Mitä mieltä olette Marimekon asuista Pariisin muotinäytösessä?
Itse petyin. Monet niistä muistutti mummonmekkoja tai äidin yöpukuja. Sellaisia räikeitä isoja kuoseja yhdistettynä kainalosta alaspäin leveneviin malleihin.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:58"]Muodottomia. Isorintaisena en voisi mitään noista käyttää näyttämättä norsulta.
[/quote]
Sun rinnat ei oo marimekon vika.
Ehkä nuo sopii jollekkin 190 senttiselle. Marimekolla ei ole koskaan ollut mitään mitä itse voisin pukea, kun olen vain 163 cm ja rintava. Miksihän haluavat pitää vaatteiden mallin tuollaisena, että ne sopii vaan harvalle? Minusta se on kummallista ettei yritetä tehdä sellaista mitä useampi ostaisi.
Mun mielestä Marimekolla on nykyään vaatteita joita voisi todella pitääkkin. Aiemmin oon yhdistänyt ne sellasten keski-iän ylittäneiden täti-ihmisten vaatteiksi mut nyt löysin monta kivaa paitaa kun niiden vaatteita selailin yks päivä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:50"]Ehkä nuo sopii jollekkin 190 senttiselle. Marimekolla ei ole koskaan ollut mitään mitä itse voisin pukea, kun olen vain 163 cm ja rintava. Miksihän haluavat pitää vaatteiden mallin tuollaisena, että ne sopii vaan harvalle? Minusta se on kummallista ettei yritetä tehdä sellaista mitä useampi ostaisi.
[/quote]
Juuri niin. Nämä vaatteet pukevat vain pitkiä ja laihoja.
Ompeleeko lapset Marimekon kolttuja hikipajoissa? Jos niin en edes avaa linkkiä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"]
Nämä vaatteet pukevat vain pitkiä ja laihoja.
[/quote]
Eli ihan kuten kaikki muotitalot Chanelista Pradaan ja Stella McCartneystä Margielaan?
Marimekko sentään valmistaa isoja kokoja. Suurin osa oikeista isoista muotitaloista ei tee edes sitä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"]
Nämä vaatteet pukevat vain pitkiä ja laihoja.
[/quote]
Eli ihan kuten kaikki muotitalot Chanelista Pradaan ja Stella McCartneystä Margielaan?
Marimekko sentään valmistaa isoja kokoja. Suurin osa oikeista isoista muotitaloista ei tee edes sitä.
[/quote]
En ole ajatellut että Marimekko kuuluu tuohon sarjaan, mutta jos niin tosiaan on ja ostajia riittää ilman tavallisen kokoisia ihmisiä, niin olkoon niin sitten.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:50"]Ehkä nuo sopii jollekkin 190 senttiselle. Marimekolla ei ole koskaan ollut mitään mitä itse voisin pukea, kun olen vain 163 cm ja rintava. Miksihän haluavat pitää vaatteiden mallin tuollaisena, että ne sopii vaan harvalle? Minusta se on kummallista ettei yritetä tehdä sellaista mitä useampi ostaisi.
[/quote]
[/quote]
Ihan kaikki vaatteet pukevat parhaiten pitkiä ja laihoja.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:50"]Ehkä nuo sopii jollekkin 190 senttiselle. Marimekolla ei ole koskaan ollut mitään mitä itse voisin pukea, kun olen vain 163 cm ja rintava. Miksihän haluavat pitää vaatteiden mallin tuollaisena, että ne sopii vaan harvalle? Minusta se on kummallista ettei yritetä tehdä sellaista mitä useampi ostaisi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei pue. On paljon vaatteita jotka näyttää pitkän ja laihan päällä siltä kuin roikkuisivat henkarissa ja rinnattomuus ei sovi kaikkiin vaatteisiin myöskään. Jokaiselle vartalotyypille on vaatteita jotka ei sovi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:50"]Ehkä nuo sopii jollekkin 190 senttiselle. Marimekolla ei ole koskaan ollut mitään mitä itse voisin pukea, kun olen vain 163 cm ja rintava. Miksihän haluavat pitää vaatteiden mallin tuollaisena, että ne sopii vaan harvalle? Minusta se on kummallista ettei yritetä tehdä sellaista mitä useampi ostaisi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei pue. On paljon vaatteita jotka näyttää pitkän ja laihan päällä siltä kuin roikkuisivat henkarissa ja rinnattomuus ei sovi kaikkiin vaatteisiin myöskään. Jokaiselle vartalotyypille on vaatteita jotka ei sovi.
