Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvihaalareiden kestävyysvaatimukset alkaa kasvaa..?

05.10.2006 |

Olen tässä miettinyt, kun kaikki vaativat kestävyyttä talvihaalareilta. Siis toki minäkin haluan haalarin, joka kestää, mutta realisti on oltava: kyllä 5-7-vuotiaalla kuluuu puku kuin puku. Mielestäni ei voi odottaa että talvihaalari tuoikäisen jäljiltä on " kuin uusi" . Haalaria käytetään ainakin meillä, lähes joka päivä, karkeasti ottaen 4-5 KUUKAUTTA. Marras-maalis-välillä.

Meillä on ollut ns. kestäviä merkkejä, Remua, Reimateciä ja Lenneä. Mutta kyllä joka puvusta talven jälkeen käytön merkkejä näkyy. Ja mielestäni saa näkyäkin. Käyttöä varten meillä toppahaalari ostetaan. Hienosteluvaatteet on erikseen! Muiden mielipiteitä?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekertojen määrällä...

Vierailija
62/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniilla vaatteilla. Siten luodaan mielikuva fiksusta lapsesta ja siitä, että lapsi on rakastettu :) Eihän sille mitään voi, että mielikuva rähjäisesti puetusta lapsesta on kertakaikkiaan negatiivisempi kun oikein siististi puetusta. Kyllähän tässä maailmassa pelataan todella paljon ihan mielikuvilla. Jos vaikka menet työhaastatteluun niin kiinnitäthän toki huomiota myös pukeutumiseen? Ensin nimittäin haastattelija katsoo ulkoista olemustasi ja vasta sitten kuuntelee ansiolistaasi! Eli rähjäisesti puetulla lapsella on moninkertainen työ saavuttaa samat mielikuvat kun siististi puetulla lapsella. Eli siistillä ja muodikkaalla vaatetuksella annan tyttärelleni mahdollisuuden tuoda todelliset lahjansa esille heti kun häneen kiinnitetään positiivista huomiota eikä katsojan ajatusten tarvitse häiriintyä epäsiisteistä vaatteista. Mietipäs sitä sinäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa itse BB mitä kirjoitat :

" Miksi kuvittelette, että juuri teidän lapsenne (ainakin tyttölapset) eivät olisi tyytyväisiä jos saisivat yhtenä päivänä laittaa ehjän ja hyvännäköisen vaaleanpunaisen puvun, toisena päivänä lilan jossa on frilla ja kolmantena vaikka muumipuvun?"

-> nuo eivät mielestäni ole sen muodikkaampia kuin täällä haukkumasi Lassien tms. toppapuvut (noista esimerkeistä itse en pukisi yhtään tyttärelleni, mutta sehän on makuasia ja en kuitenkaan vastaavia pukuja yleisesti haukkuisi!)... Kyllä sitä voi olla siististi puettu kirpparipuvuissakin. Kirjoituksesi ovat todella typeriä, eli mitä jos lopettaisit ;)

Ja ehkä me muut lopetamme vastailemasta tälle ihmiselle " joka on aina oikeassa" ->ainakin omasta mielestään :)

Babyblues:

Eli siistillä ja muodikkaalla vaatetuksella annan tyttärelleni mahdollisuuden tuoda todelliset lahjansa esille heti kun häneen kiinnitetään positiivista huomiota eikä katsojan ajatusten tarvitse häiriintyä epäsiisteistä vaatteista. Mietipäs sitä sinäkin!

Vierailija
64/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun BB luet niitä sisaruksista tehtyjä tutkimuksia, niin lueppa myös esim. Sinkkosen jutut pienestä ikäerosta vs suureen ikäeroon sisaruksilla :)

Psykologithan korostavat tuota " toisen lapsen traumaa" esikoisella SILLOIN kun kyseessä on pitkästä esikoisasemasta luopuminen. Eli pienellä ikäerolla tuota traumaa ei ole, kun lapsi ei muista esikoisasemaansa.

Mutta mietippäs tilannetta kun olet 6v ollut ainoa ja sitten tulee nyytti taloon... Sitten sinä 6v hoidat pikkusisarusta (kun muut luuleet että se on sinusta mukavaa), joudut joustamaan kaikesta (kun vauva tarvitsee huomiota), ei ole enää mukavia shoppailu yms. juttuja ihan vaan kaksin äidin kanssa (kun vauvaa pitää hoitaa) jne...

Eli ei ole oikeaa ikää " tehdä" vauvoja, sillä ei niitä niin vaan ilmesty kaikille! Jokaisella perheellä on omat tapansa ja omat ratkaisunsa, joita muiden ei tulisi arvostella. Luin kaikki tekstit läpi ja en kyllä löytänyt ketään " kahdella lapsellaan" kehujaa, eli kyllähän nuo mielipiteesi kumpusivat ihan itsestäsi. Joten kyllä tässä olisi ajattelemisen aihetta sinullakin.

Ai niin, mutta ethän sinä mitään ajattele, kun olet kuitenkin ITSE AINA oikeassa :)

Vierailija
65/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Sinkkonen on vähän...hmm...ei mikään absoluuttinen totuus. Sisarus 6v ainoalle lapselle voi olla tietenkin huonokin juttu (kun edelleen korostan sitä vanhempien merkitystä!!!!!!) jos esikoinen todella tulee syrjäytetyksi mutta jos vanhemmat rakastavat esikoistaan ja antavat tälle mahdollisuuden esim. auttaa vauvan hoidossa niin useimpien mielestä se vauva on kiva juttu, ainakin kokemusten mukaan. Sitä paitsi tottahan sen 6v:n kanssa voi edelleen käydä shoppailemassa ja elokuvissa jos taloudesta löytyy iskä! Lisäksi 6v:llä on jo omia kavereita eivätkä he enää ole niin riippuvaisia vanhemmistaan kun vaikka 2- vuotiaat. 6- vuotiaan tarpeet ovat helpommin täytettävissä ja sen ikäinen jo ymmärtää asioista ja tietää, että hänen asema ei ole uhattu! On aivan eri asia kun ikäero on pieni. Mutta voi sitä tosiaan itsekkäästi ja julmasti ajatella noinkin, että siitä pienestä ikäerosta ei sitten muista isompana mitään :( Tottahan sekin on. Halusin edelleenkin vain sanoa, että se 2 lasta pienellä ikäerolla ei ole sen autuaallisempi tila kun 2 lasta isommallakaan ikäerolla.

Tässä sulle tämä kehuminen kahdella lapsella tiivistettynä: Entäs siskonsa, hänellä sentään on pikkuveli! Se jos mikä on jossakin vaiheessa elämää lapselle kateuden aihe.

Eli tuossahan suoraan sanotaan, että yhdellä lapsella on asiat huonosti ja yksi lapsi on kateellinen kun jollain toisella on sentään pikkuveli! Että jos pikkasen panostaisit tuohon lukemisen ymmärtämiseen jatkossa.....

Vierailija
66/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla norppa kokemusta 6- vuotiaista? Näytäpä mulle yksikin 6v joka hoitaa vauvaa vaikka ei itse haluaisi? Tai joka ei millään tavalla näyttäisi, että homma ei kiinnosta? Joo, sulla ei todellakaan voi olla kokemusta 6v lapsista ainakaan omassa kodissasi.

Ja vielä tähän:

nuo eivät mielestäni ole sen muodikkaampia kuin täällä haukkumasi Lassien tms. toppapuvut (noista esimerkeistä itse en pukisi yhtään tyttärelleni, mutta sehän on makuasia ja en kuitenkaan vastaavia pukuja yleisesti haukkuisi!)... Kyllä sitä voi olla siististi puettu kirpparipuvuissakin. Kirjoituksesi ovat todella typeriä, eli mitä jos lopettaisit ;)

No tää nyt menee jo vähän pilkunnyppimiseksi mutta sinä et ole nähnyt näitä pukuja mistä puhuin koska en ole itsekään niitä nähnyt, ne olivat ihan vaan esimerkkejä. Olen myös ainakin yrittänyt sanoa, että kirppikseltä todellakin voi löytää siistejä vaatteita. Ei missään lue, että talven uuden malliston vaaleanpuna-harmaan reimatecin tulisi olla vaihtoehto. Päinvastoin, yritin jo aiemmin selittää, että pienelläkin rahalla saa haalareita jos haluaa saada. Lassiessa nyt ei varsinaisesti ole mitään muuta vikaa kun se, että se mielletään halpishaalariksi. Mutta parempi vaikka 3 lassieta jotka pysyvät siisteinä kun 1 kulahtanut reimatec! Ja kirppislassiet joissa on montaa eri väriä ovat kamalia.... vaikka pahinta on ilmanmuuta vaatteen rähjäinen ulkoasu. Typeriä nuo sunkin juttus vähän on.....

