Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään äitiä jolla lapset kouluikäisiä mutta äiti edelleen kotiäitinä?

Vierailija
11.04.2022 |

Ja ei siis työttömänä työnhakijana vaan nimenomaan kotiäitinä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne mutta tiedän että monien kovapalkkaisten miesten vaimot. Vaimot mukana hyväntekeväisyydessä sun muuta.

Vierailija
2/38 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, tunnen jopa sellaisen, jonka lapset on jo työelämässä. Kuinka niin?

Vierailija
4/38 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne mutta tiedän että monien kovapalkkaisten miesten vaimot. Vaimot mukana hyväntekeväisyydessä sun muuta.

Sama. Kätevää, kun pystyvät esim. pitämään koululla kerhoja.

Vierailija
5/38 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt? Ja juu, tunnen kyllä.

Vierailija
6/38 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kotiäiteily näissä tapauksissa pitää sisällään?

Voihan sitä olla oloneuvoksena ilmankin lapsia.

Vierailija
7/38 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Tätini jäi kotiin esikoistaan odottaessa, eikä ole koskaan mennyt takaisin, lapset ovat 47 ja 49. Toki tätini on tehnyt käsitöitä vuosien varrella, mutta ei ole ollut varsinaisessa ansiotyössä. 

Vanhempieni naapuri on kotona, lapset menivät aikanaan päiväkotiin heti, kun sai laittaa, mutta rouva ei ole mennyt töihin välissä ja nyt nuorinkin on ala-asteella. Käsittääkseni joitakin kursseja on tehnyt omaksi ilokseen, mutta kyse ei ole mistään työkkärin järjestämästä työllistymiskurssista, vaan ihan harrastuksesta.

Minäkin olen kotona, vaikka kaksi lasta on jo koulussa, sillä saimme kohta vuosi sitten iltatähden.

Vierailija
8/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
9/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen -miehen siskot. Molemmat oli kotona 15v hoitamas lapsia-ja kun menivät töihin kuvittelivat olevansa ainoita TÖISSÄkäyviä planeetalla-rasittavaa

Vierailija
10/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itseni lisäksi kolme. Parasta vanhemmuutta.

Vierailija
11/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu'u vaimoni oli sellainen kotiäiti kunnes nuorin meni yläasteelle.

-Ihan mielenkiinnosta, miksi kysyt?

Vierailija
12/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu'u vaimoni oli sellainen kotiäiti kunnes nuorin meni yläasteelle.

-Ihan mielenkiinnosta, miksi kysyt?

Jouduitteko perustelemaan ja selittelemään vaimosi kotonaoloa ulkopuolisille?

Vierailija
13/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin. Ja olen myös itse kotona. Lapseni ovat 19, 17 ja 13. Asun ulkomailla. Kotirouvana olo on täällä varsin yleistä jos siihen on varaa.

Vierailija
14/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään. Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu pitkäaikainen kotiäitiys. Jos kuulen että nainen on tarpeettoman pitkään kaiket päivät lasten kanssa kotona, epäilen syyksi jotain mielenterveydellistä diagnoosia ja niin epäilevät potentiaaliset työnantajatkin.

Vierailija
15/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni..ja en selittele asiaa kellekkään eikä mieskään, miksi sitä pitäisi selitellä🙂Täällä palstalla se tuntuu olevan kesto-ongelma ja tasaisin väliajoin käydään tästä tämä sama keskustelu..

Vierailija
16/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse, mutta kyllä minä nostan työttömyysetuutta tai sairasrahaa. Mulla on ongelmia terveyden kanssa ja eläkettäkin olen hakenut saamatta, joten jos jäisin kotiäidiksi ilman rahaa niin nuo etenisi vielä huonommin. 

Vierailija
17/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoikin, että kovapalkkaisten miesten vaimot. Kyllä, olen itse ollut aina kotiäiti ja niin ovat omasta piiristäni muutkin äidit. Lika barn lekar best.

Joskus on joutunut vastamaan kysymykseen, miten saat aikasi kulumaan. Ja kun sitten on vastannut luettelemalla, mitä kaikkea tekee, niin toinen on todennut, että sinähän tarvitse kalenterin pitääksesi elämäsi järjestyksessä!

Joskus olen vastannut, että koska meillä on varaa siihen. Ja mieheni on todennut jossain seurueessa, että hän maksaa minulle paremmin kuin kukaan työnantaja maksaisi.

Mitään en kadu. Olen viihtynyt erittäin hyvin kotiäitinä ja sittemmin kotirouvana. Ja voin katsoa tyytyväisenä peiliin: lapsistani on kasvanut hyvin toimeentulevia, menestyviä ja sosiaalisia ihmisiä. Ja avioliittomme on edelleen onnellinen vuosikymmenten jälkeen.

Vierailija
18/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Lapsille hyvä. Oma äiti oli aina töissä, kun tulin tyhjään kotiin.

Vierailija
19/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään. Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu pitkäaikainen kotiäitiys. Jos kuulen että nainen on tarpeettoman pitkään kaiket päivät lasten kanssa kotona, epäilen syyksi jotain mielenterveydellistä diagnoosia ja niin epäilevät potentiaaliset työnantajatkin.

Pienet on sitten piirit sinulla jos automaattisesti oletat että pitkään kotiäitinä=mielenterveyden ongelmia, jos siis tosiaan et ole tavannut ketään ihan tervettä ja tasapainoista ihmistä joka on kotona ja lapset jo isompia.

Vierailija
20/38 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseni..ja en selittele asiaa kellekkään eikä mieskään, miksi sitä pitäisi selitellä🙂Täällä palstalla se tuntuu olevan kesto-ongelma ja tasaisin väliajoin käydään tästä tämä sama keskustelu..

Ongelma tämä asia tuntuu olevan juu lähinnä tällä palstalla. Tosielämässä en ole törmännyt moiseen epäluuloon ja ihmettelyyn, terv. kotiäitinä vielä, nuorin lapsi 8v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi