääkäritkään sairaaloissa ehdi työpäivän aikana tasokkaille ravintolalounaille.
Kaksi seuraavaa jaksokokonaisuutta vaikuttaa ainakin kuvausten ja tähän mennessä tapahtuneen pohjustuksen perusteella tän kauden mielenkiintoisimmilta. Vähän tasapaksua, tai ei ainakaan omasta mielestä niin kiinnostavia juonia, ollut tähän mennessä. Mielenkiintoista myös nähdä mihin tää kausi päättyy. Vielä ei osaa yhtään arvata.
Riina kuoli 11. Kauden vikassa jaksossa.
Sille tehtiin kasvojensiirtoleikkaus (ilman hänen lupaansa) ja Riinan keho alkoi hylkimään siirrettä.
Sai monielinvaurion ja muitakin vakavia haittoja.
Olisi kuulemma voinut pelastua jos siirre olisi poistettu, maksa&pumppu vaihdettu eikä hänelle enää koskaan olisi voinut laittaa kasvojen siirrettä = ei olisi koskaan enää voinut puhua tai hengittää itse.
Ella päätti ettei kiduteta Riinaa enempää, varsinkin kun tämä ihan alunperinkin tahtoi kuolla eikä saada kasvosiirrettä.