Vierailija
67/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainitsin, on ihanaa että joku on AINA oikeassa :)))))))))

Onnittelut siitä!

p.s. ei ole kokemusta 6vuotiaista, mutta on 7v ja vauvasta...

norppa03:

Ai niin, mutta ethän sinä mitään ajattele, kun olet kuitenkin ITSE AINA oikeassa :)

Vierailija
68/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainitsin, on ihanaa että joku on AINA oikeassa :)))))))))

Onnittelut siitä!

Juu, kiitos :)

p.s. ei ole kokemusta 6vuotiaista, mutta on 7v ja vauvasta...

No jos ovat sinun lapsiasi niin onhan sulla sitten kokemusta myös 6v:stä ;)))))) Onnittelut kivasta ikäerosta!

Vierailija
69/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on oin suvaitsematon ja kielenkäyttö tuollaista, niin minkälaisen arvomaailman mahtaakaan tyttö olla perinyt? Järkyttävää käyttäytymistä aikuiselta naiselta. Eipä ole koulut pelastaneet sinua, siistit vaatteet eivät pelasta silloin kun käytös ei ole sivistynyttä.

Vierailija
70/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muista ehkä hieman outo,mutta MINUSTA kirjoituksissasi on HYVINKIN PALJON ASIAA.

En ala tässä nyt koko ketjiua ruotimaan,mutta yleisesti ottaen on tyhmää lynkata toinen mielipiteidensä vuoksi.

Baby Bluesin kirjoituksissa on aika paljon sellaista miten itsekkin ajattelen,ei kaikki mutta osa.

Alkuperäinenhän aihe oli pitääkö haalarin kestää yhden talven ja sehän olisi enemmän kuin suotavaa,eikö..?

Sisarukset on mukavia,muttei välttämättömiä.

Itselläni on sisaruksia ,miehelläni ei.

Meillä on yksi alle 4-vuotias lapsi.

Sisarus olisi lapsellemme enemmän kuin tervetullut,mutta aina ei käy niin kuin toivoo.Ehkäpä on vain hyväkin,että lapsi opii olemaan ensin hieman itsekseen ennen kuin käärö tuodaan taloon viemään kaiken huomion. Ymmärtää ainakin paremin miksi hänen pitää odottaa vuoroaan eikä vauvan.

Vierailija
71/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastanpa nyt sitten minäkin tähän, että kyllähän se olisi ideaalia että yksi haalari kestäisi koko talven varsinkaan kun eivät ole ihan halvimmasta päästä nuo lasten vaatteet, mutta ainakin meillä tuo neljävuotias poika on sellainen rymypetteri ettei sellaista pukua ole vielä olemassakaan joka poikani menossa kestäisi koko talven.

Kun tuohon kulutukseen lisätään vielä tämä äidin turhamaisuus niin kyllähän meille on noita talvivaatteita jo siunaantunut.

Minulla on myös 1-vuotias poika jolle on tullut tietysti myös hankittua vaikka mitä vaikka kulutus ei kuitenkaan ole samaa luokkaa kuin isommalla, mutta kuten jo aikaisemmin totesin että turhamainen kun olen niin...=)

Ymmärrän myös hyvin niitä jotka eivät halua haalia paljon ylimääräistä tavaraa ympärilleen ja onhan se totta että myös vähemmällä tulee toimeen oikein hyvin, siihen miten paljon vanhempien hankintoihin vaikuttaa että onko lapsilla sisaruksia en halua ottaa kantaa,

jokainen ostakoon sitä ja sen verran minkä kokee tarpeelliseksi!

Meitä on moneen lähtöön ja niinhän sen täytyy ollakkin, eikös vaan?

Vierailija
72/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en olisi lähtenyt koko tätä sisarjuttua kommentoimaan jos tämän ketjun joku valopää ei olisi keksinyt alkaa kehuskella kahdella lapsellaan. On jokaisen oma asia montako lasta hankkii. Minä olen sitä mieltä, että jokainen joka haluaa lapsensa pienellä ikäerolla tehköön niin mutta on naurettavaa ruveta kehumaan sellaisella asialla koska sillä asialla on myös kääntöpuolensa. Ei se ole mitenkään sanottua, että ikäero 1v on sen parempi kun 11v. Kaikki riippuu kaikesta. Toivon vaan, että lapsilla olisi hyvä olla joko ilman sisaruksia tai sisarusten kanssa. Itsekkäitä päätöksiä nämä asiat ovat joka tapauksessa. Toivottavasti sinä kehuskelija olet saanut vähän mietittävää!

