Mikä on ollut tylsin työ, mitä ikinä olet tehnyt?
Minulla tylsin ikinä oli vartija. 12 tunnin pituisia työpäiviä, ja päivän sisältönä on seisomista ja tuijottamista, kävelyä ja tuijottamista, ja joskus avataan joku ovi tai suljetaan se.
Kommentit (28)
Maanäytteiden seulominen yhden rakennusalalla olevan firman maalaboratoriossa.
Puuntaimien laittaminen sellaiseen multaputkeen, en muista käytettyjä termejä enää. Oli aivan pikkuisia taimia ja ne piti pinseteillä laittaa omaan multatäytteiseen putkiloon kasvamaan.
Työni eivät yleensä ole olleet tylsiä mutta joskus lapsena olin mansikoita poimimassa ja se oli kyllä aika yksitoikkoista.
Ei palkkatyö mutta aikoinaan kouluaikoina menin koulusta työharjoitteluun johki firmaan. Laittoivat mut silppuamaan paperia. En muuta tehnyt kuin paperia laitoin silppuriin. En kestärnyt sitä ja lopetin sen työharjoittelun kesken. En vaan mennyt sinne enään seuraavana päivänä.
Mä olin työharjoittelussa eräässä ison tehdaskonserin valvomossa, eli juuri samanlaista kuin aloittajan työ. Ei siinä kyllä mitään oppinut. Ukot katseli netistä autoja ja moottoripyöriä, samalla kun yksi tuijotti ruutuja koko ajan. Yhden todellakin piti tuijottaa niitä ruutuja koko ajan, muut välillä vilkaisivat ja sitten tuijottajan rooli välillä vaihtui. Koska oli harjoittelija, en saanut tuijotteluvastuuta, olin vain apuna. Kerran päivässä tehtiin kierros ja sain ajaa myös firman autoa, ne oli kivoja hetkiä, ei niillä kierroksillakaan mitään tapahtunut, mutta kuitenkin kivempaa kuin tuijottaminen. Jotain huoltotoimenpiteitä vähän tehtiin ja sain sitten vähän pyöritellä ruuveja tai pidellä jotain työkalua apua. Kerran olin tulityön valvojana apuna siinäkin, minulla kun on myös tulityökortti. Sekin oli kivempaa kuin se ruutujen tuijottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Työni eivät yleensä ole olleet tylsiä mutta joskus lapsena olin mansikoita poimimassa ja se oli kyllä aika yksitoikkoista.
Mä olin neljänä kesänä yhteensä. Meitä oli kolme "luottopoimijaa" ja yksi oli vanha, yksi keski-ikäinen mutta meillä oli hemmetin hauskaa jos satuttiin samoille riveille. Työ sujui ripeästi kun siinä oli helppo rupatella ilman että työnlaatu kärsi mitenkään. Vieläkin kivat muistot siitä, kuinka kolmella täysin eri-ikäisellä ja eri taustaisella voi olla niin yhtenäinen huumorintaju. Se oli myös kilttiä huumoria, naurettiin itsellemme.
Vierailija kirjoitti:
TET-jakso turisti-infossa, jossa en saanut käytännössä tehdä mitään muuta kuin seistä koko päivän. Viidessä päivässä "työni" oli: kerran pizzan haku työntekijälle, kerran kirjahyllyn järjestys, aamuisin postin lähetys n. 20 min.
No mutta pääsit kuitenkin seuraamaan sitä työtä turisti-infossa. Olisiko ne oikeat työtehtävät kiinnostavia. Sitä varten TET on. Ei meillä apteekissakaan voi tettiläisiä ottaa siihen asiakastyöhön. Se on hyllyttämistä ja taukotilassa kahvinkeittoa, mutta saa siinä yleiskuvan meidän työpäivästä.
Katsastusasemalla vastaanotossa, muuten ok, mutta jos asiakkaita ei ollut, ei ollut tekemistäkään. Siivous etc piti tehdä aukioloajan ulkopuolella. Netti sentään oli.