Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen (alakoululaisen) kaveri laittaa viestejä ennen seitsemää aamulla

Vierailija
13.04.2022 |

Mielestäni ei ole sopiva aika. Puuttuisitko ilmoittamalla vanhemmille?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja koulu alkaa 8?

Täällä alka klo 9.

Todella ärsyttävää kun sunnuntai aamuna tulee viestejä ennen klo 7.

Vierailija
22/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus jää äänet päälle ja koko perhe sitten herää niihin viesteihin vaikka ei olisi vielä tarve. Eikö kukaan ole kuullut käytöstavoista tai opeta niitä lapsilleen? Ei meillä ainakaan lapsi saa laittaa kenellekään viestejä keskellä yötä. Kerrostaloissakin on hiljaisuus klo 22-7 niin ennen 7 ei ole sopiva aika vaikka itse heräisi milloin. -ap

Joo Sun pitää opettaa lapsesi pitämään puhelinta äänettömällä. Ei oo oppi mennyt perille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida osata käyttää nykyteknologiaa, eikä tunne puhelinetikettiä? 

Puhelimeen voit ajastaa "älä häiritse" -toiminnon, minulla se on klo 22.00-6.00. Tänä aikana vain tietyistä numeroista tulevat puhelut hälyttävät. Opettele tämä. 

Viestejä saa lähettää milloin haluaa, vrt. sähköpostiviestit, joita vaikkapa töissä saa. Jos kollegani on aamuvirkku ja aloittaa työt klo 6.00, hän saa kaikin mokomin laittaa viestiä. Minä luen sen sitten klo 8.00. kun itse aloitan. 

Helppoa. Sinun tehtäväsi vanhempana on opettaa lastasi käyttämään laitteitaan oikein, ei puuttua siihen milloin muut laittavat viestejä. 

Vierailija
24/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykässä on se hienous että sen saa pois päältä/äänettömälle kun ei halua olla tavoitettavissa. Kannattaa opettaa myös lapselle.

Vierailija
25/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se fanittaa milffejä. Laita puhelimesi äänettömälle.

Vierailija
26/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekaluokkalaisella ihan harkitusta syystä peruspuhelin ei älypuhelin. Siinä ei ajasteta mitään.

Ja olen kyllä itse opastanut lastani siitä, mihin aikaan viestejä on sopivaa laittaa. En kehtaisi olla syypää siihen, että koko naapuriperhe herää turhan aikaisin jos yksi lapsista on unohtanut laittaa äänet pois. Ja näinhän lapsilla voi tapahtua.

Älypuhelin ei ole mikään oikeus olla ajattelematon.

Vierailija
27/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei herätä ennen seiskaa vaikka koulu alkaisi 8:15. Miksi pitäisi?

Vierailija
28/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nukutteko te kaikki yhdessä huoneessa vai miten koko perhe herää kun yksi saa viestin? :D

Viesteissä on juuri se hienous että niitä voi lähettää vaikka keskellä yötä. Lapsi laittaa tietenkin puhelimensa kiinni yöksi ja lukee viestit sitten aamulla. Otan itsekin mobiilinetin pois yön ajaksi.

Vierailija
29/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset lähetä toisilleen viestejä yöllä jos ovat kunnolla kasvatettu. Niis se vaan on vaikka kuinka sais äänet pois päältä.

Vierailija
30/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taida osata käyttää nykyteknologiaa, eikä tunne puhelinetikettiä? 

Puhelimeen voit ajastaa "älä häiritse" -toiminnon, minulla se on klo 22.00-6.00. Tänä aikana vain tietyistä numeroista tulevat puhelut hälyttävät. Opettele tämä. 

Viestejä saa lähettää milloin haluaa, vrt. sähköpostiviestit, joita vaikkapa töissä saa. Jos kollegani on aamuvirkku ja aloittaa työt klo 6.00, hän saa kaikin mokomin laittaa viestiä. Minä luen sen sitten klo 8.00. kun itse aloitan. 

Helppoa. Sinun tehtäväsi vanhempana on opettaa lastasi käyttämään laitteitaan oikein, ei puuttua siihen milloin muut laittavat viestejä. 

Sinä et osaa puhelinetikettiä.

Vierailija
31/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus jää äänet päälle ja koko perhe sitten herää niihin viesteihin vaikka ei olisi vielä tarve. Eikö kukaan ole kuullut käytöstavoista tai opeta niitä lapsilleen? Ei meillä ainakaan lapsi saa laittaa kenellekään viestejä keskellä yötä. Kerrostaloissakin on hiljaisuus klo 22-7 niin ennen 7 ei ole sopiva aika vaikka itse heräisi milloin. -ap

Opeta itse se lapsesi että puhelin on oltava äänettömällä tai se lähtee. Taas tällainen maailman napa...

Vierailija
32/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas miehen puhelin pimputtaa ja piippailee keskellä yötä kun ollaan nukkumassa. Nykyään mulla on tulpat korvissa.

Vierailija
33/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on sitten vissiin tosiaan maailman napa jos olettaa että ihmiset edelliseen ottaisivat muut huomioon.

Vierailija
34/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo liian ilmiselvä provo.

Vierailija
35/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan enää tänä päivänä käytä puhelimessa ääniä. Jos ap itse päivittyisit.

Vierailija
36/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelin automaattisesti äänettömällä klo 23-7. Ei tarvitse itse muistaa.

Vierailija
37/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opeta itse se lapsesi että puhelin on oltava äänettömällä tai se lähtee. Taas tällainen maailman napa...

En syytä omaa lastani siitä että muita ei ole opetettu käyttäytymään. Puhelin saa olla ja varsinkin pienen lapsen kohdalla voi olettaa että siihen ei tule kavereilta yhteydenottoja keskellä yötä. Ja kyllä. Mielestä ennen 7 on yö.

Vierailija
38/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne äänet jää mitenkään päälle jos laittaa niin ettei viesteistä tule ääntä. Mulla aina noin.

Äkänen akka sä olet jos tuollaisesta pitää mennä vanhemmille valittamaan.

Vierailija
39/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan enää tänä päivänä käytä puhelimessa ääniä. Jos ap itse päivittyisit.

Minun ekaluokkalainen käyttää että saan hänet kiinni tarvittaessa. Eikä ole älypuhelinta vielä kun sellaista ei tarvitse tuossa iässä. Eikä myöskään tarvitse olla niin puhelinriippuvainen että on aamuin illoin säätämässä ääniä.

Vierailija
40/65 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus hukassa. Ei muuta.