Tästä kirjoituksesta sain päivän parhaimmat naurut! Olet NAURETTAVA ÄÄLIÖ!!!! Sun ideologian mukaan lapsen on parasta olla ainokainen koko elämänsä,eikö niin? On se niin pirun itsekästä jos haluaa lapsilleen sisaruksia,heh.Tule kertomaan viisauksiasi sitten kun sulla on useampia lapsia,jookos? Painu Aihe Vapaalle,sieltä saat vertaistasi seuraa...

Vierailija
73/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kysyä teiltä, joilla lapsilla monta ulkovaatekertaa per vuodenaika, että miten ihmeessä teillä on kaapeissa tilaa säilyttää kaikki nuo vaatteet? ;O

Ja meinaatko BB tosiaankin, että mitään " välimaastoa" ei ole:

kuin pukea lapsensa viimeisen päälle (mikä tuokin suhteellinen käsitys) tai rääsyiseksi (mikä tuokin suhteellinen käsitys)?

Aika mustavalkoinen ajattelutapa.

Ja meinaatko, että pienellä ikäerolla olevien sisarusten isä ei voisi viettää aikaa isomman sisaruksen kanssa? (äidin hoitaessa vauvaa)

Meillä 16 v, 4 v ja 2,5 v, ja voinen kertoa, että kahdella ensimmäisellä ei ole muuta yhteistä kuin äiti ;)

Toisin kuin kahdella nuoremmalla, heillä on hyvinkin paljon yhteistä.

Minä väitän visusti, että parasta mitä vanhemmat voivat lapselleen antaa on sisarus :)

Ja ymmärrän kyllä (omastakin kokemuksestani), että aina asiat eivät mene kuten toivoisi, perhesuunnittelussa siis.

Ja mitä tulee palstapoliisin toimiin, niin sinäkö olet sanomaan Pusituuterille monestiko hän " saa" palstailla kuukaudessa?

Hoh hoh hoo, anna mun kaikki kestää! :D

Vierailija
74/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän lapsillaan ikäeroa hyvinkin tarkalleen 6 v, ja mitä tekevätkään yhdessä? Riitelevät!

Leikkimään heistä ei ole yhdessä, mutta riitelemään kylläkin!

Samoisen perheen äiti mieltää mut hirviöäidiksi, kun halusimme pienellä ikäerolla nuo kaksi nuorimmaista, mutta ei, en voi kuin näyttää pitkää nenää :D

Ja hänenkin kauhuksensa olen todennut, että " lisää lapsia toivotaan" :D

Ja kaiken lopuksi on todettava tämmöinen toteama, että

*joillekkin yksikin lapsi voi olla liikaa*, joten...parempi olla arvostelematta toisten tekemisiä.

Vierailija
75/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...haluan vielä sanoa, että se että lapsella ei ole monia haalareita talveen, ei tarkoita sitä että lapsen tarvitsisi kulkea ryysyissä. Kun vaatteista pitää hyvää huolta niin siisteinä pysyvät ja jos haalari hajoaa niin sitten luonnollisesti hankitaan uusi haalari vaikka kesken talven. Väittäisin kyllä että esimerkiksi meidän lapset ovat yleensä ottaen aika kauniisti ja siististi puettu vaikkeivät omistakaan lukuisia haalareita. Kaikki ei ole vaatteiden määrästä kiinni.

Vierailija
76/84 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä hauskaa lukea näitä brovo viestejä...

Nauratti kylläkin ikäerokeskustelu... Meidän 2 pojalla on ikäeroa vain 9 minuuttia. Kyllä ekalla pojalle tuli kamalia traumoja kun niin vähän aikaa pääsi olemaan vaan vauva. Sit joutu olemaan iso. Juu, ja itsekkäästi päätin irrottaa itsestäni kaksi munasolua. :) En tajunnut kysyä toiselta lupaa.

Mutta sisaret ovat elämän suola. Niin lapsena kuin nyt aikuisenakin. Ystävä joka tuntee sinut läpikotaisin.

Vierailija
77/84 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kirjoituksesta sain päivän parhaimmat naurut! Olet NAURETTAVA ÄÄLIÖ!!!! Sun ideologian mukaan lapsen on parasta olla ainokainen koko elämänsä,eikö niin? On se niin pirun itsekästä jos haluaa lapsilleen sisaruksia,heh.Tule kertomaan viisauksiasi sitten kun sulla on useampia lapsia,jookos? Painu Aihe Vapaalle,sieltä saat vertaistasi seuraa...