[/quote]
Olet väärässä. Jos asia olisi noin, käyttäisivät suunnittelijat monenmallisia vartaloita esitellessään luomuksiaan.
Ostin kesällä Marimekolta tämän stidit-mekon http://www.fujiidaimaru.co.jp/uroko/products/452324 xs-kokoisena. Hengarissa näyttää kauniilta,mutta päällä ei vaan toimi. Xs-kokoiseksi se on varsin väljä,ja vyöllä ei saa vyötäröä esille ilman että kangas kurttaantuu epämääräisesti. Ilman tuota vyötä se näyttää yöpaidalta. Ostin nettikaupasta kun meidän liikkeessä sitä ei ollut. Toisaalta pienellä kavennuksella siitä saa todella nätin,tuo kangas on kuin erikoinen sekoitus tavallista ja tiikerin/seepran raitaa :) Toivoisin Marimekolta tosiaan vähän istuvampia mekkoja ja varsinkin helmat ovat liian lyhyitä aikuisille naisille.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:50"]Ehkä nuo sopii jollekkin 190 senttiselle. Marimekolla ei ole koskaan ollut mitään mitä itse voisin pukea, kun olen vain 163 cm ja rintava. Miksihän haluavat pitää vaatteiden mallin tuollaisena, että ne sopii vaan harvalle? Minusta se on kummallista ettei yritetä tehdä sellaista mitä useampi ostaisi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olet väärässä. Jos asia olisi noin, käyttäisivät suunnittelijat monenmallisia vartaloita esitellessään luomuksiaan.
[/quote]
Ei noissa näytöksissä esitellä sellaisia vaatteita mitä ihmiset oikeasti käyttää.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"] Nämä vaatteet pukevat vain pitkiä ja laihoja. [/quote] Eli ihan kuten kaikki muotitalot Chanelista Pradaan ja Stella McCartneystä Margielaan? Marimekko sentään valmistaa isoja kokoja. Suurin osa oikeista isoista muotitaloista ei tee edes sitä. [/quote] En ole ajatellut että Marimekko kuuluu tuohon sarjaan, mutta jos niin tosiaan on ja ostajia riittää ilman tavallisen kokoisia ihmisiä, niin olkoon niin sitten.
[/quote]
En väittänyt, että kuuluu samaan sarjaan. Tarkoitin vain, että Voguen jne. näkökulmasta ei varmaan haittaa yhtään, ettei vaatteita ole valmistettu 165-senttisiä rintavia naisia silmälläpitäen. (Sanon tämän itsekin 165-senttisenä ja rintavana. Näytän karmealta Marimekon vaatteissa, mutta hyvältähän tuo mallisto näyttää pitkillä ja hoikilla.)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"] Nämä vaatteet pukevat vain pitkiä ja laihoja. [/quote] Eli ihan kuten kaikki muotitalot Chanelista Pradaan ja Stella McCartneystä Margielaan? Marimekko sentään valmistaa isoja kokoja. Suurin osa oikeista isoista muotitaloista ei tee edes sitä. [/quote] En ole ajatellut että Marimekko kuuluu tuohon sarjaan, mutta jos niin tosiaan on ja ostajia riittää ilman tavallisen kokoisia ihmisiä, niin olkoon niin sitten.
[/quote]
En väittänyt, että kuuluu samaan sarjaan. Tarkoitin vain, että Voguen jne. näkökulmasta ei varmaan haittaa yhtään, ettei vaatteita ole valmistettu 165-senttisiä rintavia naisia silmälläpitäen. (Sanon tämän itsekin 165-senttisenä ja rintavana. Näytän karmealta Marimekon vaatteissa, mutta hyvältähän tuo mallisto näyttää pitkillä ja hoikilla.)
[/quote]
Niin, mutta sitäpä juuri mietinkin että onko kannattavampaa tehdä vaatteita jotka sopii näytökseen, kuin vaatteita jotka sopisi oikeasti käyttöön. Kuitenkin Marimekkoa markkinoidaan ihan tavallisille ihmisille ja liikkeet on jossain Keskisen kyläkaupassa ym. vastaavissa paikoissa. Tuo heidän strategiansa on oudon sekava. Kenelle nuo vaatteet siis on tarkoitus myydä?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:05"] [quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"] Nämä vaatteet pukevat vain pitkiä ja laihoja. [/quote] Eli ihan kuten kaikki muotitalot Chanelista Pradaan ja Stella McCartneystä Margielaan? Marimekko sentään valmistaa isoja kokoja. Suurin osa oikeista isoista muotitaloista ei tee edes sitä. [/quote] En ole ajatellut että Marimekko kuuluu tuohon sarjaan, mutta jos niin tosiaan on ja ostajia riittää ilman tavallisen kokoisia ihmisiä, niin olkoon niin sitten. [/quote] En väittänyt, että kuuluu samaan sarjaan. Tarkoitin vain, että Voguen jne. näkökulmasta ei varmaan haittaa yhtään, ettei vaatteita ole valmistettu 165-senttisiä rintavia naisia silmälläpitäen. (Sanon tämän itsekin 165-senttisenä ja rintavana. Näytän karmealta Marimekon vaatteissa, mutta hyvältähän tuo mallisto näyttää pitkillä ja hoikilla.) [/quote] Niin, mutta sitäpä juuri mietinkin että onko kannattavampaa tehdä vaatteita jotka sopii näytökseen, kuin vaatteita jotka sopisi oikeasti käyttöön. Kuitenkin Marimekkoa markkinoidaan ihan tavallisille ihmisille ja liikkeet on jossain Keskisen kyläkaupassa ym. vastaavissa paikoissa. Tuo heidän strategiansa on oudon sekava. Kenelle nuo vaatteet siis on tarkoitus myydä?
[/quote]
Totta, strategia on kyllä sekava. Tai ehkä se on tietoistakin. Suomessa myydään tavalliselle kansalle ja ulkomailla muotiväelle.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:50"]Ehkä nuo sopii jollekkin 190 senttiselle. Marimekolla ei ole koskaan ollut mitään mitä itse voisin pukea, kun olen vain 163 cm ja rintava. Miksihän haluavat pitää vaatteiden mallin tuollaisena, että ne sopii vaan harvalle? Minusta se on kummallista ettei yritetä tehdä sellaista mitä useampi ostaisi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei noissa näytöksissä esitellä sellaisia vaatteita mitä ihmiset oikeasti käyttää.
[/quote]
Aijaa?
http://images.totalbeauty.com/content/photos/runway-vs-red-carpet-alexandre-vauthier.jpg
http://m.essence.com/sites/default/files/images/embed/rihanna-split-475x350.jpg
http://www.savoirflair.com/sites/default/files/Runway_RedCarpet_FW12_Dior_Couture_page8.jpg
http://img2.timeinc.net/people/i/2013/stylewatch/best-dressed/high-fashion-faceoff/roberts-1-435.jpg
Ne käyttää, joilla siihen on vara. Muut voivatkin tyytyä halpaketjujen jäljitelmiin. Kyllä vaan näyttää poikkeuksetta paremmalta catwalkilla.
Marimekon vaatteet on erittäin huonosti kaavoitettuja, istuu surkeasti.
Myös viimeistely eli napit, vuorit ja saumat tehty kuin juosten kustu.
Lastenyarhassako näitä on pöytäliinoista kyhätty?
Tyypillistä suomalaisten alemmuudentuntoa, pariisilaisille kelpaa muttei av-mammalle.
Onkohan tuo Marimekon estetiikka sitten liian lähellä näitä meidän "navetta-asuja" että kotosuomalaisille iskee vain negavibat? :D Japanissa ovat sitten aivan ihastuksissaan noista printeistä ja silueteista, onkohan se sitten vaan niin eksoottista ettei tule mitään pahoja mielikuvia. Minä tykkäsin, Marimekko iskee jotenkin kovasti omaan tyylitajuun kun on Suomessa kasvanut ja Japanissa sitten asunut, yhdistyy sellainen söpö nostalgia ja aasialaiseen tyyliin menevä muotokieli.