Syöttekö vaaleaa leipää?
En ole syönyt vaaleaa leipää 30 vuoteen. Vain joskus harvoin, kun olen ostanut valkosipulileipää, olen syönyt vaaleaa leipää.
Kommentit (31)
Ne on ne kaupan tuoreruisleivät kun ei Jostain syystä??? sovi mun vatsalle. Jotain on tapahtunut. Joko vatsassani tai sitten niissä aineissa. Ennen oli toisin. Jälkiuunileipä paketissa ja ruispalat toimii.
En juurikaan. Mulla ei toimi vatsa kunnolla, jos en syö riittävästi kuituja.
Välillä, mutta vain gluteenitonta.
Syön monenlaista itse leivottua leipää, mutta jos haluan vaaleata leipää, niin ostan joskus paahtoleipää tai patonkia.
Lidlin vehnäsämpylöihin olen koukussa.
Syön - en kotiin osta, yleensä, mutta joskus jos otan valmisvoileivän se on usein vaalea patonki tai kolmioleipä.
Enemmän menee perunarieskaa ja karjalanpiirakoita. Keiton ja esimerkiksi lasagnen kanssa pitää toki olla aina patonkia.
Vehnäallergisena syön vain 100% ruisnäkkileipää ja joskus satunnaisesti riisi-maissikakkuja. Tuore leipä aiheuttaa järkyttävät vatsanväänteet.
Ruisleipä kuuluu sekajätteeseen, vaalea leipä on ainoa mitä pystyy syömään.
Kaikenlaisia leipiä syön. Ihan vaaleaa vehnäleipää, kauraleipää, sekaleipää, ruisleipää...
Syön yleensä ruisreissareita kananmunalla tai kauraleipää juustolla, mutta saatan tehdä eväsleivät vaaleasta paahtoleivästäkin. Söisin enemmän vaaleaa leipää ellei se olisi niin turvottavaa.