Voisitko sä joko a)olla hiljaa ja kysymättä mitään tai b)kysyä sitten kun olet ensin lukenut kaiken mitä olen kirjoittanut? Ei, minun ideologian mukaan lapsen ei mitenkään ole parasta olla ainokainen koko elämäänsä. Mutta koska olen aiheesta ja omista ideologioistani useamman viestin kirjoittanut niin en jaksa toistaa itseäni enää. Lue sinä ääliö ensin viestit (jos osaat) ja palaa sitten asialle. Idiooteilla on onneksi monesti hauskaa kun mistään ei mitään tajua ja kaikki tuntuu tosi hassulta :) Hihi!

Vierailija
78/84 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tulee palstapoliisin toimiin, niin sinäkö olet sanomaan Pusituuterille monestiko hän " saa" palstailla kuukaudessa?

Itsekin tunnut käyttävän tuota hymiötä, etkö tarkoita sillä mitään? Onko mieleesi ikinä juolahtanut, että sillä yritetään viestiä jotain? Minä laitoin hymiön pusikselle kirjoittamani tekstin perään ihan vain viestiäkseni, että siinä on mukana HUUMORIA! Eli kun Pusis itse sanoi palstailevansa 1-2krt/kk niin halusimpahan vaan huumorilla vähän näpäyttää. Mutta sinulta kaiken tämän ymmärtäminen taitaa olla liikaa vaadittu joten antaa olla... Kun ei ihminen muuta sanottavaa keksi niin pakkohan sitä jotenkin on yrittää fiksu olla. Hutiin meni :D (hymiö, ymmärsitkö?)

Vierailija
79/84 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kaikki jotka haluavat kommentoida tuota ikäeroasiaa ensin LUKEA kirjoitukset läpi? Missään en väitä, etteikö sisarukset olisi lapselle hyvästä. Puhe oli IKÄEROSTA ja siitäkin vain koska edelleen eräs valopää kehuskeli kahdella lapsellaan. Olen myös yrittänyt kovasti toitottaa, että toisille sopii hienosti pieni ikäero ja toisille sisaruksille ei niin hyvin. Yritin vain tuoda tähän lapsen näkökulmaa, miltä tuntuu tulla syjäytetyksi pienenä. Mutta eihän teitä täydellisiä äitejä kiinnosta koska juuri teidän lapset ja teidän ratkaisut ovat täydellisiä!

Ja mikä nimimerkki cerwa vai mikä cervix: siis.....pliis.... Puhuinko mä kaksosista? Jos puhuin niin laitapa tähän, että missä kohdassa? Jos et löydä sitä kohtaa niin tee palvelus ja OLE HILJAA!

Vierailija
80/84 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyblues:

Itsekin tunnut käyttävän tuota hymiötä, etkö tarkoita sillä mitään?

* MINÄ TARKOITAN TUOLLA, ETTÄ MINUA NAURATTAA, TAI SAATANPA KÄYTTÄÄ SITÄ TARKOITTAESSANI JOTAKIN HUUMORILLA SANOTTUNA

Onko mieleesi ikinä juolahtanut, että sillä yritetään viestiä jotain?

*TOKI TOKI, KATSO EDELLINEN VASTAUKSENI!

Minä laitoin hymiön pusikselle kirjoittamani tekstin perään ihan vain viestiäkseni, että siinä on mukana HUUMORIA!

*SULLA ON SITTEN HIVENEN OMITUINEN HUUMORINTAJU!

Eli kun Pusis itse sanoi palstailevansa 1-2krt/kk niin halusimpahan vaan huumorilla vähän näpäyttää. Mutta sinulta kaiken tämän ymmärtäminen taitaa olla liikaa vaadittu joten antaa olla...

*HEH HEH! ANTAISIT SITTEN OLLA! OLET HUVITTAVA! :D

Kun ei ihminen muuta sanottavaa keksi niin pakkohan sitä jotenkin on yrittää fiksu olla. Hutiin meni :D (hymiö, ymmärsitkö?)

* :D OLET EDELLEENKIN HUVITTAVA! :D

Osaatko vastata edelleenkään kysymykseen, että missä säilytät niitä lukuisia ja ah niin mainioita haalareitasi?

Ja unohdinpa mainita edellisessä viestissäni, että varmasti jokaisen äidin ja isän mielestä juuri se oma mussukka on maailman kaunein ;)

Niin varmaan sinunkin mielestäsi omasi on, mutta älä ole niin varma, että KAIKKI olisivat sitä samaa mieltä.

Muistathan, että kauneus on katsojan silmissä, ja kauneus on katoavaista ;)

Jotenkin viesteistäsi saa kuvan, että et ole oikein tasapainossa itsesi ja ympäristösi kanssa, harmillinen juttu.

Mutta parempaa jatkoa sulle!