Talvihaalareiden kestävyysvaatimukset alkaa kasvaa..?
Olen tässä miettinyt, kun kaikki vaativat kestävyyttä talvihaalareilta. Siis toki minäkin haluan haalarin, joka kestää, mutta realisti on oltava: kyllä 5-7-vuotiaalla kuluuu puku kuin puku. Mielestäni ei voi odottaa että talvihaalari tuoikäisen jäljiltä on " kuin uusi" . Haalaria käytetään ainakin meillä, lähes joka päivä, karkeasti ottaen 4-5 KUUKAUTTA. Marras-maalis-välillä.
Meillä on ollut ns. kestäviä merkkejä, Remua, Reimateciä ja Lenneä. Mutta kyllä joka puvusta talven jälkeen käytön merkkejä näkyy. Ja mielestäni saa näkyäkin. Käyttöä varten meillä toppahaalari ostetaan. Hienosteluvaatteet on erikseen! Muiden mielipiteitä?
Kommentit (84)
Pojalla on 3 haalaria, neljäs tulossa, Apua... Ja asusteita niin että ne kaikki käy kaikkien haalarien kanssa. Värit siis harkittu aika tarkkaan ja kaikki sopii kaikkeen. Löytyy pipoa, kaulaliinaa, lapasta, rukkasia, kypärähattuja ja lakkeja joka lähtöön :)
Montakohan erilaista yhdistelmää näistäkin saisi..? 4 haalaria ja useampi setti asusteita, en edes osaa laskea muttei onneksi tarvitsekaan ;D
Lapsilla on kasakaupalla sekä edullisempia että kalliimpia asusteita, pioja, baskereita, hattuja, kaulaliinoja, huiveja jne. Löytyy paljon värikkäitä ja monivärisiä mutta myös kauniita yksivärisiä - ja rakastan " hassuja/hauskoja" hattuja tai pipoja - lapsetkin suostuvat vielä käyttämään niitä vaikka ovat hieman jo vanhempia.
Sormikkaitakin löytyy sateenkaaren väreissä.
Itse olen myös huivi/kaulaliina-fani...
Poitou:
Meillä on vain kaksi ulkoiluasua ja kaupunkitakit / lapsi, mutta pipoja ja kaulaliinoja sitten enemmän. Samasta haalaristakin saa ihan erilaisen kun toisena päivänä laittaa vaikka valkoisen pipon & kaulaliinan ja toisena jonkin värikkäämmän.Omasta mielestäni tuo asusteiden hankkiminen on melkein kivempaakin kuin " tylsän" haalarin. Ja säilytystilalle sekä kukkarolle ystävällisempää.
Osaatko vastata edelleenkään kysymykseen, että missä säilytät niitä lukuisia ja ah niin mainioita haalareitasi?
Juu, kun ne ovat käytössä säilytän niitä eteisessä. Kun ne eivät ole käytössä säilytän niitä kaapeissa. Kun ne käyvät liian pieniksi joko myyn ne pois tai lahjoitan. Ne ovat ihan sellaisia kaupasta saatavia pukuja joten ei kai ne nyt niin mainioita ole mutta siistejä kyllä ;) Niin ja tietenkin takkeja ja housuja on monet, haalareita on vain muutama noihin verrattuna. Asusteita löytyy myös, ehkä joku 30-40 hattua jne.
Ja unohdinpa mainita edellisessä viestissäni, että varmasti jokaisen äidin ja isän mielestä juuri se oma mussukka on maailman kaunein ;)
Joo, olen täysin samaa mieltä tästä.
Niin varmaan sinunkin mielestäsi omasi on, mutta älä ole niin varma, että KAIKKI olisivat sitä samaa mieltä.
Tietenkään KAIKKIEN mielestä minun lapseni ei ole kaunis mutta kyllä ihan KAIKKIEN mielestä minun tytölläni on siistit ja yhteensopivat vaatteet VAIKKA ne eivät muuten kyseistä katsojaa miellyttäisikään.
Meillä on vain kaksi ulkoiluasua ja kaupunkitakit / lapsi, mutta pipoja ja kaulaliinoja sitten enemmän. Samasta haalaristakin saa ihan erilaisen kun toisena päivänä laittaa vaikka valkoisen pipon & kaulaliinan ja toisena jonkin värikkäämmän.
Omasta mielestäni tuo asusteiden hankkiminen on melkein kivempaakin kuin " tylsän" haalarin. Ja säilytystilalle sekä kukkarolle ystävällisempää.