Tuntuu pahalta, ystävä mennyt kertomaan henkilökohtaiset asiani eteenpäin
Tai luulin häntä ystäväksi.
Olen jakanut hänen kanssaan paljon asioita elämästäni, myös erittäin arkaluontoisia asioita joita en kerro kuin harvoille ja valituille. Sama on toiminut myös toiseen suuntaan, eli "ystäväni" on kertonut paljon elämästään, myös niitä arkoja aiheita ja onkin sanonut, ettei kertoisi näitä asioita jos ei luottaisi minuun. Minulle nyt on päivänselvää, että toisten asioista en mene kertomaan yhtään kenellekään - en puolisolle enkä yhteisille tuttaville.
No, olin sitten tämän ystävän luona viettämässä rauhallista iltaa ja seurueessa oli minulle ennestään tuntematon ihminen. Jossain vaiheessa ystäväni koki tarpeelliseksi kertoa tämän minulle ennestään tuntemattoman ihmisen kuullen eräästä henkilökohtaisesti asiastani. Syy oli se, että saisimme tämän kanssa vertaistukea! Huomasin heti toisen ihmisen ilmeestä, että hänkään ei olisi halunnut asiaa saattaa tietoon ihmiselle, jonka vasta tavannut. Olen myös osannut etsiä vertaistukeni ihan itse.
Siinä samassa rytäkässä sitten ilmeni, että ystäväni puoliso on tietoinen taustastani ja osittain muu hänen lähipiiri.
Tuntui helvetin pahalta. Kuvittelin meidän välit luottamuksellisesti, enkä "juoruamisen" aiheeksi. Ei enää tee mieli yhtään kertoa hänelle mitään ja kaduttaa, että olen puhunut asioista joita en halua ison yleisön eteen...
Kommentit (29)
Ei olisi saanut kertoa kuin puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes puolisolle, tietenkään. Mikä ihmeen asema puolisolla on ihmisten henkilökohtaisissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes puolisolle, tietenkään. Mikä ihmeen asema puolisolla on ihmisten henkilökohtaisissa asioissa.
Puolisolta ei kuulu salata asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sun ei kuulu salata sun omia asiaoita. Mutta ystäväsi asiat salaat, itsestäänselvä asia.
Minä aikoinaan kerroin ystävälle luottamuksellisen asian. Kävi ilmi että oli kertonut sen eteenpäin. Onneksi on nykyään ex-ystävä.
No mitä se kertoi? Kerro nyt meillekin. Kiinnostaisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sun ei kuulu salata sun omia asiaoita. Mutta ystäväsi asiat salaat, itsestäänselvä asia.
Puolisoni on myös paras ystäväni, hänelle kerron kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on sit vaan yksi ystävä. Mä tiedän jopa puolisoni parhaasta ystävästä asioita, joita en jaa puolisoni kanssa. Ei ole minun asiani kertoa, ystävä itse kertokoon, jos haluaa.
Itse ainakin lopettaisin ”ystävyyden” tuollaisen ihmisen kanssa, suosittelen samaa sinullekin.
Näille juorukelloille ei kannata kertoa mitään vähääkään yksityisempiä asioita. Huomasin että omakin "ystäväni" oli tällainen juorukello, joka oikein hakemalla haki draamaa juoruilemalla. Nykyään kerron hänelle vain mahdollisimman tylsät jutut elämästäni 😂 Siinäpä juoruilee sitten niitä.
Elämä on opettanut, että ihmiset suhtautuvat hyvin eri tavalla yksityisyyteensä. Itse en ole ollut kovin tarkka siitä, kenelle asioitani jaan, enkä ole myöskään odottanut ehdotonta vaikenemista.
Varminta toki on, kun ei kerro mitään eteenpäin, mutta paras ohjenuora on ehkä erikseen huomauttaa, jos ei halua tietoja eteenpäin. Me kaikki kun olemme erilaisia. Tuskinpa ystäväsikään mitään pahaa vertaistukiyrityksellään tarkoitti, saati että olisi kertonut asian läsnäollessasi, jos olisi nähnyt toiminnassaan jotain väärää.
Voihan sitä hyväntahtoiset ystävänsä kenkiä siitä, etteivät lue ajatuksia, mutta jossain kohden voi käydä olo vähän yksinäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on sit vaan yksi ystävä. Mä tiedän jopa puolisoni parhaasta ystävästä asioita, joita en jaa puolisoni kanssa. Ei ole minun asiani kertoa, ystävä itse kertokoon, jos haluaa.
Kyllä minulla on monta ystävää. Puolisoni ei tietenkään kerro asioista kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on monta ystävää. Puolisoni ei tietenkään kerro asioista kenellekään.
Miksi puolisoasi edes kiinnostaa niin paljon sinun ystäviesi asiat?
Tuollaisia ihmisiä on paljon, että ei ymmärretä, että muiden asioita ei juoruta toisille. Ne on yleensä luottamuksella kerrottuja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia asioita kerrota edes puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan ei erehdy kertomaan sinulle mitään luottamuksellisia asioita, kun kielit heti niistä eteenpäin puolisollesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset asiat kyllä kuuluu salata. Jos ne joku luottamuksella kertoo sinulle, niin sinulla ei ole mitään asiaa ilman toisen suostumusta jakaa niitä eteenpäin yhtään kenellekään, ei edes puolisolle. Ei se toinen, joka kertoo niitä ole tarkoittanut asiaa sinun puolisollesi.
Lemppaa mokoma "ystävä" pihalle oitis!