Jos lapsiperhe käy n.300km päässä asuvien isovanhempien
Kommentit (23)
Me käymme 800 km:n päässä asuvien isovanhempien luona 2 kertaa vuodessa.
meillä matkaa n.350km ja käymme 3-4 kertaa vuodessa.
reissata ainakin useamman pienen lapsen kanssa...
Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: sopivasti, etenkin jos tuon lisäksi isovanhemmatkin käyvät lastenlasten luona.
no meillä isovanhemmille matkaa 200 km suuntaansa ja käymme noin 5-6 viikon välein
Ovat jo vanhoja ja tarvitsevat apuamme.
300km:n päässä 86-vuotiasta mummoani katsomassa noin kerran kuussa ja ei ole omaa autoa käytettävissä. tosin ollaan siellä usein vähän pidempään kuin viikonlopun. Tosin esimerkiksi äitini luona en käy koskaan, kun on alkoholisti ja väkivaltainen. Mummo taas on paljon läheisempi minulle ja olen miettinyt jopa muuttoa samalle paikkakunnalle, jos hänen tilansa huononee ja ryhtyisin omaishoitajaksi. Tiedän, että on rankkaa, kun on lapsikin, mutta hoidin myös pappaa vuotta pojan ollessa 1-4v. Nyt vain voi olla rankempaa, kun olen eronnut ja lisäksi pojan tapaamiset exäni kanssa vaikeutuisivat.
Meillä matkaa molempaan mummolaan n. 250km. Käymme noin kerran kuussa siellä. Kesällä useamminkin, talvella sitten saattaa mennä yli kuukausi.
jollekin tuo on sopivasti, jollekin harvoin, jollekin usein.
Minusta tällaiseen asiaan ei voi antaa yksiselitteistä vastausta eikä vertailla perheitä keskenään tyyliin "jos me käymme mummolassa kerran kuussa kyllä kaikkien muidenkin täytyy käydä".
Meillä esim. on monta paikkaa mihin tuo matka. Ei sitä voi yhdessä paikassa kerran kuussa käydä...
Ja mielenkiinnosta 10, miten te ne matkat teette? Ettekö esim. ole työelämässä?
Meillä oli molempiin matka sitä luokkaa, ja kävimme n. viisi kertaa kummassakin. Harvoin sekin, mutta 10 reissua vuodessa pelkkiin mummoloihin + mummoloiden mökeille tehdyt reissut ovat yhteesä aika paljon.
Me käydään just n.2-3kertaa vuodessa ja vanhemmat pari kertaa vuodessa täällä=)Harvoin näkee niin kiva nähdä=)
Lisäksi isovanhemmat käy meillä päin 2-4 kertaa vuodessa. On mun mielestä melko sopivasti ja hyvissä väleissä olemme.
mutta sitten isovanhempien pitäisi käydä yhtä usein.
Meillä asuu 25 kilometrin päässä ja käyvät meillä ehkä tuon 3-4 kert/v...
Käymme mummolassa 3-4krt vuodessa ja he suurin piirtein yhtä monta kertaa meillä joten kyllähän sitä melkein joka kuukausi nähdään.
että pidetään toisiamme ihan läheisinä ja puhelmisessa tai sähköppostitse ollaan yhteyksissä useamman kerran viikossa.
Meillä toisille 250km isovanhemmille, vuorotellen käydään n. kerran kuussa. Anoppini taas asuu 20km:n päässä, käy ehkä kolmen kk välein.
ja käydään kerran vuodessa, kesälomalla.
Yhtään useammin ei napostele käydä, vaikka kaikki menee aina hyvin ja anoppi ja appi ovat kumpikin ihan ok tyyppejä.
He eivät käy meillä ollenkaan. Tai no, kerran ovat käyneet viimeisen neljän vuoden sisään.
Oma äitini onkin sitten koko perheelle läheinen ja pyrimme näkemään mahd usein, matkaa 500km.
luona n. 3 kertaa vuodessa, onko se mielesti usein, sopivasti vai harvoin?